۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۶

افشای مکالمه تلفنی برلوسکونی

کد خبر : ۳۸۷۴۴

افشای مکالمه تلفنی برلوسکونی درد سر جدید را برای نخست وزیر ایتالیا ایجاد کرده است، وی در مکالمه خود از انقلاب در ایتالیا سخن گفته است.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی الجزیره، افشای مکالمه سیلویو برلوسکونی نخست وزیر ایتالیا وی را به دردسر انداخته است.

به گزارش الجزیره: افشای متن گلایه های سیلویو برلوسکونی در یک مکالمه تلفنی که در سال 2009 بحران تازه ای را پیش روی نخست وزیر ایتالیا قرار داده است. وی در این مکالمه از سیستم سیاسی ایتالیا شکایت می‌کند که انتشار آن در روزنامه‌ها در آستانه انتخابات محلی شرایط حزب راست گرای برلوسکونی وخیم‌تر از گذشته خواهد کرد.

در این گفتگوی که به صورت مخفیانه ضبط شده است، نخست وزیر ایتالیا نه تنها سیستم سیاسی کشورش را مورد نگوهش قرار داده بلکه سیستم قضایی و نظام حقوقی ایتالیا را نیز سوال می‌برد.

برلوسکونی در بخشی از این گفتگو گفته است: مردم ایتالیا تحت سلطه نظام قضایی حزب چپ‌گرا قرار دارند و حرف هایی از بروز انقلاب در ایتالیا به میام آورده است.

روزنامه ریپابلیکا ایتالیا دوشنبه 16 اکتبر در گزارشی از جزیئات این مکالمه می‌نویسد : نخست وزیر با "والتر لاویتولا" سرمایه دار و تجار پرنفوذی که در پرونده های فساد اخلاقی وی نقش داشته است. لاویتولا که وابسته به جریان محافظه کار ایتالیا است در طول سالهای گذشته به عنوان یک همراه و پشتیان با برلوسکونی هم کاری می‌کرده و برای اردوگاه برلوسکونی یک برگه برنده محسوب می‌شود.

در همین حال لاویتو درتوطئه اخاذی از نخست وزیر نقش مهمی را ایفا کرده و گفته می‌شود که به او هزاران یورو حق السکوت پرداخت شده تا درباره اطلاعات خود درباره زنان فاسدی که با برلوسکونی ارتباط داشته اند سکوت کند. مدرک تازه افشا شده یک ضربه جدی به موقعیت متزلزل برلوسکونی است و او در هفته گذشته توانست با فاصله کمی رای اعتماد مجلس را دریافت کند.

تظاهرات ضد دولتی در ایتالیا به مساله روز تبدیل شده است که سیاست‌های دولت را هدف خود قرار می‌دهد. آنطور که به نظر می‌رسد بحران سیاسی در این کشور دولت را مجبور به برگزاری انتخابات زودهنگام در آغاز سال 2012 خواهد کرد. در همین حال نباید از نظر دور داشت که برلوسکونی در درون کابینه خود با چالش‌های متعددی رو به رو بوده و "جولیو ترمونتی" وزیر اقتصاد در خط مقدم این بحران‌ها قرار دارد. ترمونتی فرد قدرتمندی است که از هر راهی برای فاصله گرفتن از سیاه چاله ای که دولت برولوسکنی با آن همراه است استفاده می‌کند.