۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸

اسرائیل دسترسی دیپلمات‌های سوئیسی به غزه را منع کرد

رژیم صهیونیستی "تا اطلاع ثانوی" اجازه دسترسی دیپلمات‌های سوئیسی به نوار غزه را نمی‌دهد. این اقدام پس از نشست‌های اخیر مقام‌های مذکور با رهبران حماس صورت می‌گیرد.
کد خبر : ۳۹۰۸۵۰
صراط:  رژیم صهیونیستی "تا اطلاع ثانوی" اجازه دسترسی دیپلمات‌های سوئیسی به نوار غزه را نمی‌دهد. این اقدام پس از نشست‌های اخیر مقام‌های مذکور با رهبران حماس صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، به گفته یک مقام رژیم صهیونیستی، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ این رژیم با صدور دستوری مانع از حضور دیپلمات‌های سوئیسی در نوار غزه شده است. این منبع که خواست نامش فاش نشود گفت، این دستور "تا اطلاع ثانوی" پا بر جاست اما توضیحات بیشتری ارائه نداد.

سه‌شنبه نماینده سوئیس در اراضی فلسطینی با رهبر حماس، یحیی سنوار در نوار غزه دیدار کرد. جدای از آن، دیدار دیگری هم اخیرا با رهبران حماس انجام شده است. این در حالی است که سوئیس در راستای تلاش‌های صلح‌طلبانه و حقوق بشری خود و به منظور ادامه گفت‌وگو با تمامی طرفین درگیری اسرائیل – فلسطین به این تماس‌ها ادامه داده است.

رادیو ارتش صهیونیستی هم مدعی شد، تصمیم منع ورود آنها به غزه به دلیل ماهیت این دیدارهاست که حماس تصاویر آن را در وب‌سایت خود قرار می‌دهد. این دیدارها در شرایطی انجام می‌شود که حماس قرار است تا جمعه کنترل غزه را طبق توافق سازشی که اکتبر به امضا رسید، به تشکیلات خودگران فلسطین واگذار کند. با این حال تردیدهایی درباره انتقال قدرت تا آن زمان وجود دارد.