۰۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۵

هر برگ سهام عدالت چقدر می ارزد؟

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت مازندران با تاکید بر اینکه هر برگه سهامی که در دست مردم وجود دارد ۲.۵ میلیون تومان ارزش ریالی دارد، گفت: هنوز هم بسیاری به دنبال این هستند که این برگه‌ها را به یک پنجم قیمت واقعی از مردم بخرند.
کد خبر : ۴۰۱۸۷

به گزارش صراط به نقل از فارس: عسگر توکلی صبح امروز در آغاز واگذاری ادوات بخش کشاورزی از سوی شرکت سهام عدالت استان نسبت به اظهارات یک نماینده مجلس درباره واگذاری سهام شرکت‌های ورشکسته به سهام عدالت واکنش نشان داد و اظهار داشت: اینکه بیان می‌شود سهام شرکت‌های ورشکسته در قالب سهام عدالت واگذار می‌شود نشان می‌دهد کسانی که این سخنان را عنوان می‌کنند از بورس و سهام سر رشته‌ای ندارند.
وی با بیان اینکه واگذاری سهام عدالت در راستای منویات رهبری و براساس تاکیدات رئیس جمهور صورت گرفته است، افزود: هنوز بسیاری از مردم نمی‌دانند برگه‌هایی که در اختیار دارند چه میزان ارزش ریالی دارد و آن را فقط یک برگه معمولی می‌دانند.

* سهام عدالت پول نفت نیست
توکلی با بیان اینکه زمانی که یک شرکت واگذار می‌شود تمام سود عاید شده از آن به حساب سهامداران واگذار می‌شود و احدی حق دخالت در آن را ندارد، تصریح کرد: تاکنون برخی اعتقاد دارند سهام عدالت همان پول نفتی است که دولت به مردم داده است در حالی که ما بیشترین مشکل را در دریافت سود سهام شرکت‌های نفتی داریم.

* تنها واگذاری واقعی تاریخ به مردم
وی با بیان اینکه در تمام سال‌های قبل و بعد از انقلاب واگذاری سهام شرکت‌ها مطرح بوده است، گفت: در ابتدا این سهام‌ها به نام کارگر فقط به مدیران اعطا شد.
توکلی با اعلام اینکه در طی دولت‌های گذشته هیچ سهامی به کارگران و مردم عادی واگذار نشده بود، عنوان کرد: سهام عدالت تنها واگذاری است که به صورت واقعی شرکت‌های دولتی به مردم واگذار شد.

* برخی دنبال مفت خریدن برگه‌های سهام عدالت هستند
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت مازندران با تاکید بر اینکه هر برگه سهامی که در دست مردم وجود دارد دو و نیم میلیون تومان ارزش ریالی دارد، گفت: هنوز هم بسیاری به دنبال این هستند که این برگه‌ها را به یک پنجم قیمت واقعی از مردم بخرند.
وی ادامه داد: وقتی یک نماینده مجلس اینچنین سهام عدالت را زیر سوال می‌برد مردم دیگر اعتمادی به این برگه‌ها ندارند و زمینه برای فروش آنها به مفت فراهم می‌شود.
توکلی اضافه کرد: همین الان دلال‌ها آماده‌اند تا به کمترین قیمت این سهام‌ها را از مردم بخرند، اما ما به هیئت مدیره توصیه کرده‌ایم در شرایط فعلی به هیچ عنوان خرید و فروش سهام عدالت انجام نشود.
این مسئول با بیان اینکه باید شرایطی ایجاد کنیم که بیشترین منفعت را از طرح‌های اجرا شده مردم ببرند، اذعان داشت: اگر انتقادی وجود دارد باید در شرایطی بیان شود که زمینه سواستفاده سودجویان را فراهم نکند.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۰۳ آبان ۱۳۹۰
۲
۰
سهام واقعی هم خود اصل سهام قیمتش افت و خیز دارد و سودش و ضررش! اگر شرکتی ضرر کرد قطعا قیمت سهامش هم پایین می آید!
مرتضي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۰۴ آبان ۱۳۹۰
۲
۰
اينا ظاهرا اون سهام عدالت‌هايي كه دست خودشونه را مي‌گن. وگرنه مال ما كه ... نمي‌ارزه. تا حالا با وجود گذشت چند سال، همون چند هزارتومن سودش را هم ندادند!