۰۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۹

خودرو قذافي كجاست؟

کد خبر : ۳۹۶۸۹

در حالي كه طي چند روز گذشته تصاوير و فيلم كشته شدن معمر قذافي در رسانه‌هاي جهان منتشر شد، كسي درباره خودروي منحصر به فرد و فوق ايمن او خبري ندارد.

به گزارش ايسنا، پايگاه خبري Sabotage Times در گزارشي نوشت: ديكتاتور ليبي در دوران حكومت خود تنها به لباسهاي با دكمه‌هاي بزرگ يا چادري كه در آن مي‌خوابيد، علاقه نداشت، بلكه او به خودروي فوق ايمني هم علاقه داشت كه به درخواست شخصي او ساخته شد.

مسئولان دولت ليبي در آن زمان ادعا كرده بودند كه خودروي ساخته شده براي قذافي امن‌ترين خودرو در جهان بوده و بيشتر شبيه يك موشك بزرگ است. اين خودرو داراي سالني با پنج صندلي و يك سيستم دفاع الكترونيكي و مجهز به كيسه‌هاي هوا بود. اين خودرو همچنين مجهز به ضربه‌گير تاشو بوده تا در هنگام تصادف از آن استفاده شود.

خودروي منحصر به فرد قذافي در ماه آگوست امسال و زماني كه انقلابيون وارد منطقه باب العزيزيه شدند، كشف شد. البته انقلابيون در مقر اصلي قذافي در طرابلس كلكسيوني از خودروهاي لوكس و حتي دوست دار محيط از جمله فيات ۵۰۰ كاملا برقي را كشف كردند.

خودروي ۱۰۰ هزار يورويي كه توسط شركت ايتاليايي كاستانا ميلانو ساخته شده، نيز در باب العزيزيه كشف شد. دولت ليبي در سال ۲۰۰۹ به صورت مخفيانه سفارش ساخت اين خودرو را به ايتاليايي‌ها داده بود. اين خودرو آخرين بار در هنگام حضور انقلابيون در مقر قذافي ديده شد و حتي عكاس يكي از رسانه‌هاي خبري نيز از آن عكس‌برداري كرد، اما از آن به بعد ديگري كسي اين خودرو منحصر به فرد را كه حتي توسط انقلابيون در خيابانهاي طرابلس رژه رفت، نديده است.

برچسب ها: خودرو قذافی لیبی