۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۶

خانه‌هنرمندان یا ... +عکس

خانه هنرمندان ایران در این چند سالی که از عمرش می گذرد با فعالیت و اقدامات مشکوک سعی در سست کردن پایه های نظام جمهوری اسلامی ایران داشته است.
کد خبر : ۳۸۷۵۷
به گزارش صراط به نقل از عصر امروز، خانه هنرمندان کشور یکی دیگر از نهادهایی است که  فعالیتش در این سال ها با ابهاماتی روبرو است. 

فعالیت این خانه، همانند خانه سینما مورد انتقاد دلسوزان کشور قرار گرفته به طوری که بسیاری معتقدند که خانه هنرمندان به جای اینکه پادزهری علیه ناتوی فرهنگی غرب باشد،به ابزاری برای ضربه زدن به فرهنگ کشور تبدیل شده است.

بنای خانه هنرمندان در سال ۱۳۷۷ با بازسازی بنایی از دوره قاجار که مدتی نیز پادگان بود در محل پارک هنرمندان تهران واقع در خیابان ایرانشهر  ساخته شد.


خانه‌ي هنرمندان ايران، محل دبيرخانه‌ي صنف‌هاي هنري ايران است كه با اختصاص فضاها و ارايه‌ي خدمات مختلف، امكان فعاليت‌هاي مختلف فرهنگي و هنري را براي این صنوف ایجاد كرده است.

مدیریت این خانه را بهروز غریب پور با حمایت شهرداری تهران، وزارت ارشاد و رئیس جمهور وقت محمد خاتمی بر عهده گرفت. اعضای هیات موسس خانهٔ هنرمندان ایران را غلامحسین امیرخانی، مرتضی ممیز، غلامحسین نامی، ایرج کلانتری، ایرج راد، محمد سریر، محمد رضا عبدالملکیان، حمیدالله رضایی و محمد علی نجفی تشکیل دادند.
 

اقدامات مشکوک غریب پور                                                      

 

بهروز غریب پور

 

فعاليت و اقدامات اين خانه با به پايان رسيدن عمر اصلاحات قوت گرفت؛ غریب پور که مدیريت «فرهنگسرای بهمن» و مشاور فرهنگی «غلامحسین کرباسچی» (شهردار سابق تهران) را در كارنامه داشت با برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری با سفارتخانه های کشورهای سوئیس، فرانسه، هلند، لهستان، چک و...اقدامات مشكوك خود را آغاز كرد.

همچنين وي از سال ۱۳۸۳ با دعوت از «رامین جهانبگلو» (جاسوس تابلودار CIA) برای برگزاری جلسات سیاسی- فرهنگی در خانه هنرمندان برای تئوریزه کردن «استراتژی جنگ نرم» فعاليت مي كرد. گفتني است گاهی اين جلسات با حضور سفیر لهستان برگزار مي شد.


رامين جهانبگلو

يكي از مهمترين اقدامات مشترك غريب پور و جهانبگلو دعوت از ۳ تن از «رهبران كودتاي مخملي اروپاي شرقي» و يكي از جاسوسان آمريكايي- كانادايي به خانه هنرمندان بود. «الكساندر اسمولار» و «آدام ميچنيك» (رهبران فروپاشي لهستان) به همراه «آگنش هلر» (از رهبران فروپاشي مجارستان) كه اسناد جاسوسي آنان براي CIA سالهاي پيش در رسانه هاي جهان منتشر شد، يكماه پيش از برگزاري انتخابات رياست جمهوري سال ۱۳۸۴ به تهران آمدند و ضمن توهين به انقلاب اسلامي، در خانه هنرمندان پيرامون «گذار به دموكراسي» و شيوه دگرگون كردن نظام هاي سياسي سخنراني كردند.

