۰۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۲
حاشیه نگاری صراط از دومین روز نمایشگاه هجدهم

یادگاری صراط به مهمانان/شلوغی جعلی غرفه ها/ ابطحی حرفی برای گفتن نداشت!

امروز هم صراط یک ابتکار جدید به خرج داد که باعث شگفتی و البته اظهار خرسندی میهمانان را فراهم آورد. هر میهمان ویژه ای که دقایقی میهمان ما بود، هنگام خروج از غرفه، تصویر حضورش در صراط را بر روی یک قاب البته کوچک با خود به یادگار می برد.
کد خبر : ۴۰۵۲۱

"صراط"- نمایشگاه هجدهم وارد روز دوم شد و طبق پیش بینی ها، میزان استقبال از غرفه ها نسبت به روز اول روند صعودی گرفت.

برخی غرفه ها حقیقتا انگار نه انگار نمایشگاهی در حال برگزاری و احتمالا مخاطبی سوالی راجع به عملکردشون داره. یه بنده خدا بی خبر از همه جا رو گذاشتن و بقیه رفتن پی کارشون. وقتی یکی دو سوال از طرف می پرسی، کاملا متوجه میشی که آدم بی اطلاعیه و فقط گذاشتنش تا غرفه خالی نمونه (البته به غرفه های فعال برنخوره، گفتم که بعضی از غرفه ها)

یکی از محاسن نمایشگاه، دورهم جمع شدن اهالی سیاست با هر نوع سلیقه ایه. اینجاست که بساط بحث و جدل بالا می گیره و اتفاقاً بامنطقا از بقیه تشخیص داده میشن. حالا کی منطق بیشتری داره رو میشه با سرزدن به غرفه های سیاسیون به اصطلاح اصلاح طلب و اصولگرا پیدا کرد.

اگه بخوایم از حق نگذریم، برخی از اصلاح طلبا که یه جورایی از قدرت دورشدن و ظاهرا خیلی بی تاب برگشت مجدد هستن، خیلی تلاش می کنن از خودشون روابط عمومی و حسن معاشرت خوب نشون بدن و همه چیز قبلیشون رو گل و بلبل معرفی کنن. منظورم اصلا به آقای حضرتی و روزنامه اعتمادشون نیستا!!!

غرفه ی یک نشریه منتسب به یک شهر مذهبی تابلو زده: صلوات خاصه امام رضا(ع)، لطفا بلوتوث خود را روشن کنید! اما وقتی نزدیک به یک ربع با بلوتوث روشن کنار غرفه می ایستی و بعد از مسئولشون سوال می کنی که چرا از صلوات خاصه خبری نیست، جواب می شنوی: اِ...! قرار بود این تابلو رو بردارن، ظاهرا یادشون رفته. سیستم بلوتوث فعال نیست!! البته کسی فکر نکنه که این تابلوها صرفا برای جمع کردن آدما جلو غرفه و شلوغ نشون دادن اونهاست!!!

از لابلای غرفه های مطبوعاتی در حال گذری، صدای موسیقی تندی حس کنکجاویت رو تحریک می کنه که ببینی چه خبره؟! رد صدا رو که می گیری می بینی بعله، غرفه های موسیقی چه کولاکی راه انداختن. انواع موسیقیهای تند و تحریک کننده برای حرکات موزون. گاهی فکر می کنی که نکنه مربوط به اونور آبیها باشه اما وقتی سردر غرفه رو نگاه می کنی و تابلوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رو می بینی، خاطرت جمع میشه که حلال حلاله!!!!

وضعیت نمازخانه و مقدمات اذان نسبت به روز اول قابل مقایسه نیست. اولا تابلوهای راهنما رو نصب کردن، ثانیا از بلندگوی نمایشگاه هم چندبار از غرفه داران درخواست می کنند که هنگام پخش اذان اصوات درحال پخش خود رو کنترل کنن، ثالثا از عزیزان بازدیدکننده دعوت می کنند تا در نمازجماعت شرکت کنند؛ متشکریم. ...

و اما غرفه 328، صراط نیوز

امروز چند تن از مسئولان و کارشناسان سیاسی مهمانان ویژه صراط بودند که طی این میهمانی، گفتگوهایی صورت گرفت.

