۰۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۵

تحلیل طالب زاده درمورد وال‌استریت

کد خبر : ۴۰۳۱۵
کارشناس مسائل سیاسی گفت: امروز مردم آمریکا به روشنی می‌دانند که صاحبان قدرت در آمریکا در وال‌استریت نیویورک هستند نه در وایت‌هوس واشنگتن.

به گزارش فارس، نادر طالب‌زاده به همراه بازیگر نقش حضرت مسیح(ع) در فیلم بشارت منجی و تدوین‌گر فیلم حضرت ابراهیم به جمع دانشجویان دانشگاه شاهد آمد و مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت.

طالب‌زاده در این مراسم گفت: ما در دوران خاصی زندگی می‌کنیم و باید خدا را شاکر باشیم که در این زمان هستیم و حیات داریم. انتخاب زندگی در این دوران انتخاب ما نبود و خداوند این‌طور مقدر کرده است که در این زمان بتوانیم در این کشور حضور یابیم و در اتفاقی که سر منشأ بسیاری از خیرات است شریک باشیم.

وی افزود: نکته اساسی این است که یک نفر در جامعه می‌تواند خیلی مؤثر باشد. کسی که محلی فکر می‌کند بردی نخواهد داشت. باید همت کنیم و بزرگ فکر کنیم و این‌که مقام معظم رهبری فرمود "بصیرت در این جهت چراغ است" بسیار درست است.

این کارگردان سینما با بیان این‌که انقلاب اسلامی تأثیر وضعی در جهان داشته است، گفت: من هر دو دوره قبل و بعد از انقلاب را دیده‌ام و هم در ایران و هم آمریکا بوده‌ام. خداوند به من این توفیق را داد که با انقلاب اسلامی بیدار شوم و متوجه اسلام شوم و تبلیغات سوء و منفوری که غرب برای ایران به راه انداخت را از همان اول رصد کنم.

وی افزود: چیزهایی که من می‌گویم شهودی و تجربی است و از روی کتاب نیست. آن‌هایی که می‌لغزند کسانی هستند که یادگیری‌های آن‌ها از کتاب بوده است و هیچ تمرینی هم نکرده‌اند.

مجری برنامه راز گفت: ما چون شاهد هستیم پیام این انقلاب برای ما شیرین است و وقتی این تحول را که یک تحول واقعی است را می‌بینیم، لذت می‌بریم.

طالب زاده در ادامه افزود: از سال ۱۹۷۹ به قبل، جهان طور دیگری بود. از این تاریخ به بعد جهان به خاطر انقلاب اسلامی تغییر پیدا کرد ضمن این‌که همین تحولات اخیری که با نام "وال استریت" شکل گرفته است مستقیم تأثیر گرفته از تحولاتی است که انقلاب اسلامی در جهان ایجاد کرده است.

طالب زاده تأکید کرد: اگر انقلاب اسلامی نبود، آن‌ها حیله‌ای به کار نمی‌بردند تا "۱۱ سپتامبر" را ایجاد کنند و امروز تمام مهندسان دانشگاه‌های آمریکایی تأکید می‌کنند که امکان نداشت این ساختمان‌ها با برخورد هواپیما این‌گونه منظم پایین بیایند به طوری‌که حتی اگر چهار هواپیما هم به این ساختمان‌ها می‌خورد امکان نداشت که این ساختمان‌ها فرو بریزند جز این‌که با یک ترتیب منظم این کار صورت بگیرد و یک تخریب برنامه‌ریزی شده باشد.

وی با بیان این‌که علیرغم وضوح در حیله "۱۱ سپتامبر"، پرداختن به جزئیات آن در این وقت ممکن نیست، اظهار داشت: آمریکا وارد منطقه خاورمیانه شد و حضورش ۱۰ سال به طول انجامید و آن‌ها را بدهکار کرد.

این کارگردان در ادامه گفت: یکی از نمایندگان کنگره آمریکا در این‌باره می‌گوید که بدهکاری آمریکا و بحران اقتصادی آمریکا به خاطر جنگی است که به راه افتاد و این موضوع ۲ سه ماه پیش گفته شده بود که به قبل از ماجرای وال استریت باز می‌گردد.

