۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲

واژه اربعین چندبار در قرآن آمده است؟

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی با اشاره به وجود کلمه «اربعین» در قرآن کریم، از عظمت پیاده روی اربعین و سانسور شبکه‌های غربی گفت.
کد خبر : ۳۸۸۰۱۲
صراط: حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی با اشاره به وجود کلمه «اربعین» در قرآن کریم، از عظمت پیاده روی اربعین و سانسور شبکه‌های غربی گفت.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی سخنران و کارشناس امور دینی، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص شبهات تاریخی اربعین و سانسور‌های خبری شبکه‌های غربی گفت: در پاسخ به شبهه افکنان تاریخ اربعین باید اینگونه گفت؛ واژه اربعین ۴ بار در قرآن کریم، آمده است. اگر لفظی در قرآن قرار بگیرد، معنای حقیقی دارد. همین که خدای متعال عنوان اربعین را در قرآن ذکر کرده است، حقیقت دارد و از دقایق آن، بار اندوهی از معارف در ذیل اربعین بدست می‌آوریم.
 
وی در ادامه با بیان اینکه قریب به ۲۰۰۰ روایت درخصوص حقیقت اربعین از رسول اکرم (ص) و ائمه معصوم (ع) داریم، اظهار کرد: واژه اربعین را نزدیک به ۲۰۰۰ بار در روایات پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصوم (ع) داریم، ام آنچه درباره اربعین حسینی به عنوان شبهات تاریخی یاد شده است، اربعین امام حسین (ع) صدر همه اربعین ها و معصومین و اسرای کربلاست، که خودشان را به کربلا برمزار شهدای صحرای کربلا رساندند.
 
این سخنران و کارشناس مذهبی همچنین همراه آنان شخصیت برجسته تاریخی مانند جابر ابن انصاری که خود از صحابه سِر رسول خدا (ص) بود، بر مزار شهدا آمد. انصاری سوابق درخشانی را در ۹ جنگ مهم پیامبر (ص) داشته و علمای اهل سنت نیز حضور جناب جابر ابن انصاری را تایید کرده و برای او ارزش و جایگاه قائل هستند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی، درخصوص بازتاب پیاده روی اربعین در رسانه های غربی، بیان کرد: جلوی تابش خورشید را با دست نمی‌شود گرفت، امام حسین (ع) به قدری مبتنی بر حق است، که نیازی به شبکه های غربی نیست و در جهان به وضوح روشن است.
 
وی با بیان روایتی از امام صادق (ع)، تصریح کرد: «بکت الانس و الجن و الطیر و الوحش حتی ذرفت دموعهاتا»، گریه کردند آدمیان و جنیان و مرغان و وحشیان تا اینکه اشک هایشان جاری شد. مظلومیت و قیام عاشورا و امام حسین (ع)، قابل کتمان نیست و با عدم بیان و پخش رسانه ها، چیزی از عظمت و بزرگی راهپیمایی اربعین حسینی کم نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی در پایان یادآور شد: خود سید الشهدا (ع)، راه را با روشنی باز می‌کند. اصلا آقا عبدالله الحسین (ع) غیر ارادی جهانیان را به خود جذب می کند و نیازی به یک یا دو رسانه نیست.