۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۰

چرا هاشمي مي‌تواند

کد خبر : ۳۸۸۶۱
به گزارش صراط مازیار خسروی در روزنامه شرق نوشت:
 اتهام ادعايي واشنگتن عليه تهران شامل دو بخش است؛ نخست تلاش براي ترور سفير پادشاهي سعودي و دوم طرح‌ريزي بمب‌گذاري در سفارت اسراييل. يك هفته پس از اوج گرفتن كارزار رسانه‌اي و ديپلماتيك، بخش دوم اتهام اگر نگوييم كلا تا حد زيادي از دستور كار خارج شده است. اكنون رسانه‌ها و دولتمردان آمريكايي يكصدا از لزوم افزايش فشار بر جمهوري اسلامي به اتهام تلاش براي ترور عادل الجبير، سفير رياض در واشنگتن سخن مي‌گويند. شكواييه‌اي نيز در همين راستا به شوراي امنيت سازمان ملل متحد تسليم شده كه عربستان مدعي نخست آن است. بخش دوم اتهام ادعايي يعني طرح‌ريزي انفجار سفارت اسراييل، مسكوت مانده و عملا به بايگاني سپرده شده است. اكنون اسراييل سكوت توأم با رضايت پيشه كرده و كارزار ديپلماتيك عليه تهران را سياستمدارانه به نظاره نشسته است. اگر تهران در روزهاي آينده نتواند ابتكار عمل را به دست بگيرد و بازي را بر هم بزند، تنگ‌تر شدن حلقه تحريم‌ها يكي از گزينه‌هاي محتمل به نظر مي‌رسد. مساله مهم‌تر اما، ژرف‌تر شدن شكاف ميان دو سوي خليج‌فارس است. خاندان سعودي اكنون قديمي‌ترين سلسله در قدرت باقي‌مانده در سراسر خاورميانه به شمار مي‌روند و حكومت ديرسال بر حجاز همراه با دسترسي به درآمد بيكران نفتي، زعامتي ويژه براي آنان نزد اعراب به ارمغان آورده است. در چنين شرايطي عدم مديريت به موقع بحران و تعلل در مهار سطح رو به تزايد تنش ميان تهران و رياض مي‌تواند مساله را به سرعت از چارچوب منطقي و قابل حل خارج كرده و به مناقشه‌اي عربي - ايراني تبديل كند. ناگفته پيداست هدف طرف آمريكايي از بزرگنمايي بخش نخست اتهام ادعايي خود عليه تهران و چشم‌پوشي زيركانه از آن بخش از ادعا كه به اسراييل مربوط مي‌شود نيز همين است.
كاخ سفيد به خوبي مي‌داند كه ايراد اتهام طرح‌ريزي بمب‌گذاري در سفارت اسراييل، در خاورميانه عربي كمتر خريدار دارد و هرگز نمي‌تواند افكار عمومي را عليه كشور مورد اتهام بسيج كند. در مورد عربستان سعودي اما ماجرا از بيخ و بن متفاوت است.
اكنون پرسش اصلي اين است؛ تهران چه بايد – بخوانيد مي‌تواند - بكند؟ يك پاسخ همان است كه اين روزها كم و بيش از زبان دولتمردان و سياستمداران ايراني شنيده و به دست‌شان اجرا شده است. اين يعني تكذيب و ضد حمله رسانه‌اي و ديپلماتيك عليه آمريكا در كنار فرستادن پالس‌هاي مثبت و آشتي‌جويانه به عربستان. پاسخ پيش‌گفته و اجراشده گرچه لازم است اما در شرايط كنوني به هيچ روي كافي نيست. به زبان ديگر اين همه آن چيزي نيست كه مي‌توانيم – بخوانيد بايد – انجام بدهيم.
در كنار ادامه اين تلاش‌ها و كوشش براي در اختيار گرفتن ابتكار عمل ديپلماتيك، باز كردن مجراها و منفذهاي ديپلماسي خصوصي نيز بايد در دستور كار قرار بگيرد. نخستين هدف جدا كردن عربستان سعودي از آمريكاست. گره بحران رو به افزايش كنوني نيز به گونه‌اي است كه جز در عالي‌ترين سطوح دو كشور بازشدني به نظر نمي‌رسد. ضمن آنكه در ميان ديپلمات‌هاي مياني دو طرف نيز چنين منفذ و مجرايي را سراغ نمي‌توان گرفت. اكبر هاشمي‌رفسنجاني از دوستان ملك عبدالله بن عبدالعزيز محسوب مي‌شود. او سال‌ها پيش و زماني كه احتمال در دستور كار قرار گرفتن سياست‌هاي منطقي‌تر از سوي آمريكا در منطقه وجود داشت، به يك روزنامه عربي گفته بود: شخص ملك عبدالله مي‌تواند ميانجيگر خوبي باشد. اكنون شايد زمان آن باشد كه ميانجي سابق خود مورد خطاب قرار بگيرد.
