۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۵

رئیسی: ‌سردار سلیمانی سند پیروزی جبهه مقاومت است‌

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ‌سردار قاسم سلیمانی سند پیروزی جبهه مقاومت است‌.
کد خبر : ۳۹۰۴۴۸
صراط: تولیت آستان قدس رضوی گفت: ‌سردار قاسم سلیمانی سند پیروزی جبهه مقاومت است‌.

به گزارش تسنیم از گرگان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی امشب در جمع نخبگان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استان گلستان اظهار داشت:  دشمن در منطقه نگران جبهه مقاومت بود و امروز شاهد آن هستیم که جبهه مقاومت به شکل بین‌المللی در دنیا شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: در یک نقطه مشترک و ارادت به اهل البیت(ع) سنی، شیعه، کره‎ای، افریقایی، آسیایی و اروپایی گردهم آمدند و امروز عشق به اهل البیت(ع) و امام حسین(ع) موجی بسیار جدی دارد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ترکمن‎های ما در روز نخست زندگی خود باورشان این است که باید زندگی‎شان را در حرم مطهر امام رضا(ع) آغاز کنند.

رئیسی افزود: محور ائتلاف و وحدت در منطقه عشق به آل البیت(ع) است و با بصیرت‎افزایی مقام معظم رهبری موضوع ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی و حق‎خواهی نهادینه شده است.

وی گفت: مردم این مهم را درک کردند که از طریق ایستادگی و مقاومت می‎توانند دشمن را زمین‌گیر کنند و سند این سخن و این راهبرد، حرکت انقلابی نیروهای مقاومت و نیروهای انقلابی با فرماندهی سردار سلیمانی است.

تولیت آستان قدس رضوی، سردار قاسم سلیمانی را سند پیروزی جبهه مقاومت دانست و افزود: دشمن با روش‎ها و در کسوت‎های مختلف درصدد ضربه زدن به جهان اسلام است و همه نیروهای دغدغه‎مند نظام و انقلاب باید ایستادگی و مقاومت را پیگیری چرا که این روحیه انقلابی جواب داده و جواب می‎دهد.

رئیسی تاکید کرد: امام خمینی(ره) حرکت خود را از سال 1342 آغاز کرد و امام راحل در این راه تنها نبود و شهید مطهری و بهشتی‎ها مکتب امام خمینی(ره) را دنبال کردند و این مهم سبب تبیین جبهه مقاومت و بیداری اسلامی در منطقه شد.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: هیچ حرکت نیروهای انقلابی بی‎جواب نمی‎ماند و آثار آن از مقدرات الهی است.

رئیسی با بیان اینکه در مسیر ترویج فرهنگ باید در استان گلستان گام برداشته شد، افزود: برای استان گلستان که استانی فرهنگی و فرهنگ دوست هستند باید به این مهم توجه شود.

وی افزود: اگر یک مجتمع خدماتی و فرهنگی به نام آستان رضوی در منطقه با حضور فرهیختگان به عنوان خادمان آستان رضوی فعال کنیم می‎تواند یک مجموعه اثربخش باشد.

تولیت آستان قدس رضوی به موضوع طلاق در استان اشاره کرد و گفت: طلاق ریشه‌های مختلفی دارد و عامل آن مسکن، بی‎پولی، بیکاری است و می‎توان بسیاری از این آسیب‎ها را با حرکت‎های انقلابی کاهش داد.

رئیسی به مشاوره جوانان در آستان قدس اشاره کرد و افزود: به برکت نام امام رضا(ع) اختلافات زناشویی در یک تا دو جلسه در مراکز مشاوره جوانان آستان قدس حل می‎شود.

وی بر فعال شدن مهدهای قرآنی و فعال شدن حوزه مشاوره جوانان تاکید کرد و گفت: استان گلستان ظرفیت زیادی دارد و می‎توان از افرادی که در این زمینه تخصص دارند استفاده کنند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: هزاران خدمت و شاید صدها هزار خدمت به نام امام رضا(ع ) می‎تواند برای مردم ایجاد کرد و زمینه خدمت به مردم در این راستا وجود دارد.

رئیسی تاکید کرد: همواره آن مسائلی که دغدغه مقام معظم رهبری است می‎تواند حل شود و هیچ نیرویی جز نیروهای جوان انقلابی مشکل‌گشای کشور نیست.

وی افزود:  گروه‎های اندیشه‎ورزی را باید به وجود بیاوریم تا به مسئولان کمک کنیم و از هر حرکتی که می‎تواند گره‎گشای مشکل مردم باشد، باید استفاده کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی به کمک به زلزله‎زده کرمانشاه اشاره کرد و یادآور شد: در 11 شب بچه‎های بسیجی و مردم در کرمانشاه بار سیمان پیاده می‎کردند و مردم کرمانشاه از نظام و نیروهای انقلابی برای این‌گونه حمایت تشکر می‎کنند و باید نگاه خدمت به مردم را تقویت کنیم.

رئیسی گفت: زیبنده نیست برای کشوری که قله‎های زیادی را در دنیا فتح می‎کند به این‌گونه در کشور آسیب داشته باشد و به عنوان تولیت آستان قدس اعتقاد دارم می‎شود در این راستا گام‎هایی برداشت.

وی با بیان اینکه استان گلستان باب الرضا(ع) است، افزود: برای سازندگی و ساختن ایران اسلامی باید دو کار جدی فرهنگی و خدمت‎رسانی و گره‎گشایی از نیازمندان انجام دهیم.