۰۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۸

افزايش حملات حاميان دولت به هاشمي

کد خبر : ۴۰۵۵۲
به گزارش صراط روزنامه اعتماد نوشت:
اوج گيري حملات عليه هاشمي به خاطر چند اظهارنظر انتخاباتي او در روزهاي اخير است
اظهارات جديد هاشمي رفسنجاني و افزايش ديدارها و ملاقات هاي او با احزاب و اقشار مختلف، بار ديگر پيكان رسانه هاي منتسب به اصولگرايان و بويژه رسانه هاي حامي دولت را به سمت او برد. هاشمي رفسنجاني كه دوران سكوت و تا حدي انفعال خود را مي گذراند، شايد در هيچ يك از مقاطع زندگي سياسي اش اينگونه در برابر بسياري از اتفاقات مهم در كشور موضع سكوت نداشته و هيچگاه هم تا اين حد مورد هجمه مخالفان قرار نگرفته و گروهي به قصد حذف و جلوگيري از تاثيرگذاري وي، به صورت هماهنگ و سازمان يافته وارد عمل نشده باشند. با اين حال به نظر مي آيد همين اندك اظهارنظر را از سوي رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام برنمي تابند و با روشن كردن توپخانه هاي خود قصد دارند مانع هرگونه اظهارنظر از سوي هاشمي باشند. آنان به خوبي درك كرده اند كه ماه هاي آتي در سرنوشت انتخاباتي شان اهميت بسياري دارد و مي خواهند تمام انرژي خود را صرف اختلافات درون گروهي و مبارزه با منتقدان و مخالفان اصولگراي دولت و از سر راه برداشتن آنان كنند و ترجيح مي دهند از هم اكنون كه پنج ماه به انتخابات زمان باقي است، مانع هرگونه اظهارنظر از سوي هاشمي شوند. شايد تاثير و نفوذ هاشمي در بين بخشي از اصولگرايان سنتي و همچنين توانايي او در مطرح كردن بحث ها و موضوعاتي كه ديگران به سختي مي توانند به آنها اشاره كنند، دليل اين فشارها و تلاش ها در جهت جلوگيري از فعاليت هاشمي حتي در حد سخنراني و اظهارنظر باشد اما واكنش رسانه ها و شخصيت هاي حامي دولت نسبت به نظرات او درباره انتخابات و نظام پارلماني و مسائل ديگر، نشان مي دهد كه آنان در آستانه انتخابات عزم خود را براي جلوگيري از اظهارنظر هاشمي در هر مورد، جزم كرده اند و ترجيح مي دهند از همين الان پيام خود را به او برسانند تا شايد مانع از فعاليت هاي بعدي و حتي اظهارنظر درباره چگونگي حضور در انتخابات هاشمي شوند. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام همواره از تاثيرگذارترين افراد در نظام جمهوري اسلامي بوده و مخالفانش اين موضوع را به خوبي درك كرده اند كه درصورت ساكت نگه داشتن هاشمي مي توانند بخش بزرگي از مخالفان را هم ساكت كنند، چرا كه هاشمي در بسياري از موارد در باز كردن راه انتقاد و حتي مخالفت با سياست هاي دولت، خط شكن بوده است. آنان در اين دوره قصد دارند تا از طريق يادآوري اتفاقات دو سال گذشته و همچنين بازنشر اتهاماتي كه در اين مدت به رييس مجمع و خانواده اش زده شد، پيامي روشن بفرستند: سكوت در برابر سكوت.
چهره متفاوت و غيرقابل هضم هاشمي
يكي از رسانه هاي حامي دولت با انتشار گزارشي با عنوان «بازشناسي 4چهره از هاشمي رفسنجاني» به قلم فردي، تمام فعاليت هاي قبل و بعد از انقلاب هاشمي را زير سوال برد و با اينكه به نظر امام(ره) درباره هاشمي مبني بر اينكه «هاشمي زنده است تا نهضت زنده است»، در اين گزارش اشاره كرد اما تاكيد داشت كه جمهوري اسلامي با كسي عقد اخوت نبسته و صرفا نمي توان به واسطه اين جمله حضرت امام(ره)، رفسنجاني دهه 80 را فردي كاملاانقلابي و وفادار به آرمان هاي انقلاب اسلامي دانست. اين فرد به فعاليت هاي قبل از انقلاب رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام اشاره كرده و نوشته است: در طول 3 دهه گذشته اكبر هاشمي رفسنجاني كه به داشتن هوش سرشار سياسي اشتهار عمومي داشته و عموما نيز از عقبه هاي حمايتي چندلايه يي برخوردار بوده، دوره هاي متفاوت را گذرانده و شرايط سياسي كاملاناهمگوني را عملاتجربه كرده است، لذا براحتي مي توان مدعي شد كه ما در 50 سال اخير با 4 چهره كاملامتفاوت و غيرقابل هضم از اكبر رفسنجاني روبرو بوده ايم. در آخر گزارش اين روزنامه آمده است: با توجه به شرايط كنوني كشور و ورود غيرقابل توجيه هاشمي رفسنجاني در برخي اتفاقات و موضع گيري هاي گاه بسيار عجيب و متعارض با منافع ملي- انقلابي ضروري است براي پيشگيري از بروز هرگونه انحراف احتمالي در مسير انقلاب اسلامي از طريق شخصيت سازي غيرواقعي توسط فتنه جويان، 4چهره كاملامتناقض اما ملموس رفسنجاني مورد بررسي و واكاوي دقيق قرار گيرد.
