۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳

اعترافات سارقی که قبلا دست فروش بود! +جزییات

دو برادر سارق مسلح که چند روز پیش دستگیری شان در محدوده خلیج فارس کلی سر و صدا به پا کرد امروز صبح در شعبه پنجم دادسرای ناحیه 34 حضور یافتند.
کد خبر : ۴۰۱۲۵۹

صراط: دو برادر سارق مسلح که چند روز پیش دستگیری شان در محدوده خلیج فارس کلی سر و صدا به پا کرد امروز صبح در شعبه پنجم دادسرای ناحیه 34 حضور یافتند.


به گزارش فارس، در ساعت سه و نیم بعدازظهر روز چهارشنبه فردی 50 ساله در خیابان خلیج فارس به واحد گشت مراجعه کرد و از یک واقعه هولناک خبر داد.

وی بیان داشت با موتور سیکلت خود که وسیله ارتزاقش است در میدان آزادی دو نفر جوان را سوار کرده که این دو نفر از او درخواست کردند به سمت بیمارستان فیاض بخش برود.

در نزدیکی مقصد یکی از آنان با اسلحه او را تهدید کرده و گفت به سمت باغ پرندگان حرکت کند که مرد میانسال نیز مجبور می شود به حرف آنها گوش کند و وقتی آنها به جلوی باغ پرندگان می رسند راکب را به پایین پرت کرده و خودشان از محل دور می شوند.

با اظهارات این مرد، ماموران کلانتری خلیج‌فارس در محدوده‌های مورد نظر اقدام به گشت‌زنی کرده و دقایقی بعد در حوالی محل حادثه موفق به بازداشت دو متهم فراری شدند. از این دو نفر یک قبضه سلاح کمری، یک شوکر و یک اسپری اشک‌آور کشف و ضبط شد.

دو متهم این پرونده که برادر هستند صبح امروز به دادسرای ناحیه 34 تهران منتقل شدند و در برابر بازپرس علی وسیله ایردموسی برای بازپرسی ایستادند.

شاهین یکی از متهمان پرونده که 31 سال سن دارد، در اظهاراتش به بازپرس گفت: از ساکنان غرب کشور هستم و حدود دو سال قبل به تهران آمدم.

در تهران با دستفروشی در مترو روزگار می گذراندم تا اینکه حدود دو هفته پیش ماموران مترو اجناسم را از من گرفتند و من پولی نداشتم که دوباره جنس بخرم به همین دلیل به خاطر بیکاری و مریضی مادرم به شهرستان بازگشتم و یک اسلحه به قیمت یک میلیون تومان خریدم.

این سارق مسلح در ادامه گفت: روز حادثه با برادرم تماس گرفتم و از او خواستم که به میدان آزادی بیاید تا به جایی برویم، زمانیکه برادرم به میدان آزادی رسید با راکب یک موتورسیکلت توافق کردیم که با پردخت 14 هزار تومان به شماره دو خلیج فارس برویم.

برادرم در جریان اینکه من می خواهم سرقت کنم نبود و من سلاح گرم با 10 فشنگ و شوکر و اسپری اشک‌آوری که همراه داشتم را به او نشان نداده بودم، کمی به مقصد مانده بود با راکب درگیر شدم.

در نهایت به زمین افتادم که برادرم وساطت کرد و وقتی که راکب موتورسیلکت داد و فریاد کرد و ما که اوضاع را بیریخت دیدم از مهلکه با استفاده از موتور سیکلت فرار کردیم. دقایقی از این سرقت ما نگذشته بود که سریعا پلیس رسید و ما را دستگیر کردند.

این متهم مدعی بود که قصد داشته با استفاده از سلاح گرم ابتدا یک موتورسیکلت و خودرو را سرقت کند و با استفاده از آنها سپس سرقتهای دیگری را انجام دهد.

در نهایت دو متهم پرونده با دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 34 بازداشت شده و برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران اداره آگاهی قرار گرفتند.