از سوي ديگر رابطه ميان هاشمي‌رفسنجاني و پادشاه عربستان سعودي در سطحي است كه يكي به هنگام بيماري ديگري، خود را ملزم و مجاز به احوالپرسي شخصي و تلفني مي‌بيند (كمتر از يك‌سال پيش، احوالپرسي هاشمي و آرزوي ديدار در حرمين شريفين از سوي ملك عبدالله). هاشمي همچنين سه سال پيش 10روز ميهمان پادشاه سعودي بود (بهانه سفر شركت در كنفرانس «گفت‌وگوي اسلام» بود و دستاورد آن كاهش تنش ميان دو كشور پس از جنگ 33روزه لبنان و نيز حل برخي مشكلات مربوط به زايران ايراني). به اين فهرست مي‌توان چندين نمونه ديگر افزود. اينجا خاورميانه است. جايي كه روابط شخصي ميان سياستمداران، گاه همسنگ الزامات ديپلماتيك بر امكان يا امتناع وقوع يك رويداد تاثيرگذار است. يك روزنامه‌نگار عرب روزگاري نوشت سخن گفتن از رابطه ميان دولت‌هاي عرب بيهوده است، همه آنچه وجود دارد، رابطه ميان دولتمردان است. اگر چنين است كه هست، چرا جمهوري اسلامي از اين امكان استفاده نكند. هاشمي هنوز هم مي‌تواند مرد عبور از بحران باشد.
نظرات بینندگان
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۳ - ۲۷ مهر ۱۳۹۰
۱۸
۲۱
طبق گفته معمار کبیر انقلاب آل سعود خاین الحرمین هستند . رفاقت و داد وبستون با چنین افراد خاینی تا زمانی که دست از نوکری اسراییل بر ندارند به نفع اسلام ناب محمدی نمی باشد .
بهترین میزان شخصیت یابی افرد دوستانشان می باشد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پس بچسب به دوستان اح...............
ممل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اگه يه خورده در احوالات اين بندگان متاسفانه مساله دار خدا تامل كنيم مي بينيم كه لااقل اين دو نفر (ها ........ و اح ...........) در طي چند سال اخير (هر چند خدماتي هم داشته اند كه در مقابل تاثيرگذار بودن انحرافاتشان بسيار كم مي باشد) بنيانگذار بسياري از مشكلات ، نفاقها و درگيريها در كشور بوده اند .... البته بنظر مي رسه مح ........ در برخي مسائل انحرافي بشدت ميدان داري مي كند و اكبر كم آورده !!
خصوصا اينكه اكبر مدعي ارتباط با امام معصوم نيست ، اما مح ......... يه چيز ديگه ميگه !
اقاي دل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چسبيديم بد جورم چسبيديم....حالا يه سوال ...مثلا اين .............های ............... ازشون چي بر مياد كه بايد ازشون بترسيم؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۷ - ۲۷ مهر ۱۳۹۰
۲۱
۲۱
تمامي بحران ها هاشمي تاثير گذار بوده است . اين بحران اخير كه توجهي به پيشنهادات ايشان نشد مي بينيم چه شد چه مي شود و چه خواهد شد .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
همون بهتر كه به گفته هاش توجه نشد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۳ - ۲۷ مهر ۱۳۹۰
۹
۱۱
قدیما میگفتن اول حرف رابجو بعدبزن بعضی از نظرها که داده می شودنه به نفع اسلام ونه به نفع مملکت ونه به نفع مردم عزیزمان میباشداگرهرشخصی ازهرطیفی یاباهر عقیده ای که بتواند به اسلام وبه مملکت اسلامی خدمتی بکند بعضی افرادکوته نظر وخائن به مملکت بانظراتی که می دهند خودشان باعث خرابی وسرنگونی مملکت می شوند اگرحضرت آیت اله هاشمی بتواند دراین برهه به مملکت خدمتی بکند این افراد نمی گزارند البته اگر میشود نظرات مخرب درج نگردد .......
