۰۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۳

حمایت‌از نظام بالاترین‌معروف‌است

کد خبر : ۴۰۳۹۷
به گزارش صراط حجت الاسلام و المسلمین اسدالله ایمانی، امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین دیدگاه های خود در خصوص استقلال حوزه و رابطه متقابل آن با نظام اسلامی بر اساس فرمایشات رهبر انقلاب پرداخت.

وی ‌ابراز داشت: همان گونه که در بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری مطرح و عنوان شده است،‌ معنای استقلال حوزه تقابل با حرکت نظام و دولت اسلامی و اینکه در همه جا حوزه نقش مخالف را ایفا و بازی کند نیست.

امام جمعه شیراز ابراز داشت: معنای استقلال این است که حوزویان چون در مکتب اهل بیت(ع) تربیت شده اند و آشنایی آنها با مبانی دین و معارف اسلامی بیش از سایر اقشار است و امر هدایت جامعه را عهده دار هستند، هرکجا ملاحظه کردند این معارف و آموزه ها در حال تحقق و اجرا است با تمام وجود از آن دفاع کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی اظهار داشت: از این رو هر کجا احساس شد ایده های اهل بیت(ع) در حال شکل گیری و اجرا است، ما به عنوان حوزه بایستی حامی و مدافع باشیم و اگر در تبیین معارف اسلامی شک و شبهه ای و یا مسیر انحرافی ایجاد شد و یا کسانی از مبانی وحی عدول کرده و تفسیر به رای داشته باشند حوزویان باید با این تفسیر به رای و برداشته های غلطی که از مبانی دینی می شود مقابله کنند و امر هدایت و ارشاد جامعه را عهده دار شوند.

وی با بیان اینکه تقویت مبانی دین بزرگ ترین معروف است،‌ حکومت اسلامی در عصر کنونی را بالاترین معروف دانست و تاکید کرد: در چنین شرایطی حوزویان باید از حکومت اسلامی به عنوان برترین معروف دفاع کنند و حمایت لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی گفت: حضرت امام حفظ نظام را از اوجب واجبات دانستند از این رو باید با تمام وجود احساس وظیفه کرد و در این راستا گام برداشت و روحانیت نیز موظف است از دولت اسلامی به عنوان بالاترین معروف دفاع و حمایت کند.

وی استقلال حوزه را با وابستگی به دولت در تضاد دانست و تاکید کرد: مقام معظم رهبری به عنوان یک روحانی شاخص و اسلام شناس عادل و جامع، هر کجا احساس کنند از اصول اسلام و دین فاصله ایجاد می شود با راه های مختلف مساله را بازگو و مطرح می کنند و تذکرات لازم را ارائه می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر اینکه حوزویان نیز باید این مسیر را دنبال و پیگیری کنند، اظهار داشت:‌ حوزه باید از امکانات دولت برای تقویت مبانی و ساختار خود استفاده کند، اما وابستگی به طور کامل که همه امکانات را از آنها بگیرد درست نیست و سیاست کلی حوزه،‌ امام،‌ رهبری و مراجع تقلید نیز این مساله را غیر قابل قبول دانسته و می دانند.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: حوزه باید روی دوش مردم باشد،‌ در عین حال برای توسعه زیرساخت ها از امکانات نظام و دولت استفاده کند، اما وابستگی و دفاع بی چون و چرا نیز درست نیست،‌ کما اینکه همه جا نقش مخالف را ایفا کردن نیز درست نیست و خود، بزرگ ترین منکر به شمار می آید و باید از آن اجتناب کرد.
نظرات بینندگان
رها121
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۰۴ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
حمایت از مسئولین نظام ازجمله خاوری مدیر عامل بانک ملی چه حکمی دارد صراط جان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
021
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۰۴ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
حمایت‌از نظام بالاترین‌معروف‌است.
حمايت از كدام نظام؟ ما كه نظامي در اين مملكت نديديم.