۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱

آقای خاص دادگاهی می شود

سرمربی سابق رئال مادرید به اتهام فرار مالیاتی در مادرید محاکمه می شود.
کد خبر : ۳۸۷۲۳۰
صراط: سرمربی سابق رئال مادرید به اتهام فرار مالیاتی در مادرید محاکمه می شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوانخوزه مورینیو که زمانی هدایت رئال مادرید را بر عهده داشت ، روز جمعه به اتهام فرار مالیاتی در اسپانیا محاکمه خواهد شد.

مقامات مالیاتی اسپانیا ماه ژوئن پرونده ای را علیه سرمربی فعلی منچستریونایتد،به اتهام فرار مالیاتی در طی دوران مربیگری خود در رئال مادرید باز کردند.

مورینیو متهم است که بابت درآمد ناشی از حق تصویر در سال های 2011 و 2012 میلادی ،تقریبا 2.9 میلیون پوند به دولت اسپانیا بدهکار است. ادعایی که توسط نمایندگان این مربی به شدت رد شده است.
از مورینیو خواسته شده روز سوم نوامبر،دو روز قبل از دیدار منچستر برابر چلسی، در دادگاهی در مادرید حاضر شود و از خود دفاع کند.
یونایتد تا به حال تأیید نکرده است که آیا مورینیو در جلسه حضور خواهد داشت یا خیر، اما باشگاه اعلام کرد وی در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه پیش از بازی یکشنبه حاضر خواهد شد.

این موضوع باعث شده برنامه تمرینی یونایتد دستخوش تغییر شود.

بازیکنان من یونایتد از تغییر برنامه تمرینی باخبر شده اند، اگرچه انتظار می رود با توجه به در پیش بودن بازی با چلسی ، تمرکز چندانی روی ماجرای مورینیو نباشد.


اتهامات علیه مورینیو بخشی از اقدامات گسترده مقامات اسپانیا در برابر تخلف مالیاتی است، و چندین شخصیت برجسته فوتبال در این خصوص مورد بررسی قرار گرفته است.

نمایندگان مورینیو در اظهار نظر در مورد اتهامات علیه او در ماه ژوئن گفتند: "خوزه مورینیو که از ماه ژوئن 2010 تا مه 2013 در اسپانیا ساکن بود، بیش از 26 میلیون یورو مالیات پرداخت کرد و میانگین نرخ مالیات آن بیش از 41 درصد بود و پیشنهادات قانونی که توسط مقامات مالیاتی اسپانیا در سال 2015 در مورد سال های 2011 و 2012 مطرح شد را پذیرفت و در مورد مالیات سال 2013 نیز با آنها به توافقاتی دست یافت.

"دولت اسپانیایی به نوبه خود، از طریق اداره مالیات، گواهی صادر کرد که در آن ادعا کرد که مورینیو به مسائل خود سر و سامان داده است و به تمام تعهدات مالی خود پایبند بوده است."