وارسته
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۸ - ۲۷ مهر ۱۳۹۰
۲۸
۱۹
براي اينکه هاشمي انساني با منطق است، و با استدلال آنها را متقاعد مي کند، همانطور که صدام را با نامه نگاري هايش منفعل ساخت!
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
تو روح خودشو و اون استدلاش"""""""
======
سر به دار میدهیم...تن به ذلت نمیدهیم"
======
....... چکاره نظامه...که همیشه نخود هر آشی هست؟؟؟؟؟
======
اندکی حیا کن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
مین زنده به عشق خیلی بی تربیتی،
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
.
................................................. !
غلام (جا...........)
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
امين تو چيزي بيشتر از يه طرفدار جريان شبه جلبكي و منحرف ضد ولايت اح ........ نيستي !! تو اول بچسب به گنداي جريان عدالت قلابي و بيان الفاظ و محاورات بچگانه و عاميانه خاله زنكي رو بس كن ، پرداختن به مسائل هاشمي رو هم به اهلش واگذار كن
فرهاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۰
۱۷
۱۸
معلوم نیست اون موقعی که اصلاح طلبان آمریکایی بدنبال تخریب جناب هاشمی بودند کجا بود...ضمنا اقای هاشمی اگر سکوت کند بهتر است. چون هر قدر حرف میزند بیشتر خودش را خراب میکند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۸ - ۲۷ مهر ۱۳۹۰
۱۱
۱۰
ملاک حال فعلی افراد است . فتنه هم که مال دو سال پیش بود الان هم که حالش خوبه پس مشکلی نیست .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۸ - ۲۷ مهر ۱۳۹۰
۷
۵
صراط بالاخره ماهیت واقعی خودت رو نشان دادی. ضمنا عجیب نیست که این سایت که ادعای ولایتمداری میکنه هیچ خبری از جبهه پایداری منتشر نکرده؟؟
;;;
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۱ - ۲۷ مهر ۱۳۹۰
۲۱
۱۹
اگرحضرت آیت اله هاشمی بتواند دراین برهه به مملکت خدمتی بکند حتما انجام میدهد ایشان خیلی بزرگ اند
امان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۰
۱۳
۱۳
آقامازیارهمیشه گفته اند کارراباید به کاردان سپرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۰
۱۳
۱
امام در پیامی که برای حج سال 1366 فرستاد ند به توضیح تروریست بودن اسلام آمریکایی پرداخته اند:

«ما در عین حال که شدیداً متأثر و عزادار از این قتل عام بى‏سابقه امت محمد- صلى اللَّه علیه و آله و سلم- و پیروان ابراهیم حنیف و عاملین به قرآن کریم گردیده‏ایم ولى خداوند بزرگ را سپاس مى‏گزاریم که دشمنان ما و مخالفین سیاست اسلامى ما را از کم عقلان و بیخردان قرار داده است، چرا که خودشان هم درک نمى‏کنند که حرکتهاى کورشان سبب قوّت و تبلیغ انقلاب ما و معرف مظلومیت ملت ما گردیده است و در هر مرحله‏اى سبب ارتقاى مکتب و کشورمان را فراهم کرده‏اند که اگر از صدها وسیله تبلیغاتى استفاده مى‏کردیم و اگر هزاران مبلّغ و روحانى را به اقطار عالم مى‏فرستادیم تا مرز واقعى بین اسلام راستین و اسلام امریکایى و فرق بین حکومت عدل و حکومت سرسپردگان مدعى حمایت از اسلام را مشخص کنیم، به صورتى چنین زیبا نمى‏توانستیم، و اگر مى‏خواستیم پرده از چهره کریه دست نشاندگان آمریکا برداریم و ثابت کنیم که فرقى بین محمدرضاخان و صدام امریکایى و سران حکومت مرتجع عربستان در اسلام زدایى و مخالفتشان با قرآن نیست و همه نوکر امریکا هستند و مأمور خراب کردن مسجد و محراب و مسئول خاموش نمودن شعله فریاد حق طلبانه ملتها، باز به