طالب‌زاده اظهار داشت: وال استریت به دلیل شرارت آمریکا در منطقه و بدهکاری آمریکا در جنگ است که این بدهی بیش از یک تریلیون دلار برآورد می‌شود ضمن این که نیمی از جنگ‌های آمریکا را شرکت‌های خصوصی اداره می‌کنند.

مجری برنامه راز به بحرانی که آمریکا در منطقه با آن درگیر است نیز اشاره کرد و گفت: به خاطر سیاست‌های اسرائیل، آمریکا مجبور به محاصره ایران شده است و این در حالی است که خود اسرائیل هم در جنگ ۳۳ روزه با لبنان متوقف شد و فهمید که نمی‌تواند در برابر ارتش شیعه مقاومت کند.

وی در ادامه بحران وال‌استریت و کشانده شدن آن به ۱۱۰۰ شهر آمریکا را پدیده‌ای عنوان کرد که تاکنون در آمریکا سابقه نداشته است ضمن این‌که در دهه ۶۰ و ۷۰میلادی تظاهراتی در آمریکا بخاطر جنگ ویتنام صورت گرفت که هیچ‌گاه تظاهرات از یک محل و یک عده محدود در یک شهر کوچک ‌فراتر نرفته بود در حالی که امروز مردم در خیابان‌ها چادر زده‌اند و دانشجو هم نیستند.

طالب زاده تأکید کرد: امروز اتفاق دیگری افتاده است و آن موضوع این است که دانشجو قشر غالب معترض نیست البته دانشجویان هم هستند اما طبقه متوسط آمریکا است که در صحنه حضور دارد و این گروه، طبقه‌ای هستند که اکثر جامعه را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: در حال حاضر رسانه‌های آمریکا بطور کامل بحران وال استریت را پوشش نمی‌دهند و تنها ۲ شبکه هستند که فعالیت می‌کنند که یکی "پرس تی وی" و دیگری"راشا تودی" است و اگر شما این شبکه‌ها را رصد کنید خواهید دید که طبقه متوسط جامعه هستند که به خیابان‌ها آمده‌اند.

کارگردان مجموعه بشارت منجی در پاسخ به سؤالات دانشجویان گفت: سؤال شما این است که چرا چند روز پیش رئیس جمهور آمریکا دستور داد که نیروهای نظامی از عراق خارج شوند. جواب این است که آن‌ها می‌دانند در کشورشان بحران به وجود آمده است. آن‌ها اصلا با "وایت هوس" کار ندارند، با "وال استریت" کار دارند و این بی‌سابقه است.

مجری برنامه راز تاکید کرد: هنوز مردم آمریکا نمی‌دانند که چه کسانی بر آن‌ها حکومت می‌کنند. آنها فقط فهمیده‌اند که صاحبان قدرت در "وال استریت" هستند و این یک تحول در جامعه آمریکا است.

وی سوال دیگری مطرح کرد و گفت: مردم آمریکا چه دیده‌اند که این‌گونه به خیابان‌ها ریخته‌اند و به گفته خودشان انقلاب عربی دیگری در حال وقوع است، پاسخ این است که آنها فهمیدند که به خیابان آمدن به معنای موفق شدن است. آنها در خاورمیانه دیدند مردمی که به خیابان‌ها می‌آیند موفق شدند تا خواسته خود را عملی کنند و ایستادگی مردم ایران باعث شده است که مردم‌ کشور ما الگو شوند.

طالب زاده ادامه داد: چند شب پیش میزگردی را از یک شبکه روسی مشاهد می‌کردم که در این میزگرد یک خبرنگار روسی و دو مهمان حضور داشتند، در این برنامه یک خانم از پاریس که درک درستی از ماجرا نداشت، می‌گفت این‌هایی که تظاهرات کرده‌اند چرا می‌آیند در خیابان‌ها و بجای آن بروند کار کنند. در آن برنامه یک استاد دانشگاه هم از کالیفرنیا بود که معلوم بود وضع مالی خوبی دارد اما شخصی که در پنسیلوانیا بود مردی ۶۷ ساله، نویسنده و خبرنگار بود.

وی افزود: شخصی که وقایع جنگ ویتنام را به‌خوبی در ذهن داشت، ‌گفت: من سال‌هاست که وقایع آمریکا را رصد می‌کنم و مطمئنم وقایع اخیر آغاز یک انقلاب در آمریکاست.

