۲۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۱

پاسخ پيرزن آمريكايي به خبرنگار ایرانی

شب ها در نيويورك هوا بشدت سرد مي شود و بارش باران همراه با باد همه را مجبور مي كند به دنبال سرپناهي باشند، اما نه بارش باران و نه هواي سرد، حريف اراده مردم آمريكا براي تغيير نظام سرمايه داري كه معتقدند، نظامي تبعيض آميز و نا برابراست، نمي شود.
کد خبر : ۳۹۲۳۹

به گزارش صراط به نقل از ايرنا، مردم نيويورك با گرايش ها و سليقه هاي مختلف آنچنان اتحادي پيدا كرده اند كه برهم زدن اين اتحاد كاري سخت و غيرممكن شده است، جواناني را مي ديدم كه در تاريكي شب و زير باد و باران براي كمك به افراد سالخورده مدام درحال سركشي به چهار گوشه پارك آزادي واقع در منطقه وال استريت هستند تا اگر كسي نياز به كمك داشت، او را ياري دهند.

اين جوانان به افراد سالخورده و مريض پتو و لباس گرم بيشتري مي دهند و در صورت نياز پزشكان و پرستاراني كه به صورت رايگان و داوطلبانه شب ها در اين پارك مشغول مداواي مردم هستند را خبر مي كنند.

ساعت 11 شب بود، پيرزني كه در همسايگي پارك قرار داشت، برخي از جوانان داخل پارك را صدا زد، به منزلش رفتند و با يك ظرف بزرگ پر از سوپ برگشتند.

' مردم آمريكا همبستگي عجيبي با تظاهر كنندگان پيدا كرده اند.'

به نزديك منزلش رفتم به او گفتم خبرنگارم،آيا با من مصاحبه مي كني، گفت : بله حتما.
از من پرسيد اهل كدام كشوري، گفتم ايران، با خنده به من گفت : آيا واقعا دولت شما به دنبال طراحي براي ترور ديپلمات سعودي بوده است؟

پاسخش دادم، نه دولت و نه ملت ايران نياز به ترور ندارند، تروريسم و تروريسم پرور كساني هستند كه كشورهاي ديگر را اشغال مي كنند، با هواپيماي بدون سرنشين مردم را ترور مي كنند و شعار مبارزه با تروريسم سرمي دهند.

به او گفتم تروريستها كساني هستند كه هم ترور مي كنند و هم تلاش مي كنند شخصيت ساير ملت ها و دولت ها را ترور كنند؟

اين پيرزن آمريكايي كمي تامل كرد و گفت : اعتراف مي كنم كه حرف هاي شما درست و اين ترفند ها بهانه اي است از طرف دولتمرداني كه بجاي حل مشكلات معيشتي و اقتصادي مردم آمريكا، مدام به دنبال جنگ و عربده كشي در ساير كشورها هستند.

ساعت ها نشستن در ميان تظاهر كنندگان باعث شد تا به درد دلهاي آنان گوش دهم و نظرات برخي از آنان را در خصوص اين تحصن طولاني كه بيش از يك ماه است، ادامه دارد، جويا شوم.

'مليسا واسكواز' يكي از تظاهر كنندگان در پاسخ به اين سوال كه بعضي ها معتقدند با توجه به سرماي طاقت فرساي نيويورك در نهايت مجبور خواهيد شد كه به تصرف پارك خاتمه دهيد، گفت : فكر نمي كنم مردم دست از تحصن و تظاهرات بردارند و تا آنجا كه من اطلاع دارم تمامي امكانات و وسايل مورد نياز را تامين كرده اند.

وي افزود : مردم به اندازه كافي پتو، لباس گرم، مواد غذايي و بهداشتي انبار كرده اند و قصد دارند تا زماني كه مسوولان آمريكا خواسته هاي آنان را برآورده نكنند، به اعتراض ها ادامه دهند.

اين شهروند معترض افزود : مردم نيويورك با رشادت پايه گذار جنبشي به نام تصرف وال استريت شده اند، كه امروز اين جنبش نه تنها سرتاسر آمريكا فرا گرفته، بلكه پايه گذار حركتي شده كه تمام اروپا را در بر گرفته است.

وي گفت : دامنه اعتراضات، جهاني شده است و در نهايت ادامه اين تظاهرات ها سران دولت هاي سرمايه داري را مجبور خواهد كرد به مطالبات واقعي ملت هايشان توجه كنند.

'باب ريس' يكي ديگر از شهروندان نيويوركي مي گويد حدود 20 روز است كه در اين پارك تحصن كرده است.

وي گفت : 15 سال شاغل بودم، به علت بحران اقتصادي شغلم را از دست دادم، بي خانمان شده ام و بيش از يكسال است كه سربار دوستانم هستم.

او افزود : تا روزي كه نظام سرمايه داري را ساقط نكنيم، به تظاهرات ادامه مي دهيم، زيرا نظام سرمايه داري، باعث بدبختي و نكبت مردم آمريكا و كشورهاي اروپايي شده است.

باب ريس تاكيد كرد عده اي سرمايه دار همچون زالو خون مردم را مي مكند و دولت ها هم دست نشانده آنان هستند.

وي افزود : نظامي كه مردم تهيدست و متوسط در آن هيچ جايگاه و آينده اي ندارند، بايد با دست مردم از بين برود.

اين شهروند معترض گفت : دولتي كه تنها به خواسته ها و انتظارات يك عده قشر ثروتمند توجه مي كند، شايستگي رهبري مردم آمريكا را ندارد.

وي با انتقاد از عملكرد رييس جمهور آمريكا گفت : اوباما براي اينكه راي مردم را به دست آورد، شعارهاي اميدوار كننده اي سر داد، اما وقتي كه رييس جمهور شد به وعده هايش عمل نكرد.

وي افزود :دولت اوباما اخيرا سناريوي ترور سفير عربستان را مطرح كرد به اميد اينكه ذهن مردم را از تصرف وال استريت دور كند، اين صحنه سازيها تازگي ندارد و مردم فريب اين نوع ترفندهاي تكراري را نمي خورند.

باب رييس گفت : به عنوان مثال به بهانه سلاح هاي كشتار جمعي به عراق حمله كردند، اما هيچگاه نتوانستند ادعاي خود را ثابت كنند.

نيمه هاي شب پليسي كه مدام در حال چرت زدن بود، توجه مرا به خود جلب كرد، نزديكش رفتم و تقاضاي مصاحبه كردم، گفت مجاز به مصاحبه نيستم اما بنويس كه پليس هم از اين وضعيت خسته شده است، بيشتر شب ها بايد تا صبح كنار تظاهر كنندگان باشيم و هر ساعت آخرين وضعيت را گزارش كنيم.

اين پليس ناراضي گفت : اكثر شب ها تا صبح بيدار هستيم بدون اينكه هيچ گونه اضافه كار و يا افزايش حقوقي داشته باشيم.

تعدادي از كارمندان وال استريت را مشاهده كردم كه با حمل پلاكاردهايي كه بر روي آن نوشته شده بود، 1+99 به جنبش وال استريت، پيوسته اند.

يكي از آنان گفت : ما از اين وضعيت خسته شده ايم به جمع مردم پيوسته ايم تا نشان دهيم كه كاركنان وال استريت هم از اوضاع كنوني ناراضي هستند.

جيمز پستري افزود : زمان آن رسيده كه يك تغيير اساسي در نظام مالي و اقتصادي آمريكا ايجاد شود.
او گفت : نظام سرمايه داري به آخر خط رسيده است و مردم قيام كرده اند تا اين نظام راهمچون نظام كمونيستي به تاريخ بسپارند.

نظرات بینندگان
sharmandeh
|
United States of America
|
۰۰:۴۵ - ۲۹ مهر ۱۳۹۰
۱
۰
خیلی جالب لطفا یک نسخه از این مصاحبه را به اطلاع
آقای م. رض...................... کارشناس مسائل امریکا در دفتر رییس
جمهور برسانید مصاحبه ایشون هم در سایت ایرنا خواندنی است