۳۰ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۹

اخراج مجری‌ حامی اعتراضات‌اشغال

کد خبر : ۳۹۳۳۶
یک مجری رادیویی امریکا به اتهام حمایت از تظاهرات "اشغال دی‌سی" و با ادعای سخنگویی برای تظاهرات "اشغال" در واشنگتن از یک برنامه رادیویی دولتی اخراج شده است.
 
به گزارش تابناک، تلویزیون «پرس تی وی»، گزارش داد: لیزا سیمون عصر چهارشنبه (27 مهر) توسط "رادیو ملی عمومی" از برنامه "ساندپرینت"، یکی از دو برنامه‌ای که وی مجری آن بود اخراج شد.

 خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز نوشت: این اخراج در پی انتشار ادعاهایی صورت گرفت مبنی بر این که سیمون "سیاست اخلاقی" رادیو ملی عمومی را با سخنگویی برای گروهی موسوم به "اکتبر 2011" و نقش داشتن در سازماندهی تظاهرات "اشغال میدان آزادی" علیه اصناف در واشنگتن دی‌سی نقض کرده است.

این در حالی است که دیگر سازمان‌دهندگان تظاهرات می‌گویند که رادیو ملی عمومی شرکتی را که سیمون برای وی کار می‌کرده برای اخراج وی تحت فشار گذاشته است.

"ساندپرینت" یک برنامه رادیویی بین‌المللی است که سیمون مجری آن بوده است. وی مجری یک مجموعه مستند است که تولیدکننده آن یک شرکت پیمانی است اما پخش آن توسط یک شبکه رادیویی دیگر به نام "رادیو ملی عمومی" صورت می‌گیرد.

سیمون پیشتر نیز به خاطر شرکت در تظاهرات ضد وال استریت به نقض قوانین اخلافی این رادیو متهم شده بود.

وی در جمع خبرنگاران گفت: "برای من گیج کننده است که رادیو ملی عمومی به حقوق من به عنوان یک شهروند امریکایی از جمله حق آزادی بیان، حق تجمع مسالمت‌آمیز در وقت آزاد و زندگی خودم اعتراض می‌کند."

تظاهرات مسالمت‌آمیز "اشغال دی‌سی" اکنون بخشی از تظاهرات گسترده "اشغال" در امریکاست که ابتدا در 17 سپتامبر به عنوان "اشغال وال استریت" در نیویورک در اعتراض به اصنافی که بر امریکا سایه انداخته‌اند آغاز شد.

این تظاهرات اکنون به تظاهراتی جهانی و ضدسرمایه‌داری در سراسر جهان تبدیل شده که خواستار خاتمه فساد گسترده و نابرابری همراه با سرمایه‌داری است.