۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳

آیت‌الله سبحانی: مسئولان ساده‌زیست باشند

مرجع تقلید شیعیان گفت: گاهی در مسئولان دیده می‌شود که برخی از آن‌ها از نظر زندگی حقوقشان بالا است باید مسئولان در حداقل زندگی باشند و اگر قناعت کنند بیشتر مشکلات اقتصادی کشور برطرف می‌شود.
کد خبر : ۴۰۱۸۲۴

صراط: آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در جلسه درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) اظهار داشت: بر اساس این حدیث حضرت می‌فرمایند که "من در زندگی خواستم بی‌نیاز از مردم بشوم، دیدم یک‌راه دارد، اینکه به مقداری که دارم استفاده کنم و آنچه را که ندارم از آن چشم بپوشم".

به گزارش تسنیم، وی افزود: گاهی اوقات برخی می‌آیند و از نارسایی‌های زندگی شکایت می‌کنند که هزینه‌های زندگی بالا است، اما ما باید بدانیم که زندگی ما باید یک زندگی روحانی و زاهدانه باشد، مسئولان مملکت زندگی‌شان باید حداقل دیگران باشد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه طلاب مسئولیت هدایت مردم را بر عهده‌ دارند خاطرنشان کرد: طلاب باید به مقدار کم در زندگی خود قناعت کنند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به اینکه طلاب باید نگاه به مادون داشته باشند و نه نگاه به مافوق ابراز کرد: از نظر لباس، زندگی و مسافرت اگر انسان مقاومت کند هم روحش شاد است و هم خدا را شاد کرده است.

وی بیان کرد: گاهی در مسئولان دیده می‌شود که از نظر زندگی حقوقشان بالا است باید مسئولان در حداقل زندگی باشند و اگر قناعت کنند بیشتر مشکلات اقتصادی کشور برطرف می‌شود، باید تقاضا را با توان مقایسه کنیم و بعد دنبال تقاضا باشیم بنابراین اقتصاد مقاومتی همین است که افراد زندگی‌شان در حد توانشان باشد.