این کارگردان تاکید کرد: نخستین بار بود که من در یک تلویزیون خارجی می‌بینم که حرف از انقلاب در آمریکا زده شود. من بعد از آن هم چندین بار شنیدم که این اتفاق در اسرائیل و در بین صهیونیست‌ها نیز به‌وجود آمده است و شما ببینید در این اوضاع و احوال، تمام سیاستمدارهای آمریکا درمانده شده‌اند. هیچ‌کس نمی‌داند چه خواهد شد.

مجری برنامه راز در ادامه اظهار داشت: این‌ها تا یک‌سال پیش ما را تهدید می‌کردند، تا یک ماه پیش تهدید می‌کردند، اخیراً هم تهدید کرده‌اند که می‌خواهند با به راه انداختن جنگ نظامی، آمریکا را نجات دهند اما تمام حواس‌ها پرت است و آمریکا می‌خواهد با تراشیدن یک بهانه به ایران حمله کند ضمن این‌که همین جریان ترور سفیر عربستان در آمریکا را بهانه‌ای برای حمله آمریکا به ایران قرار داد.

طالب زاده افزود: من واقعا لذت می‌برم وقتی می‌بینم که نخستین خواسته انقلابیون داشتن حکومت اسلامی و قوانین اسلامی است و تونس کشوری است که به‌شدت تحت تاثیر فرانسه است ولی می‌بینیم که آن‌ها هم خواستار حکومتی اسلامی هستند.

وی در ادامه گفت: آمریکا این وقایع منطقه را بهار عربی نامید در حالی که اشتباه کرد و درست آن بیداری اسلامی است ضمن این‌که آمریکا به دلیل درگیر شدن در جنگ‌های طولانی دچار بحران اقتصادی شد و به گفته خود آن‌ها در حال حاضر بیش از ۸ تریلیون دلار بدهی دارند در حالی که بدهکاری‌های آمریکا چندین برابر این رقم‌ها است.

این کارشناس مسائل آمریکا گفت: وقتی مردم آمریکا دیدند که در کشورهای عربی مردم به خیابان‌ها می‌ریزند و به افرادی که نمایندگان غرب هستند اعتراض می‌کنند، روحیه گرفتند و به خیابان‌های بورس آمریکا آمدند.

وی با بیان اینکه مرکز اقتصادی آمریکا نیویورک و مرکز سیاسی آمریکا واشنگتن است، افزود: مردم به خیابان‌های نیویورک آمدند و مقابل بورس این کشور مشغول اعتراض شدند که این بی‌سابقه است که مردم آمریکا به خیابان‌ها بیایند و اعتراض کنند و این برگرفته از اعتراض مردم در میدان التحریر مصر است.

وی در پایان تاکید کرد: یکی از شعارهایی که مردم آمریکا در اعتراضات خود بیان می‌کنند، این است که "آمریکا راپس خواهیم گرفت"؛ زیرا کشور آمریکا در آغاز مستعمره انگلیس بود و انقلاب کرد تا توانست به این‌جا برسد و این شعار درستی است.

پس از پایان سخنرانی طالب‌زاده به همراه بازیگر نقش حضرت مسیح و تدوین‌گر فیلم حضرت ابراهیم در میان تشویق پرشور دانشجویان مورد استقبال قرار گرفتند.

روز گذشته مراسمی در دانشگاه شاهد با عنوان تقدیر دانشجویی از چهره‌های فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد و دانشجویان این دانشگاه از نادر طالب‌زاده به‌دلیل برنامه موفق"راز"، مسعود ده‌نمکی برای کارگردانی پرمخاطب‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران و پرویز شیخ طادی برای کارگردانی فیلم شکارچی شنبه تقدیر کردند.
نظرات بینندگان
salman
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۰۳ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
ما موندیم حرفهای امثال رائفی پور رو باور کنیم یا آقای طالب زاده رو.بالاخره این اتفاقات انقلاب مردمیه یا دسیسه های نظام سلطه؟
س
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۰۴ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
به نظر من هم مهمترین خصوصیت این خیزش همین است که مردم آمریکا با "وایت هوس" کار ندارند و با "وال استریت" کار دارند ولی این به معنی است که فهمیده اند که اداره کشور دست کاخ سفید نیست و دست تاجران صهیونیست است
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم