۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵

اربعین به زبان آزادی‌خواهان جهان +تصاویر

مدرسه ناصریه در مسجد امام اصفهان با هدف آشنا کردن توریست‌ها با واقعه اربعین و حادثه عاشورا اقدام به طراحی پوسترهایی به پنج زبان ایتالیایی، انگلیسی، فرانسه، چینی و اسپانیایی کرده است.
کد خبر : ۳۸۷۸۸۶

صراط: مدرسه ناصریه در مسجد امام اصفهان با هدف آشنا کردن توریست‌ها با واقعه اربعین و حادثه عاشورا اقدام به طراحی پوسترهایی به پنج زبان ایتالیایی، انگلیسی، فرانسه، چینی و اسپانیایی کرده است.

به گزارش فارس از اصفهان، اربعین در کربلا میعادگاه عاشقانی است که فارغ از قوم و ملیت و زبان و حتی مذهب یک نقطه مشترک دارند و آن عشق به اباعبدالله الحسین است، با نگاهی دقیق به حضور بیش از بیست میلیونی زائرانی که با پای پیاده طریق الحسین را طی می‌کنند، می‌توان توریست‌هایی را از کشورهای غیرمسلمان هم یافت، توریست‌هایی که مسلمان نیستند اما با شنیدن آوازه این اجتماع عظیم پا در این مسیر گذاشته‌اند تا تجربه جدید و منحصر به فردی را برای خود رقم بزنند.

مدرسه ناصریه که چند سالی است زیر نظر مدیریت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان فعالیت می‌کند، با هدف آشنا کردن توریست‌ها با واقعه اربعین و حادثه عاشورا اقدام به طراحی پوسترهایی به پنج زبان زنده دنیا کرده است، این پوسترها به همراه بروشورهایی در توضیح چرایی قیام امام حسین و اجتماع عظیم اربعین در قالب نمایشگاهی در مسجد امام اصفهان برپا شده است.

علاوه بر آن حضور جمعی از مبلغان زبان‌دان این مدرسه در پیاده‌روی اربعین سبب شده تا غرفه‌هایی در بعضی از موکب‌های بین‌المللی با استفاده از این پوسترها و توزیع بروشورها شکل بگیرد و آغاز گفت‌وگویی بی‌واسطه با توریست‌های طریق الحسین باشد.

حجت‌الاسلام سید محسن اخوان مدیر مدرسه ناصریه دراین‌باره می‌گوید: ایجاد این نمایشگاه که از صفر تا صد طراحی پوستر، تأمین محتوا و ترجمه آن به پنج زبان ایتالیایی، انگلیسی، فرانسه، چینی و اسپانیایی به عهده مبلغان این مدرسه بوده است، توانسته زمینه بروز سؤال را برای توریست‌های حاضر در مسجد امام فراهم کند و گفت‌وگویی صمیمانه و دوستانه را به وجود آورد.

وی با اشاره به اینکه پیرامون اربعین یک غرفه چندرسانه‌ای هم در مدرسه ناصریه شکل گرفته است، یادآور شد: در این غرفه که با استفاده از تابلوهای اربعینی فضاسازی شده، کلیپ‌هایی کوتاه پخش می‌شود که کلام کمتری داشته باشد و بیشتر با کمک متن و موشن گرافیک موضوع را شرح داده باشد به طوری که کلیدواژه‌ها و پارامترهای اصلی را به مخاطب القا کند و زمینه تفکر و اندیشیدن و صحبت با مبلغان و کارشناسان این مدرسه را فراهم سازد.

اخوان ادامه می‌دهد: در این غرفه امکان تبادل ایمیل و راه‌های ارتباطی هم با مبلغان وجود دارد تا به سؤالات احتمالی توریست‌ها بعد از خروج از کشور هم پاسخ داده شود و این ظرفیت تعاملی حفظ شود.

این نمایشگاه که نخستین سال برگزاری خود را طی می‌کند در سال‌های آینده می‌تواند با کمک دیگر نهادهای ذی‌ربط، حرکت پرشورتری را در آشنایی توریست‌ها با واقعه کربلا رقم بزند.

انتهای پیام/چ