این زیبایى میسر نمى‏گردید، و همچنین اگر مى‏خواستیم به جهان اسلام ثابت کنیم که کلیدداران کنونى کعبه لیاقت میزبانى سربازان و میهمانان خدا را ندارند و جز تأمین امریکا و اسرائیل و تقدیم منافع کشورشان به آنان کارى از دستشان برنمى آید، بدین خوبى نمى‏توانستیم بیان کنیم و اگر مى‏خواستیم به دنیا ثابت کنیم که حکومت آل سعود، این وهابیهاى پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‏اند، به این اندازه که کارگزاران ناشى و بى‏اراده حاکمیت سعودى در این قساوت و بى رحمى عمل کرده‏اند، موفق نمى‏شدیم و حقا که این وارثان ابى سفیان و ابى لهب و این رهروان راه یزید روى آنان و اسلاف خویش را سفید کرده‏اند.»(صحیفه امام، ج20 ص349)

امام در سالگرد شهادت زائران ایرانی به زرسالاری و تحجرگرایی در موافقت با اسلام آمریکایی اشاره می کند، «مگر مسلمانان نمى ‏بینند که امروز مراکز وهابیت در جهان به کانونهاى فتنه و جاسوسى مبدل شده‏اند، که از یک طرف اسلام اشرافیت، اسلام ابوسفیان، اسلام ملّاهاى کثیف دربارى، اسلام مقدس نماهاى بیشعور حوزه‏هاى علمى و دانشگاهى، اسلام ذلت و نکبت، اسلام پول و زور، اسلام فریب و سازش و اسارت، اسلام حاکمیت سرمایه و سرمایه داران بر مظلومین و پابرهنه‏ها، و در یک کلمه «اسلام امریکایى» را ترویج مى‏کنند؛ و از طرف دیگر، سر بر آستان سرور خویش، امریکاى جهانخوار، مى‏گذارند ..»( صحیفه امام، ج‏21، ص81)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۲ - ۲۷ مهر ۱۳۹۰
۱۳
۴
حضرت امام خمینی (ره) :

"و لازم است در نوحه ها و اشعار مرثیه و اشعار ثنای از ائمه حق - علیهم سلام الله - به طور كوبنده فجایع و ستمگریهای ستمگران هر عصر و مصریادآوری شود؛ و در این عصر كه عصر مظلومیت جهان اسلام به دست امریكا وشوروی و سایر وابستگان به آنان و از آن جمله آل سعود، این خائنین به حرم بزرگ الهی - لعنه الله و ملائكته و رسله علیهم - است به طور كوبنده یادآوری ولعن و نفرین شود. ." مقدمه وصیت نامه سیاسی - الهی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۱ - ۲۷ مهر ۱۳۹۰
۱۸
۲۱
iهاشمی زنده است چون نهضت زنده است امام خمینی .هیچ کس برای من هاشمی نمیشود امام خامنه ای .از قدیم گفتند ادم زنده وکیل وصی نمی خواه.ایت ... خامنه ای وایت ا... هاشمی هیچگاه بر سر منافع مردم وانقلاب با کسی معامله نمیکنند حتی اگر اختلاف عقیده داشته باشند .
a
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
حالا بفرست اون تکبیر قشنگه را
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
الله اکبر . الله اکبر . الله اکبر
خامنه ای رهبر
مرگ بر ضد ولایت فقیه
مرگ بر آمریکا
مرگ بر انگلیس
مرک بر منافقین و کفار
مرگ بر اسراییل
مرگ بر منحرفین و فتنه گران
خدایا خدایا تا انقلاب مهدی از نهضت خمینی محافظت بفرما ؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛ خامنه ای رهبر به لطف خود نگه دار آمین یا رب العالمین
ناشناس سبز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چقدر مرگ؟چقدر کینه؟چقدر واژه دشمن؟ علی آقا آروم باش . مسلط باش به اعصابت. خونتو کثیف تر نکن
آقاي دل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سلام...خوب شما اين جوري بگو...شيطان بهتر شيطان بهتر... ماهواره رهبر
درود برطرفداراي ابليس
درود بر برده داراي آمريكايي
درود بر سازنده سلاحاي شيميايي
درود بر قاتلاي بچه هاي فلسطيني
درود بر صدام و بن لادن
درود بر خايناي وطن فروش
درود بر جاسوساي اعدام شده
.....
