۰۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۹

مو وِزوِزى مُرد!

کد خبر : ۳۹۸۸۱

سایت العربیه 23 اکتبر (1 آبان) نوشت: منابع رسانه اى خبر داده اند که عایشه دختر 34 ساله معمر قذافى در پى شنیدن خبر دستگیرى پدرش با تلفن ماهواره اى او تماس گرفت ولى از آن سوى خط شنید: "مو وِزوِزى مُرد"!

به گزارش صراط به نقل از جام اصطلاح "مو وِزوِزى" لقبى بود که لیبیایى ها به دیکتاتور کشورشان داده بودند. او عادتاً علاقه داشت موهاى خود را مرتب نکرده و بلند و آشفته نگهدارد. البته موهاى فرق سرش ریخته بود و موهایى را که در آن قسمت کاشته بود به گفته دستگیر کنندگانش به دلیل نداشتن پیازچه در محل، خیلى سریع در کشاکش دستگیرى و اسارت و انتقال از دست داد.

دختر قذافى که با برادرش "سیف الاسلام" دو عنصر مهم محبوبیت نسبى این خانواده را در میان مردم عادى لیبى تشکیل مى دادند، به شدت به پدر خود علاقمند بود، تا جایى که پیش از سقوط طرابلس به دست انقلابیون و گریز به همراه بعضى از افراد خانواده به خاک الجزایر، به رغم حاملگى در آخرین هفته هایش، به "باب العزیزیه" رفت و در دفاع از پدرش و سیاست ها و افکار او سخنرانى کرد.

آن گونه که روزنامه بریتانیایى "دیلى تلگراف" در شماره روز شنبه 22/10/2011 خود نوشت: عایشه که با مادرش صفیه در الجزایر بود به گوشى ماهواره اى (ثریا) پدرش زنگ زد تا از صحت و سقم خبر بازداشتش مطلع شود. لیکن جوان رزمنده اى که گوشى را برداشته بود ناگهان به او گفت: «مو وِزوِزى خلاص! (مُرد)»
عایشه در حالى این خبر را شنید که حتى هیچ رسانه اى هنوز احتمال کشته شدن قذافى را نداده بود.
"حماد مفتى على" یک رزمنده 28 ساله مخالف قذافى که در صحنه بود به دیلى تلگراف گفته است: معمر قذافى از انقلابیون خواهش مى کرد او را نکشند. او به آنان مى گفت: هر چه مى خواهید از پول و طلا به شما مى دهم، فقط مرا زنده بگذارید.
لازم به ذکر است مقامات شوراى انتقالى لیبى از نحوه اعلام خبر قتل قذافى به دخترش انتقاد کرده و توضیح داده اند که فرد کُشنده رهبر سابق لیبى را نیز شناخته اند و او را مورد بازخواست قرار مى دهند. لیکن از سوى دیگر گفته مى شود که قاتل قذافى یک نوجوان لیبیایى 17 ساله است و لذا به دلیل سن پایینش مجازات نخواهد شد. با این حال بیشترمسئولان جدید این کشور از قاتل قذافى به عنوان "قهرمانى که به عمر یک دیکتاتور پایان داده است" یاد مى کنند.