همچنين غريب پور سال ها امكانات خانه هنرمندان را به پيشبرد برنامه هاي «كيان تاجبخش» (عامل جرج سوروس و جاسوس CIA) اختصاص داد. تاجبخش با هماهنگي و همكاري مديرعامل وقت خانه هنرمندان در اسفند ۱۳۸۳ از رئيس مجلس سناي كشور هلند- كه بودجه ۱۵ ميليون يورويي براي براندازي جمهوري اسلامي را تصويب و تاييد كرده- براي حضور در خانه هنرمندان دعوت كرد. تاجبخش در سال ۱۳۸۶ و ۱۳۸۸ دوبار بازداشت شد و به جاسوسي براي آمريكا اعتراف كرد و سرانجام در دادگاه حوادث پس از انتخابات مجرم شناخته شد. 

افشاگری کیهان و برکناری غریب پور
روزنامه كيهان براي اولين بار طي سلسله مقالاتي در ۴سال پيش (خرداد ۱۳۸۶) به افشاگري هاي مستند و مفصل پيرامون همراهي و همكاري نزديك «خانه هنرمندان ايران» با پروژه كودتاي مخملي پرداخت كه اين افشاگري ها پس از ۲ ماه سبب بركناري «بهروز غريب پور» شد.

جوزانی بر مسند مدیر عاملی
بنا به اذعان برخی چهره های شاخص فرهنگی در ۴ سال اخیر مجید جعفری جوزانی به عنوان یکی از چهره های ناشناخته فرهنگی توانست به مدد ارتباطات خود، به ریاست خانه هنرمندان برسد. شورای عالی خانه هنرمندان ایران در سال ۸۶ پس از پذیرش استعفای بهروز غریب‌پور، مجید جوزانی‌ را در تاریخ ۲۹ مرداد ۱۳۸۶ به سمت مدیرعامل خانه هنرمندان ایران منصوب کرد. 

جوزانی در سال های اخیر تلاش های زیادی کرد که خود را به جریان انحرافی نزدیک کند و مدد ارتباطات خود با این جریان بتواند به دولت نزدیک شده و از ارتباطات خود استفاده کند. 

مراسمی از جنس ضد انقلاب
پس از روي كارآمدن جوزاني، خانه هنرمندان در مراسمي به نام تجلیل از مقام «فريدون مشيري»، از ننگ و فحشاي هنر پيش از انقلاب ستايش كرد. در اين مراسم همايون خرم، از چهره هاي منفور موسيقي مبتذل سخنراني کرد، سپس فيلمي كه «انجمن ايرانيان مقيم سوئد» (يكي از نهادهاي فعال در كشورهاي اروپائي و همكار سرويس اطلاعاتي سوئد) آن را تهيه كرده بودند، پخش شد. 



همایون خرم

همچنين در اين مراسم نامه يكي از مترجمان و عناصر فرهنگي گريخته از ايران به نام «سروش-ح» قرائت شد. در اين نامه موهن كه در كمال ناباوري از تريبون «خانه هنرمندان ايران» قرائت شد، نويسنده به بهانه شرح خاطرات خوش پيش از انقلاب اسلامي در ايران، به برخي از مشاورين «اشرف پهلوي» سلام رسانده است. 

به گزارش عصر امروز، نقاط سیاه این خانه پایانی نداشت زیرا مجري مراسم شب هاي «بزرگداشت» خانه هنرمندان «علي دهباشي» بود. فردي كه به عنوان حلقه وصل نويسندگان اسرائيلي لابي صهيونيسم در ايالات متحده به نشريات ايران است و يكي از عناصري است كه از شائول بخاش (جاسوس چند جانبه ايراني تبار و صهيونيست و شوهر هاله اسفندياري) در ماهنامه خود مقالاتي به چاپ رساند. 

اعتراض نمایندگان
در اوايل مهرماه ۸۶، شش نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به دنبال سؤال از وزراي اطلاعات و كشور درباره فعاليت مشكوك خانه هنرمندان ايران بودند. اين نمايندگان همگي از حوزه انتخابيه تهران بودند آنان با اشاره به حضور افراد طاغوتي و ضدنظام در اين خانه و نيز انجام برنامه هاي سؤال برانگيز خواستار پاسخگويي شفاف آقايان محسني اژه اي و پورمحمدي درباره عملكرد خانه هنرمندان شده بودند. 