مشكل اينه كه نمي دونيد چي ميخوايد...مثل سايه ايد ..به خودي خود هيچي نيستيد و وحود نداريد اما به محض طلوع افتاب اونجايي كه نور نيست شما قايم شديد و فكر ميكنيد وجود داريد
ناشناس سبز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آقای دل گرامی هموطن.شما وهمفکرات اگه منطق داشتیذ به هرکی که با عقیده شما همنظر نبود به آمریکا و انگلیس و اسراییل ... وصلش نمیکردید.والا دیگه حنای این شعارا واسه مردم رنگی نداره .تا یه انتقادی بکنیم مثلا از وضع معیشت بعد بی بی سی هم پخش کنه میگین داد و بیداد ببنید مردم اینا نظرشون تو بی بی سی پخش میشه اینا انگلیس خبیث و خوشحال کردن .آره برادر مرگ و فقط نثار کسی کن که بچه های روستاییش یه خاطر اینکه از رودخونه رد شن و یه پل ندارن باید هر روز یه انگشتشون قطع بشه هنوز کپرنشینی وجود داشته باشه اونوقت ..................................................
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوست عزيز ...تو اخر الزمان قرار داريم...تو آخر الزمان انسانها يا سفيدن يا سياه...وسط و بيطرف و خاكستري و يكي به نعل يكي به ميخ نداريم...يا اون وري يا اين وري...شعاراي اين ور هموناست كه حاج علي گفت ..شعاراي اونورم اوناييه كه من گفتم...يكي از اينارو بايد قبول كنيم...والا مثل اينه كه تو جنگ بري وسط خاكريز وايسي كه در اين صورت نيستي حتميه...البته نيستي اونوريام حتميه ها...البته كمي ديرتر از وسط خاكريزيا....توصيه ي دوستانه اينه كه سريعتر طرفت رو انتخاب كني والا از اينجا رونده از اونجا مونده ميشي.....دوست ميگه گفتم ...دشمن ميگه ميخواستم بگم....خود داني...
السلام علي الشيب الخضيب
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يه چيز يادم رفت ...اگه يه موقع خواستي حرفاي منو با حرفاي بوش مقايسه كني قبيش به اين مطلب توجه كن كه ....
ما دو جور دعوا داريم
1-دعوايي كه هر دوطرف دعواناحقند...كه دعواي آمريكا و صدام از اين نوع دعوا ها بود كه تو جبهه ي نا حق بود...بس ما اصلا توميدون نبوديم كه طرف كسي رو بگيزيم...
2-دعوايي كه يه طرف حق و يه طرف ناحقه كه دعواي ما و آمريكا و همفكراي داخليش و خارجيش از اين نوعه...حالا شما هرطرفي فكر ميكني حقه برو اون وري....
السلام عليك يا تالي كتاب الله وترجمانه
آقاي دل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ناشناس سبز ...اين منطق ما بود ...حالا شما منطقت رو بگو...
در ضمن دو تا نظر بالا رو من نوشتم...اسمم يادم رفت
ناشناس سبز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آفای دل گرامی منم منطقمو گفتم مناسفانه صراط منتشر نکردو گند زد به بحثمون
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۸ - ۲۷ مهر ۱۳۹۰
۱۵
۱۷
هاشمي زنده است تا نهضت زنده است.بايد به منطق و اعتدال برگشت هاشمي ذخيره ي انقلاب است قدرش را بدانيم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۸ - ۲۸ مهر ۱۳۹۰
۵
۹
ازاظهارنظرسخیف وبی ادبانه پرهیزکنیدایمان اگرباشه حکم میکنه متقی باشیدوهرکس وناکسی زودنظرمیده کارهای بزرگ رابایدبه بزرگان بایدسپردمقای عظمای ولایت خودشان عالم به امورنداگرنیازبینندازدوست وهمسنگرقدیمی خودمیخواهندواقای هاشمی هم خودرامطیع وملزم وبه کوری چشم تمامی دشمنان خارجی وداخلی مسئولین نظام جمهوری دراصول باهم یدواحده واشداعلی الکفارورحمائ بینهم هستندکوربشه چشمحسودوبشکنه دست اختلافگرونفاق وتفرقه انداز
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۰
۱۲
۴
حقا که این وارثان ابى سفیان و ابى لهب و این رهروان راه یزید روى آنان و اسلاف خویش را سفید کرده‏اند.»(صحیفه امام، ج20 ص349)
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۳ - ۲۸ مهر ۱۳۹۰
۷
۱۳
با سلام و ارزوی سلامتی برای این دو یار قدیمی امام حضرت ایت الله خامنه ای و ایت الله رفسنجانی بهرمانی ان شاءالله به کمک مردم واین دو یار قدیمی از بحران رد می شویم
اقاي دل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اميد وارم هرچه سريعتر خدا وند متعال .................. اين آقا و خانواده ....محترمش رو .....................
