۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹

درخواست عجیب عربستان از ایران

عربستان از ایران خواست به ائتلاف سعودی بپیوندد.
کد خبر : ۳۸۹۳۶۱
صراط: عربستان از ایران خواست به ائتلاف سعودی بپیوندد.

به گزارش مشرق، نواف بن سعید سفیر عربستان در پاکستان ابراز امیدواری کرد که ایران هم به کشورهای عضو ائتلاف سعودی پیوسته و تحت رهبری آل سعود به مبارزه با تروریست‌ها بپردازد.

نواف بن سعید سفیر عربستان در پاکستان ابراز امیدواری کرد که ایران هم به کشورهای عضو ائتلاف سعودی پیوسته و تحت رهبری آل سعود به مبارزه با تروریست‌ها بپردازد.

او گفت: پشتیبانی ایران از شورشیان یمنی باعت شده تا جنگ یمن پیچیده و طولانی شود و ما اجازه نخواهیم داد به تمامیت ارضی عربستان آسیبی برسد.

بن سعید افزود: ما ارتباط بسیار خوبی با هند داریم در هند بیش از 300 میلیون مسلمان زندگی می‌کنند اما ما ارتباطمان با پاکستان نیز بسیار خوب است.

او گفت: قطر کشور برادر ماست و ممکن است میان دو برادر روابط خدشه دار شده و حتی مجبور شویم آنها را مجازات کنیم! ولی در هر حال آنها برادر ما هستند.

بن سعید تصریح کرد: در خصوص مبارزه با تروریسم متاسفانه چهره پاکستان آنگونه که مطابق حقیقت است در جهان شناسانده نشده است ، اسلام آباد عزمی بسیار جدی در مبارزه با تروریسم دارد و ما از نزدیک شاهد تلاش‌های این کشور هستیم.

سفیر ریاض در اسلام آباد اضافه کرد: اگر کریدور اقتصادی مشترک چین و پاکستان باعث پیشرفت اقتصاد پاکستان شود، ما آماده هرگونه همکاری هستیم و قطعا از مسیرهایی که باعث پیشرفت پاکستان شود حمایت خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: آمریکا یک قدرت بزرگ است و فشاری که اینک بر پاکستان وارد می‌کند کاملا درست است! امیدواریم روابط آمریکا و پاکستان به زودی بهتر شود.