۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷

تروریست‌ها دستور بکارگیری مواد سمی در غوطه را دریافت کردند

یک منبع نظامی در وزارت دفاع سوریه گفت: گروه های تروریستی، دستور بکارگیری مواد سمی در غوطه شرقی ریف دمشق را برای متهم کردن ارتش سوریه دریافت کردند.
کد خبر : ۴۰۵۱۹۳

صراط: پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع سوریه پنجشنبه شب به نقل از یک منبع نظامی آگاه اعلام کرد: گروه‌های تروریستی جبهه تحریر الشام (النصره)، فیلق الرحمن و احرارالشام خود را برای بازی کردن نمایشی درباره بکارگیری سلاح شیمیایی به منظور متهم کردن ارتش سوریه آماده می‌کنند.

به گزارش تسنیم، وی اضافه کرد: فرماندهان این گروه ها دستور بکارگیری مواد سمی در نزدیکی خطوط درگیری با ارتش سوریه و هدف قرار دادن غیرنظامیان به منظور متهم کردن ارتش و دولت سوریه از طرف آمریکا، انگلیس و دیگر کشورهای غربی دریافت کرده‌اند.

این منبع نظامی سوری تصریح کرد: فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه بار دیگر تاکید می کند که این کشور هیچ گاه از ماده سمی علیه افراد در هر زمان یا مکانی استفاده نمی کند.

دولت سوریه ده‌ها نامه به دبیرکل سازمان ملل متحد و روسای مختلف شورای امنیت و کمیته قطعنامه 1540 ارسال کرده است که شامل اطلاعات مفصل و موثقی درباره تسهیلات برخی کشورهای حامی تروریسم بویژه ترکیه و عربستان برای دستیابی تروریست ها به سلاح شیمیایی می شود.

این سلاح ها از سوی تروریست‌ها و علیه غیرنظامیان و ارتش سوریه بویژه حمله شیمیایی در خان العسل و غوطه شرقی بکار گرفته شد.