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۰
۱۳
۶
روش رفتن پیش ملک عبدالله هم باید این طور باشد که اول دستش را ببوسی و بعد دو زانو جلوش بنشینی و از عمق دل برایش آرزوی سلامتی کنی و بگویی ببخشید که شما با اتهام آمریکاییها خیال کردید که ما قصد ترور سفیر بیگناه شما را داشتیم.حالا آمده ایم از شما معذرت خواهی کنیم.حالا لطف کنید و مقداری کمک مالی به ما بکنید تا در انتخابات بتوانیم نیروهایی را سر کار بیاوریم که شما را ناراحت نکنند که خدایی ناکرده برای قلبتان خوب نیست!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آقای ناشناس-این که شما گفتید مربوط به خاتمی بود در زمان فتنه 88 ولی هاشمی برای خودش غرور دارد و از این کارها نمی کند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۴ - ۲۸ مهر ۱۳۹۰
۶
۴
بسم الله
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد(ص) و آخر تابع له علی ذالک.
ملاک حال فعلی افراد است. اینکه امام خمینی(ره) در مورد افراد چه گفته اند درست ولی زیر پرچم و مطیع بودن ولایت فقیه از شرایط آن می باشد.
اللهم بحق زینب(س) عجل لفرج آل محمد(ص).
خیلی ساده میتوان فهمید.
قاصدک بهرمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۶ - ۲۸ مهر ۱۳۹۰
۴
۱۱
باسلام. من فقط میخواهم برای کسانی که میدانند یاداوری وبرای کسانی سنشان نمیرسد بگم که مردم بهرمان در سال 42 هنگامیکه امام توسط مامورین شاه بازداشت میشود این عمل با عث اعتراض شدید مردم این روستا نسبت دستگاه حکومتی میگردد بطوریکه با تلگراف مستقیم به شاه خواستار ازادی مرجع تقلید خود میشوند وبا امضا تومار با خون خود صدای اعتراض خود را بگوش جهانیان رساندند وتا پیروزی انقلاب اسلامی یکی از کانونهای مبارزه با شاه بودند وهزینه این همراهی راهم متقبل شدند که این درایت واگاهی بواسطه حضور ایت...هاشمی درمنطقه بوده است که کتاب تاریخ انقلاب اسلامی در رفسنجان واسناد ان گویایی مطالب بالاست ودر دوران دفاع مقدس این مردم شهدای زیادی تقدیم انقلاب کردند که شهید محسن خواهرزاده اقای هاشمی یکی ازانهاست. در اغاز رهبری مقام معظم رهبری از اولین گروهایی بودند که با او بیعت کردند وهم اکنون اطلاع کامل دارم که ایشان بیشترین مقلد را دربهرمان دارند در سفرهای بزرگ این منطقه یا دیدار با او درمجمع مردم خواستار ابلاغ سلام گرم خود به معظم له همواره هستند در حالیکه همه به نوعی از نزدیکان یا ارادتمندان ایت ا... هاشمی هستند .ودر اخر اگر نبود اینکه در حکومت اسلامی وظیفه حفظ جان مال وابرو وناموس مردم بعهده دستگاه قضا حتی اگر مسلمان هم نباشد مطمئن میشدید که اقای ......... که نه .................. هم جرائت نمی کردند جلوی ................کسی رابگیرند بخصوص که انکس اقای هاشمی باش . بخدا مظلومیت هاشمی از سر دینداری است واز بی کسی نیست .این هم برای اقای هاشمی اخرین باری که بهرمان امدی جوانها برات نوشته بودند ای بزرگ ما عزیز ما دوستت داریم ومن میخواهم بگم ای بزرگ ما با همه بی مهری ها ودلشکستگی ها از رهبری حمایت کن که بفرموده ات ان عمود خیمه انقلاب است .......
