۰۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۵

واکنش اوباما به نحوه کشته شدن قذافی

رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی با اشاره به کشته شدن "معمر قذافی"، مرگ وی را پیامی محکم و قوی برای دیکتاتورهای جهان ارزیابی کرد.
کد خبر : ۴۰۴۲۹

به گزارش صراط به نقل از فارس، "باراک اوباما" روز گذشته در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی "NBC" اعلام کرد: «دستگیری و مرگ "معمر قذافی" رهبر سابق لیبی پیامی محکم به دیکتاتورهاست.»

وی افزود: «قذافی کسی است که به مدت ۴۰ سال در لیبی وحشت افکند و از تروریسم حمایت کرد و در جریان بهار عربی این فرصت را داشت که در مسیر انتقال صلح‌آمیز به سوی دموکراسی گام بردارد اما این کار را نکرد.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه خاطرنشان کرد: «ما این فرصت را به خوبی در اختیار قذافی گذاشتیم اما او از این فرصت استفاده نکرد. قطعا ما هرگز دوست نداریم شاهد پایان زندگی کسی به این صورت باشیم اما من فکر می‌کنم که این پیامی محکم به دیکتاتورهای سراسر جهان است مبنی بر اینکه مردم می‌خواهند آزاد باشند و آنها باید به تمایلات و خواسته‌های مردم احترام بگذارند.»
 
بر اساس این گزارش، باراک اوباما پس از دستگیری قذافی توسط انقلابیون و مرگ وی در شهر سرت اعلام کرد که نابودی وی نشانه پایان فصلی طولانی و تلخ برای مردم لیبی است و نشان می‌دهد که رژیم‌های دیکتاتور منطقه محکوم به شکست هستند.

معمر قذافی روز پنجشنبه گذشته پس از دستگیری توسط انقلابیون در شهر سرت کشته شد.

نظرات بینندگان
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۰۴ آبان ۱۳۹۰
۱
۰
شما صاحبان قدرت این را باید بدانید ؛ اگر خود را اصلاح نکنید. در آینده ای نه چندان دور با رسیدن بهار حق طلبی ؛ که آثارش هم اکنون نمایان شده ؛ سرنوشتی شاید هم بدتر از سرهنگ قذافی و ............... داشته باشید . زیرا این دیکتاتورها شما را دارند . و به شما ها پناه می آورند ؛ شما می خواهید به کی پناه ببرید ای ..................................................
ناشناس
|
Kenya
|
۲۲:۰۲ - ۰۴ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
هر کاری کنید این امریکایی ها همیشه ازموضع قدرت و ریاست حرف میزنند.یک طور میگه انگار خودش سرنگون کرده قذافی رو.سخنان روسای جمهور آمریکا همیشه از موضع قدرت و قلدری است
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۳۵ - ۰۵ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
اوباما درست گفته.