۳۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۶

گاف ساركوزی در سفر استانی

کد خبر : ۳۹۴۲۳
«بنوشید...! نوبت من است!» ساركوزی با صدای بلند این را گفت تا دوستان خود را به نوشیدن قهوه دعوت كند.
به گزارش صراط به نقل از آینده، این قهوه خانه كوچك در روستای افیلنیل در وسط فرانسه در منطقه ای روستایی و زراعی واقع است. او به منظور بررسی مسایل و مشكلات این منطقه به این سفر رفته بود. وی بر طبق عادت قهوه خواران حرفه ای فرانسه، بر روی صندلی ها ننشست . بلكه كنار میز قهوه خانه چی ایستاد و بقیه را به نوشیدن دعوت كرد.


الشرق الاوسط نوشت: خبر دیدار ساركوزی از یك قهوه خانه در روستای كوچكی در منطقه كروز، به سرعت به یك خبر داغ طنز تبدیل شد.
نیكولا ساركوزی به همراه سایر همراهان ، در این قهوه خانه حاضر شدند و پس از تعریف و تمجید فراوان از صاحب قهوه خانه و نوشیدن 4 فنجان قهوه به مبلغ 6.60 یورو بدون پرداخت صورتحساب از قهوه خانه خارج شدند!
«بنوشید...! نوبت من است!» ساركوزی با صدای بلند این را گفت تا دوستان خود را به نوشیدن قهوه دعوت كند.
این قهوه خانه كوچك در روستای افیلنیل در وسط فرانسه در منطقه ای روستایی و زراعی واقع است. او به منظور بررسی مسایل و مشكلات این منطقه به این سفر رفته بود. وی بر طبق عادت قهوه خواران حرفه ای فرانسه، بر روی صندلی ها ننشست . بلكه كنار میز قهوه خانه چی ایستاد و بقیه را به نوشیدن دعوت كرد.
تعدادی از مردم روستا این فرصت را یافتند تا با او از نزدیك دیدار كنند و كسانی هم كه دوربین عكسبرداری داشتند موفق به برداشتن تصویر مستند از این صحنه شدند.
در این دیدار ساركوزی ضمن ابراز شگفتی خود از زیبایی این روستا گفت: «آدم دلش می خواهد اینجا بماند!»  وی صاحب قهوه خانه را به خاطر ارائه انواع خدمات مختلف نظیر: فروش روزنامه و تمبر و نگهداری صندوق پست ، در كنار فروش قهوه  و نوشیدنی به مردم روستای 160 نفره (!) ستود و موضوع كاهش مالیات غذافروشان را كه توسط او صورت گرفته، به رخ آنها كشید!
سپس او وهمراهان فنجان های قهوه را سركشیدند، با صاحب قهوه خانه و همسرش خداحافظی كردند و بدون پرداخت پول قهوه ها ، رفتند!
صاحب قهوه خانه كه چنین موضوعی را باور نمی كرد از زنش پرسید: «پول قهوه ها را حساب كردند؟!» و زنش با سادگی تمام جواب داد: ما باید فشردگی برنامه های رئیس جمهور را درك كنیم .

برچسب ها: سارکوزی قهوه