.بیایید همه قدر یکدیگر بدانیم کمی فکر که ایا ما بخاطر خدا داریم............ اگر نظرم را نگذاری صراط دیگه شعار نده اگر میتونستیم نظر ات همدیگر را تحمل کنیم حالا اینجا نبودیم که امام حسین فرمود اگر دین ندارید لااقل ازاد مرد باشید با سپاس
شادمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
ظاهرا هاشمي در جذب مخالفان خارج و احمدي در جزب مخالفان داخلي با هم در سبقت اند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۴ - ۲۸ مهر ۱۳۹۰
۱
۱۱
البته خيلي جالبه، شمايي كه مدعي اسلام ناب و شناخت واقعي اوني و حضرت آيت الله ها........... رو اونجور خطاب ميكني،تا حالا فكر كردي، فقط يك هزارم، يك ميليونم، شايد خودت مصداق «فتبع علي قلوبهم» باشي؟حداقل به خاطر دعواي سياسي چندتا سياستمدار آخرتمون رو با افترا و تهمت و تندروي از دست نديم، اگر تابع ولايتيم، همون ولايت راه رو مشخص كرده و اگر واقعا آيت الله ه........... كوچكترين انحرافي داشت، اينگونه رفتار نميكرد.
متین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۳۶ - ۳۰ مهر ۱۳۹۰
۱۱
۲
سناریوی مضحک آمریکا سه محور داشت منحرف کردن افکار عمومی از قیام ضد سرمایه داری . بدبین کردن مردم کشورهای اسلامی نو انقلاب به کشورمان. و مطرح کردن ها.......... و احیای جنازه فتنه ......... در داخل کشور. خودتان قضاوت فرمایید لطفا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۰
۱
۱۱
با اين ابلهان جاهل كاري ندارم هاشمي زنده است تا نهضت زنده است،‌ هاشمي را مرادف با نهضت دانسته است معمار كبير انقلاب اين افتخار بزرگي است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۴ - ۳۰ مهر ۱۳۹۰
۲
۱۱
خدا سايه هاشمي ابرمرد ايران زمين را از سر كوتاه نگرداند. مرد با بصيرت واقعا با بصيرت آيت الله هاشمي رفسنجاني.
اصغر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
درود بر رفسنجانی ، ابرمرد ایران زمین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۹ - ۳۰ مهر ۱۳۹۰
۱
۱۱
............ اين بي خردان بي بصيرت مدعي بصيرت،‌خدا مي داند كه ه......... رف.............. نعمتي است كه قدرش را نمي دانيم، ها.......... از اين صفات رذيله كه جامعه گرفتار آن است به دور است: صفاتي نظير رياكاري،‌عوام فريبي،‌تملق،‌ دروغ،‌ و...
khakhs
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۳ - ۳۰ مهر ۱۳۹۰
۲
۱۱
جرياني بر سركار آمده است كه دروغ را صداقت،‌تهمت را شجاعت،‌دزدي را امانت و عدالت مي داند. آيينه دورنماي دلمان را گل گرفته ايم،‌دشمن را دوست،‌دوست را دشمن مي دانيم ... ما را چه شده است؟
فروزان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۱ - ۳۰ مهر ۱۳۹۰
۱۱
۱
جالب اینجاست ، چند روز پیش که با یکی از طرفداران آیت الله رفس..... صحبت می کردم ، ضمن آنکه سعی می کرد خود را به شدت دموکرات و طرفدار چرخش قدرت و محدود کردن ریاست یک قوه به حداکثر هشت سال نشان دهد ، از طرف دیگر می گفت: حضرت آیت الله رفس...... فقط 16 سال در راس قدرت بود! بنابراین بهتر است که دوباره حضرت آیت الله رفس...... قدرت را باز پس بگیرد تا پروژه ناتمام خود را به پایان برساند؟؟!! بخصوص اینکه حضرت آیت الله رفس.... روابط ویژه ای با عربستان دارد.
سـیـنـا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۳ - ۰۱ آبان ۱۳۹۰
۴
۱
به نظر من ، مردم ایران چون طرفدار دموکراسی هستند و بر ملت ایران ثابت شده است که اصل
" باقی نماندن قدرت در دست یک خانواده " به صلاح همه است و از طرف دیگر با توجه به روحیه نوخواهی و نوسازی که درون هر ایرانی است لذا:

همه باید به دنبال حضرت آیت الله رفس.... و خانواده ایشان برویم چون ایشان صرفا 8 سال رئیس جمهور و حدود 10 سال رئیس مجلس بود. بنابراین سابقه حضور چندانی در قدرت ندارد!!

از طرف دیگر ایشان فقط 77 سال دارند و افکارشان بسیار نو و نسل جدیدی است!!