پررنگ كردن نقش هاشمي در اتفاقات انتخابات سال 88
سايت جهان نيز در گزارشي با عنوان «آيا آيت الله هاشمي به دنبال احياي طرح خطرناك سال 88 است؟» سعي كرد اتفاقات انتخابات پرمناقشه رياست جمهوري سال 88 را يادآوري كند و سعي كرد نقش هاشمي را در آن ماجراها پررنگ و مهم جلوه دهد. اين سايت نوشت: هاشمي سخنان خود را درباره انتخابات مجلس نهم صريح تر كرده و در ديدار جمعي از روزنامه نگاران گفت: اگر به مُرّ قانون اساسي و قانون انتخابات به درستي و به دور از دخالت سلايق شخصي و جناحي عمل شود، انتخابات پيش روي كشور با شفافيت و سلامت و عدالت برگزار خواهد شد. وي همچنين تصريح كرد: راه درست اين است كه مردم احساس كنند مسوولان به راي و حق سياسي آنان احترام مي گذارند. اما سخنراني بي پرده آقاي هاشمي و «ترديد افكني» او درباره انتخابات مجلس نهم در ديدار شوراي مركزي حزب اصلاح طلب مردم سالاري ايراد شد. او در اين ديدار با اشاره به اينكه مردم چيزي جز اين نمي خواهند كه در سرنوشت و آينده خود تاثيرگذار باشند، گفت: مردم مي خواهند راي شان تاثيرگذار باشد و تزييني نباشد. تطابق اظهارات و رويكرد آقاي هاشمي و خاتمي اين گمان را تقويت كرد كه آنان در حال پيگيري يك «پروژه مشترك» جديد هستند: پروژه يي كه به دليل شباهت هاي آن با ادعاي «تقلب» سال هاي 87 و88، يادآور عملكرد آقاي هاشمي و اصلاح طلبان در ماه هاي پيش از انتخابات رياست جمهوري است. او درست شش ماه و ده روز قبل از انتخابات 22خرداد 88 در حركتي تامل برانگيز «ترديد افكني» در نتيجه انتخابات را آغاز كرد: آنجا كه در همايش جنجالي 30 سال قانونگذاري گفت: اگر مردم احساس كنند راي شان در سرنوشت آنان بي اثر است و متولياني پيدا شوند كه راي آنها را هر جوري كه مي خواهند، بخوانند آنگاه دلسرد مي شوند، چون مردم مسلمانند و هيچ وقت به كشور خيانت نمي كنند.
    
شجوني مصلحت هاشمي را بهتر از خود او مي داند
همچنين جعفر شجوني از اعضاي جامعه روحانيت مبارز نيز در گفت وگو با فارس، روال گذشته خود را در برابر هاشمي ادامه داد و مانند گذشته سعي كرد با انتقادات صريح و تند به وي، باز هم سخنان جنجالي بگويد. او گفت: ترديدافكني هاشمي، كارشكني وي براي انتخابات آينده را تداعي مي كند. عبارت راي تزييني و تاثيرگذاري آراي مردم از زبان هاشمي تلقي كننده كينه يي از سوي وي بوده و نشان مي دهد هاشمي بر سر موضع نماز جمعه 26 تير خود همچنان ايستاده است. عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز افزود: در آستانه انتخابات اينگونه حرف زدن هم عقده گشايي قبلي ايشان را تداعي مي كند و هم كارشكني براي انتخابات آينده را، چراكه سخنان اخير وي مشكوك بوده و براي قربه÷ الي الله ايراد نمي شود. اظهارات انتخاباتي هاشمي نشان مي دهد كه انتخابات گذشته به وي فشار آورده است چراكه وي اصلاتمايلي به كانديدا شدن ديگران نداشت و حتي برخي را نيز كوتوله سياسي مي دانست. وي با اشاره به اينكه هاشمي مصلحت خود و خانواده اش را تشخيص نمي دهد حال چگونه مي تواند مصلحت نظام را تشخيص دهد؟ افزود: بنده اگر جاي هاشمي بودم، از سمت رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام هم استعفا مي دادم و خود را آلت دست برخي افكار و اوهام نمي كردم. حجت الاسلام شجوني گفت: ما مصلحت هاشمي را بهتر از خودش تشخيص مي دهيم، بر همين اساس صلاح نيست كه هاشمي در مسائل اينچنيني زبان بگشايد و شان و شوكت خود را ضايع كند.
