۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷

دلیل تعویق کنفرانس سوچی از زبان معارض سوری

رئیس بخش اطلاع رسانی گروه معارض موسوم به «الائتلاف الوطنی لقوى الثورة والمعارضة السورية» مدعی شد که شاید کنفرانس «گفتگوی ملی سوریه» به فوریه یا مارس سال آتی (میلادی) موکول شود.
کد خبر : ۳۹۰۴۹۵
صراط: رئیس بخش اطلاع رسانی گروه معارض موسوم به «الائتلاف الوطنی لقوى الثورة والمعارضة السورية» مدعی شد که شاید کنفرانس «گفتگوی ملی سوریه» به فوریه یا مارس سال آتی (میلادی) موکول شود.

به گزارش فارس، «احمد رمضان» رئیس بخش اطلاع رسانی گروه معارض موسوم به «الائتلاف الوطنی لقوى الثورة والمعارضة السوریة» اظهاراتی درباره نشست آتی «سوچی» مطرح کرد.

رمضان در گفت‌وگو با وبگاه خبری «العربی الجدید» اعلام کرد که احتمال دارد عدم مشارکت گروههای تأثیر گذار معارض در کنفرانس «گفتگوی ملی سوریه»، روسیه را مجبور کند که این کنفرانس را به تأخیر بیاندازد.

وی مدعی شد، این کنفرانس که در شهر سوچی برگزار خواهد شد، شاید به فوریه یا مارس سال آتی موکول شود.

این معارض سوری ادعا کرد که هشدار واشنگتن به مسکو که از طریق «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا به سرگئی لاوروف همتای روسیه ای خود منتقل شد، علتی دیگری در تعویق کنفرانس سوچی است.

معارضان سوری مدعی شده بودند که کنفرانس گفتگوی ملی، «آینده سوریه را در خارج از حقوق بین الملل و قطعنامه های سازمان ملل بررسی میکند» و از این روی با آن مخالفت کرده بوند.
دولت سوریه اما ضمن استقبال این کنفرانس، تأکید کرد که در آن حضور نخواهد داشت.
سه شنبه آتی نیز قرار است مذاکرات صلح سوریه در ژنو برگزار شود، اما دولت سوریه اعلام کرد که به خاطر بیانیه معارضان در نشست «ریاض2»، در این مذکرات شرکت نخواهد کرد (جزئیات بیشتر).