۰۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۱

کیهان: اوباما به دنبال شغل می گردد!

کد خبر : ۳۹۸۸۶
به گزارش صراط، روزنامه کیهان در سرمقاله خود با عنوان«اوباما دنبال شغل می گردد !» نوشت:
*زمانی که لئون پانتا وزیر دفاع آمریکا برای نخستین بار پس از تحویل گرفتن کلیدهای پنتاگون از رابرت گیتس به اسراییل رفت. در این تردیدی نیست که مهم ترین موضوع در این سفر برای پانتا جلب حمایت اسراییل از اوباما و متقابلا برای اسراییلی ها طرح مسئله ایران بوده است.
*مجموعه اطلاعات نشان می دهد دو طرف اولویت های خود را اینگونه ترکیب کرده اند. صهیونیست ها به فرستاده اوباما گفته اند که هم اکنون 3 نگرانی عمده درباره ایران دارند:
1- اسراییلی ها گفته اند از این نگران هستند که ایران بتواند بدون نقض ان پی تی به وضعیت آستانه ای برسد.
2- اسراییلی ها تاکید کرده اند ایران در حال تثبیت برتری راهبردی خود در منطقه است و اکنون حتی اگر دیگر بحث هسته ای هم مطرح نباشد ایران در حال تغییر ژئوپلتیک منطقه علیه اسراییل و آمریکاست.
3- و در نهایت صهیونیست ها گفته اند نگران هستند که غرب به ناچار و ناامید از متوقف کردن برنامه هسته ای ایران، غنی سازی در این کشور را در چارچوب برخی ابتکارهای دیپلماتیک جدید که اخیرا مطرح شده بپذیرد.
*اوباما در فضای داخلی آمریکا دچار یک بحران عبور ناپذیر شده است. اکنون -همانند انتخابات کنگره در سال گذشته که دموکرات ها آن را هم واگذار کردند- مهم ترین اولویت رای دهندگان آمریکایی مسائل اقتصادی است.
*اوباما در ماه های آینده شدیدا نیاز به حادثه ای دارد که مسائل اقتصادی را از دستور کار افکار عمومی در آمریکا حذف کرده و یک دغدغه دیگر مثلا مسائل امنیتی را به جای آن بنشاند. طرح موضوع تلاش نیروی قدس برای ترور یک دیپلمات نحیف و بی دست و پای سعودی در واشینگتن این فرصت را به اوباما داد که برای مدتی دستور کار افکار عمومی آمریکا را عوض کند و با طرح این مسئله که عده ای قصد جان شهروندان آمریکایی را کرده اند آنها را از پی گیری فوری دغدغه های اقتصادی و اجتماعی شان منصرف نماید.
*اینجا یک مسئله لاینحل هست و آن هم اینکه ظاهرا هیچ یک از پرونده ها آن مقدار که دولت اوباما می خواست بحرانی نشده است. ... در نتیجه احتمالا آقای اوباما باید به فکر یک شغل جدید برای خود پس از دسامبر 2012 باشد!
برچسب ها: اوباما شغل