۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲

امتناع یک شرکت‌ هواپیمایی از ارائه ویلچر به مسافر بیمار

شرکت هواپیمایی آسمان در اقدامی نامتعارف در کنار آنکه به یک مسافر نیازمند ویلچر خدمات لازم را ارائه نداد حتی اجازه استفاده از ویلچر را هم صادر نشد و بابت استقرار مسافر نیز هزینه یک بلیت اضافه دریافت کرد.
کد خبر : ۳۹۰۴۱۵
صراط: شرکت هواپیمایی آسمان در اقدامی نامتعارف در کنار آنکه به یک مسافر نیازمند ویلچر خدمات لازم را ارائه نداد حتی اجازه استفاده از ویلچر را هم صادر نشد و بابت استقرار مسافر نیز هزینه یک بلیت اضافه دریافت کرد.

به گزارش فارس، یکی از مسافران پرواز تهران - گرگان شرکت هواپیمایی آسمان با اشاره به بروز مشکلات متعدد برای وی در یکی از پروازهای این شرکت هواپیمایی اظهار داشت: اینجانب مسافر پرواز شماره 632 شرکت هواپیمایی آسمان از تهران به گرگان در تاریخ 26 آبان ماه امسال بودم.

وی ادامه داد: حدود یک ماه پیش در اثر سانحه تصادف آسیب جدی دیدم که برای ادامه درمان راهی تهران شدم.

وی گفت: در زمان اخذ اینترنتی بلیت هواپیما در بخش توضیحات پرواز به موضوع خدمات ویژه (ویلچر) اشاره کردم که برای این پرواز در نظر گرفته شده بود، اما متأسفانه در پروازبرگشت از تهران در فرودگاه مهرآباد با برخوردی بسیار نامناسب از ارائه خدمات ویژه به من خودداری شد و با وجود شرایط نامناسب جسمی اینجانب شرکت هواپیمایی آسمان به من اعلام کرد که امکان ارائه خدمات ویلچر به من را ندارد و با وضعیت بسیار بد جسمی من را مجبور کردند بدون همراه مسیر قابل توجهی را با واچر و بدون حمایت همراه طی کنم.

این مسافر پرواز هواپیمایی آسمان اظهار داشت: نکته نامناسب‌تر اینکه شرکت هواپیمایی  اینجانب را مجبور به خرید بلیت دومی به مبلغ 2 میلیون و 200 هزار ریال به بهانه نبود فضا بابت ارائه خدمات بیماران ویلچری کرد.

وی افزود: این در حالی است که پرواز رفت این جانب از گرگان به تهران با همین هواپیما انجام شد در حالی که خدمات ویژه به طور کامل در فرودگاه گرگان به من ارائه شد و هزینه بلیت دوم هم اخذ نشد.

وی با انتقاد از رفتار پذیرش بخش ویژه شرکت هواپیمایی آسمان در فرودگاه مهرآباد گفت: به دلیل عدم حمایت از اینجانب این موضوع را نقض کامل حقوق انسانی می‌دانم و ضمناً مجبور کردن اینجانب به خرید بلیت دوم مصداق کامل سواستفاده از مسافر است.

این مسافر افزود: چه قانون و چه شرایطی به یک کارمند شرکت هواپیمایی اجازه می‌دهد در شرایط اضطراری به اجبار خودشان صندلی خالی هواپیما را به مسافران بفروشند و بدون توجه به توانمندی مسافر وی را مجبور به خرید بلیت‌های به فروش نرفته آن شرکت کنند.