۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۱

ترامپ: مسکو به شدت تحریم شده است

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اینکه تحریم های شدیدی علیه روسیه اعمال شده است، اعلام کرد: مایل به روابط دوستانه با مسکو هستم.
کد خبر : ۳۸۸۴۶۴
صراط: رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اینکه تحریم های شدیدی علیه روسیه اعمال شده است، اعلام کرد: مایل به روابط دوستانه با مسکو هستم.

به گزارش مهر به نقل از «هیل»، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا امروز یکشنبه در اظهاراتی اعلام کرد که روسیه به سختی تحریم شده است؛ اما وی مایل است روابط  واشنگتن با مسکو حالت دوستانه ای به خود بگیرد.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: معتقدم که باید به سراغ اصل موضوع برویم. فکر می کنم هر کسی با شنیدن این پاسخ اصل موضوع را متوجه می شود.

وی ادامه داد: باید به سراغ اصل موضوع درباره حل مسائل مرتبط با سوریه، کره شمالی، اوکراین و تروریسم برویم.

دونالد ترامپ در ادامه افزود: مردم درک نمی کنند که روسیه به شدت تحت تحریم قرار گرفته است. آن ها (روسیه) در سطح بالائی تحت تحریم هستند و این رویداد اخیراً به وقوع پیوسته است.

۴۵مین رئیس جمهور آمریکا بدون اشاره به اقدامات تحریک آمیز این کشور در سراسر جهان گفت: اکنون زمان آن رسیده است تا جهانی که خراب و شکسته شده است را درمان کنیم. این موضوعات بسیار مهم هستند. لذا به نظر من برقراری رابطه ای دوستانه با روسیه بر خلاف مبارزه دائمی با آن ها، نه به مثابه تعهد، بلکه همانند دارائی مهمی هم برای جهان و هم برای کشورمان است.

لازم به ذکر است رؤسای جمهور دو کشور روسیه و آمریکا جمعه گذشته و در حاشیه اجلاس «اَپک» در ویتنام درباره بیانیه مشترکی پیرامون سوریه به توافق رسیده بودند.