فعالیت خانه هنمندان به نفع کاندیدای سبز
جوزانی در مقطع حضور و فعالیت خود در خانه هنرمندان که مقارن با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ بود این مرکز را به پاتوقی برای آمد و رفت سران فتنه تبدیل کرد. او همواره تلاش داشت برای کاندیدای جريان موسوم به سبز نهايت تبليغات را انجام بدهد. در حقيقت يكي از پاتوق‌هاي اصلي جريان فتنه در همين جا بود. 

جوزاني به بهانه‌هایی چون افتتاح مراکز جدید، یا افتتاح نمایشگاه‌ها و تئاترهای جدید و یا برگزاری جشن و برنامه های هنري دگر، پوشش مناسب تبلیغی و رسانه‌ای برای کاندیدای متعلق به جریان فتنه فراهم سازد. در این راه جوزانی تاجایی پیش رفت که یکی از سران اصلی فتنه را به بهانه جشن عید غدیر به خانه هنرمندان دعوت کرد.




تشديد فشارها بر خانه هنرمندان براي حمايت از آشوبگران زنداني
برخي افراد و جريان‌هاي سياسي در حوادث پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ با تحت فشار قرار دادن خانه هنرمندان از آنها خواسته‌اند تا هر چه سريعتر براي آزادي عناصر پشت پرده آشوب‌ها و آشوبگران اطلاعيه‌اي صادر كند.

 

اولين سال پس از انتخابات و حوادث پس از آن سالي پر حاشيه براي خانه هنرمندان ايران محسوب مي شد؛

اقدام عجيب ارشاد در تقدير از غريب پور 


به گزارش عصر امروز، در دوم بهمن ماه سال ۸۹ وزير ارشاد در مراسم «عصري با هنرمندان» و در اقدامي عجيب «نشان درجه یک هنری» كه یکی از بالاترین نشان های رسمی جمهوری اسلامی است به بهروز غريب پور، رئيس سابق خانه هنرمندان اهدا شد. ( یکی از شرایط دریافت نشان، کوشش در جهت «پیرایش جامعه از فرهنگ منحط بیگانه» و «گسترش فرهنگ غنی ایرانی اسلامی» است و دارنده آن را از امتیازات ویژه ای برخوردار می کند.) 


مریم زندی

 

همچنین «نشان درجه یک هنری» به «مریم زندی» (عکاس ضدانقلاب و همکار رسانه های اپوزیسیون برانداز) نیز تعلق گرفت، اما زندی در پاسخ به دعوت نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت که این نشان را قبول نمی کند، چون جمهوری اسلامی دوستان و همکارانش (یعنی روزنامه نگاران جاسوس) را به زندان انداخته و اشتیاقی ندارد که چنین نشانی را در کارنامه اش داشته باشد! با این حال «بهروز غریب پور» با اجابت این دعوت، این نشان را دریافت کرد!

توزيع كتابي حاوي تصاوير مستهجن 



خانه هنرمندان ايران در مهرماه سال گذشته اقدامي سوال برانگيز و قابل تامل اقدام به عرضه كتابي با عكس هاي مستهجن كرده است. اين كتاب تحت عنوان «فتوبوك» شامل عكس‌هاي خبري است كه با ۵۱۲ صفحه و به قيمت ۳۵ هزار تومان در حال توزيع عمومي در فروشگاه خانه هنرمندان است كه در برخي صفحات آن عكس‌هايي عريان و مستهجن از زنان و مردان منتشر شده است. 

ستایش هفتاد سالگی یا تجلیل از هنرمندان سبز
به گزارش عصر امروز، جوزاني به بهانه‌ي هفتادسالگی برخی چهره‌های سیاسی- هنری در اول بهمن‌ماه ۸۹ و در مراسم ویژه‌ای با عنوان «در ستایش هفتاد سالگی» به تجلیل از هنرمندان سبز پرداخت. این مراسم که به بيشتر به یک محفل سیاسی شباهت داشت تا هنري، بهانه‌ای شد تا از ترویج دهنده‌گان سکولاریسم در عرصه سینما و نقاشی تقدیر شود. در این مراسم از عباس کیارستمی، آیدین آغداشلو و محمد احصایی تقدیر شد. 