حجت الاسلام روانبخش، از منتسبان به علامه مصباح یزدی و از فعالان جبهه پایداری انقلاب اسلامی، اولین میهمان شاخص امروز ما بود. اولین نقد را ایشان از ما کرد و مثل یک داور حرفه ای، گاهی به اوت زدن صراط رو از دید خودشون نشان داد. بعد هم ما کلی سوال ازشون کردیم که البته مفصلش طی روزهای آینده منتشر میشه.

امروز هم صراط یک ابتکار جدید به خرج داد که باعث شگفتی و البته اظهار خرسندی میهمانان شد. هر میهمان ویژه ای که دقایقی میهمان ما بود، هنگام خروج از غرفه، تصویر حضورش در صراط رو بر روی یک قاب البته کوچک با خود به یادگار می برد. این ابتکار از جمله اقدامات بکر نمایشگاه امسال بود که سندش به نام صراط خورد.

حجت الاسلام زارع فومنی، رییس ائتلاف اصلاح طلبان جوان، میهمان دیگر غرفه بود. گفتگوی با وی یه جورایی حالت جنجالی به خودش گرفت که احتمالا انتشار مفصل آن با بازتابهای نسبتا فراوان و متفاوتی همراه خواهد بود.

آقای مهمانپرست، سخنگوی وزارت امورخارجه، میهمان ویژه ی دیگر صراط بود. اگرچه فرصت حضور میهمانان اندک و اشارات محافظان و همراهان برای اعلام ضیق وقت بسیار است اما دوستان سعی کردند از همین فرصتها کم هم بهترین استفاده ها رو ببرند. مشروح گفتگو با آقای سخنگو هم بماند برای بعد.

استقبال مردمی از غرفه هم انصافا خوب بود و به جرات میشه گفت صراط به همراه دو سه غرفه ی دیگه از غرفه های پرترافیک و پربحث روز دوم بود.

حضور شهاب الدین طباطبایی در صراط هم در نوع خودش جالب بود؛ حضوری که باعث جمع شدن مخالفان وی نیز شد و ناگزیر بحث و جدل هم بالا گرفت.

تو بنویس، ما منتشر می کنیم هم که در مقابل غرفه به حالت طومار جانمایی شده، همچنان فعال است و برخی را به اظهار نظر وامی دارد. فرم دعوت به همکاری با صراط هم از جمله نکاتی بود که با استقبال نسبتا خوب مراجعه کنندگان مواجه شد. صراط برای روز سوم هم برنامه هایی خاصی رو درنظر گرفته که حاضران در غرفه از آن مطلع خواهند شد.

حیف است به این نکته اشاره نکنم؛ ابطحی، رییس دفتر خاتمی در دوران ریاست جمهوری، هم به نمایشگاه آمده بود و تقریبا از بسیاری از سایتهای مختلف بازدید کرد اما هنگام عبور از مقابل غرفه صراط گفت: حرفی برای گفتن با صراطیها ندارم!!!

سایت خبری- تحلیلی صراط در غرفه شماره 328 همچنان قدوم بازدیدکنندگان را گلباران می کند.

نظرات بینندگان
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۰۵ آبان ۱۳۹۰
۲۲
۴
شما از خودت تعریف نکنی کی بکنه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۰۵ آبان ۱۳۹۰
۱۳
۳
جالبه سایتهای اصولگرا کشتن خودشون را با بازدید آقای ابطحی از نمایشگاه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ظاهرا این وسط فقط صراط اصولگرا بوده!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۳ - ۰۶ آبان ۱۳۹۰
۹
۳
نمایشگاه بی خاصیت
ریحانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۶ - ۰۶ آبان ۱۳۹۰
۲
۳
انشالله اگه خدا بخواد بتونیم یه ماشین جور کنیم مام دوس داریم بیایم. از اصفهان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۰۷ آبان ۱۳۹۰
۰
۲
برو بابا
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۱:۴۳ - ۰۸ آبان ۱۳۹۰
۰
۴
جمع کنید ...نمایشگاه رو هم به لجن میکشید...

افراطیون...!!!