محمدباقر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۴ - ۰۱ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
اینکه صراط ماهیت خودش داره رومیکنه موافقم و دیگر اینکه اکنون اگر .....میخواهد کاری بکنه باید به آمریکا برود چونکه ..در امریکا بستر شد.
سید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۴ - ۰۲ آبان ۱۳۹۰
۵
۱
اولاتشلیت به آقای حجه الاسام ر............ بابت مرگ ولیعهدوهابی عربستان.
ثانیا،حجه الاسلام ر............ باکمک انگلیس وآمریکا پیونداخوتی باخانواده عربستانی بسته است که هم درثروت اندوزی وهم درآقازاده پروری هم قدرت طلبی وازبین بردن محالفان خودهماهنگ بوده ورضایت سرمایه داران غربی رابررضایت خدا ومردم ترجیح دهند.
بنابراین بی جهت نگفته کسی که گفته ر......... گره باعریستان رابازمی کند.ملانصرالدین راهم این را می داند.
dehghany4735yahoo.com
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۵۹ - ۰۲ آبان ۱۳۹۰
۴
۱
مرگ بر ضد ولایت سید علی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
مرگ بر تو ......
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۴۶ - ۰۲ آبان ۱۳۹۰
۱
۶
هاشمی خطر ا............. را چندسال پیش فهمید چیزی که خیلیها ادعادارند نفهمیدند حالاحرفاش داره دونه دونه معلوم میشه پس باید انصاف داشت کالایی که بعداز 88تو ایران کیمیاست ما فانی هستیم ولی ایندگان برما لعن نفرین خواهند کرد چقدر زیباست رفاقت رهبری با هاشمی پس هیزم بیار نباشیم(تاریخ صبورست و افشاگر)
hm
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۹ - ۰۲ آبان ۱۳۹۰
۰
۵
به نظر من هاشمی سیاستمداری پخته و با فکر و با قدرت است. اگر از توانایی های وی در این موارد استفاده شود می تواند در کاهش تنش های اینچنینی موثر باشد.
بهنام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۱ - ۰۳ آبان ۱۳۹۰
۱
۳
به نظر من اگر دو سیاست مدار در مملکتمون باشه یکیش آیت الله خامنه ای بعدیم آیت الله هاشمی . آیت الله خامنه ای به دلیل جایگاهی که در نظام دارد با دخالت در این داستان تنش بیشتر میشه پس آیت الله هشمی تنها کسی که میتونه این مشکلات رو حل کنه. بقیه سیاستمدارا (اگه بشه این اسم رو گذاشت روشون) فقط دنبال استفاده تبلیغاتی از این داستان هستند.
ســینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۷ - ۰۵ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
همه باید به دنبال حضرت آیت الله رفس.... و خانواده ایشان برویم چون ایشان صرفا 8 سال رئیس جمهور و حدود 10 سال رئیس مجلس بود. بنابراین سابقه حضور چندانی در قدرت ندارد!!

از طرف دیگر ایشان فقط 77 سال دارند و افکارشان بسیار نو و نسل جدیدی است!!
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۲ - ۰۵ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
کار صراط به گمانم یکم مشکل داره.فقط اخلاص عمل میتونه گره ها رو باز کنه.اقا بارها این را اشاره کرده اند که اگر در جایی هم پیشرفتی بوده هست بخاطر عمل به اسلام و دستورات اسلام بوده است.چرا هاشمی میتواند!!!!!!!!!!!!!!
دادا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۷ - ۰۵ آبان ۱۳۹۰
۱
۰
پس از یک دوره ی گردن فرازی

وطن شد ای دریغا بچه بازی

خبر از دولت سازندگی نیست

خرابی در خرابی زندگی نیست


سلامتی آقایان خامنه ای و هاشمی صلوات
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۹ - ۰۶ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
آیت الله هاشمی رفسنجانی بزرگترین خدمتگذار به این نظام و مردم بوده است. در بحرانها بهترین مدیریت بحران را انجام داده و هیچ کس به اندازه ایشان در حل بحرانها تاثیرگذار نبوده است و کمی منصف باشید و از تعصب بیجا دوری کنید.
اصغر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۷ - ۱۶ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
....هم که .... را تسلیت گفت .پس او که این کاره نبود.!!!!!
عبدل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۸ - ۱۷ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
پیام ها رابدون سانسور تایید کنید تا قابل فهم باشند.متشکرم.
دادا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۵ - ۱۷ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
چرا شعر دادا را تایید نکردید.از کی ترسیدیت.