کیارستمی همان كارگرداني است كه در مصاحبه با خبرنگار روزنامه ایتالیایی لونیتا صریحا اعلام کرده بود: هم گوشت خوک می خورم و هم شراب و به شیوه‌ی خودم مسلمانم. 


 

    عباس کیارستمی


آیدین آغداشلو نيز كسي نيست جز همسر مطلقه شهره آغداشلو، بازیگر فیلم های ضد ایرانی نظیر سنگسار ثریا. 


 

          آیدین و شهره آغداشلو


گفتنی است هر سه‌ي اين اشخاص در جریان انتخابات از میر حسین موسوی حمایت کردند و حتی هنگامي كه ۴۰۰ نفر از هنرمندان، بيانيه‌اي براي پایان دادن به تجمعات خیابانی و تن دادن به قانون را نوشته و امضاء كردند، اين افراد از امضاء آن اجتناب کردند. 

حتي در اين مراسم كارگردان خائن و وطن‌فروشي چون جعفر پناهی نیز حضور داشت.


جعفر پناهی

توهین به انقلاب و حمایت از فتنه گران در میتینگ سیاسی خانه هنرمندان
خانه هنرمندان ایران در روز پنجشنبه ۵ خرداد سال ۹۰ پنجمين همايش انجمن علوم سياسي ایران را تحت عنوان «رويكرد ايراني به دانش سياست» بود برگزار کرد. اشخاص دعوت شده در این همایش که عمدتا از شاخص ترین اساتید سکولار دانشگاه های تهران بودند سعی کردند با ارائه مقالاتی به مقابله با نظریه بومی سازی علوم انسانی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده بود بپردازند.

استعفای جوزانی و آمدن سرسنگی
 مجید جوزانی قبل از به پایان رسیدن زمان مدیریتش استعفا داد و شورای عالی خانه هنرمندان ایران طی جلسه‌ای فوری در تاریخ ۱۸ خرداد ماه با استعفای جوزانی موافقت کرد.جوزانی دلیل اصلی استعفای خود را که در متن استعفا نامه خود نیز آورده بود خدمت در دیگر عرصه‌های فرهنگ و هنر اعلام کرده است. 

شورای عالی خانه هنرمندان ایران نیز یکشنبه ۲۲ خردادماه ماه سال۹۰ طی نشستی مجید سرسنگی را به عنوان مدیرعامل جدید خانه هنرمندان معرفی کرد. 

به گزارش عصر امروز، به نظر می رسدجریان اصلاحات با تاسیس خانه هنرمندان و با در اختیار داشتن بودجه هنگفت نه تنها در این سال ها نتوانست با ناتوی فرهنگی غرب مبارزه کند بلکه به دور از هیج دغدغه ای به فکر اهداف حزبی خود بوده و در مقاطعی خواسته یا ناخواسته به ابزاری برای ناتوی فرهنگی علیه جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است.

برچسب ها: خانه سینما فرهنگ
نظرات بینندگان
حمید
|
Netherlands
|
۱۶:۵۶ - ۲۶ مهر ۱۳۹۰
۳
۰
صراط بعضی اوقات مطالبی میزنی که آدم هنگ می کنه نمیدونه چی بنویسه؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۲۷ مهر ۱۳۹۰
۱
۰
خجالت بکش صراط
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
این افراد جزئی از تاریخ ، هنر ، فرهنگ و هویت ایران هستند و بسیاری از مردم دوست دار و طرفدارشان می باشند. کشور فقط متعلق به شما و همفکرانتان نیست و همه ایرانیان با هر عقیده و فکری در آن سهم دارند. قرار نیست همه یک جور و مثل هم زندگی کنند.راه صراط مستقیم را در پیش گیرید و از گناهان کبیره مثل تهمت و غیبت و افترا به مردم دست بردارید .