مهسا امرآبادي
نظرات بینندگان
مهدی59
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۱ - ۰۵ آبان ۱۳۹۰
۶
۵
صراط چه عجب!!!!
جبهه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
کسی که از خط ولایت خارج بشه باید بره ناکجا آباد
منتظری ، خاتمی ، ه........ وحالا اح............
رزمنده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
هنگامیکه فهم ما از ولایت صرفا تراوشات ذهنی یکسری انسان بزدل که پست سر ایشان سنگر گرفته باشد نظری بهتر از جبهه ارائه نمیشود . اما ولایت از نظر کسی که جان خود را بر پیمان با خدای خود نهاده . ولایت سرپرستی انسان صالح بر جامعه است . اصلی که امام و بعنوان تئوریسین فقه سیاسی ومقام معظم رهبری خلف صالح ایشان بر ان اصرار دارند . ولایت در قالب تعاریف تنگ و نمور جریانات سیاسی وذهن متحجرین واپسگرا که بزرگترین خون دل را در دوران مبارزه به امام دادند نمی گنجد . هاشمی و تمام السابقون انقلاب پاکترین و صادقترین یاران ولایتند امری که جریان تمامیت خواه با تمام توان و ابزار رسانه ای و تربیونهای خود اصرار بر زاویه دار بودن این بزرگان با ولایت هستند این و جریان موازی اینان (جریان انحرافی )با علم نمودن بحث خاص مهدویت (مدیریت مستقیم اقا امام زمان و ارتباط با ایشان ) در صدد مبارزه با ولایتند . بیشتر و عمیق تر نظر کنید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۸ - ۰۵ آبان ۱۳۹۰
۵
۱۴
نه تنها حامیان دولت، بلکه اکثر حامیان انقلاب اسلامی از عملکرد اخیر ایشان ناراضی و گله مند هستند.
sharmandeh
|
UNITED STATES
|
۰۳:۳۹ - ۰۶ آبان ۱۳۹۰
۲
۹
((آنان به خوبي درك كرده اند كه ماه هاي آتي در سرنوشت انتخاباتي شان اهميت بسياري دارد
و مي خواهند تمام انرژي خود را صرف اختلافات درون گروهي و مبارزه با منتقدان و
مخالفان اصولگراي دولت و از سر راه برداشتن آنان كنند و ترجيح مي دهند از هم اكنون
كه پنج ماه به انتخابات زمان باقي است، مانع هرگونه اظهارنظر از سوي ها.......... شوند.))
لطفا به روزنامه اعتماد بفرمایید که آقا ی رف........... به خاطر انتخابات نیست که زبون باز کرده اند افتتاح دانشگاه نساخته قزوین را در اوج همایش بیداری اسلامی به یاد بیاورید
حالا هم که دشمن در اوج زبونی تا ریخی خود قرارگرفته و خیلی عذر میخوام در رابطه با
بیداری اسلامی از یک طرف و ورشکستگی اقتصادی اش از طرف دیگر عقلش با ........ قاطی شده
ایشون با ید خوش خدمتییشون را در انحراف افکار به انجام برسانند
ناشناس
|
UNITED STATES
خب شما ها هم دست کمی از اون ندارین. دوست گرامی هروقت در اون مقام قرار گرفتی و تونستی به قول معروف نون بازوی خودتو بخوری حرفات قبول
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۲ - ۰۶ آبان ۱۳۹۰
۱
۴
صراط جان شما کاری به این کارها نداشته باش این ........... از امریکا و اسرائیل هم خطر ناک تر است چون ما اینطور تشخیص داده ایم لذا تا می توانیم باید باید باید شخصیت او را به مردم نشان دهیم همینطور به خودش کسی جرات داد جلو این روند را بگیرد ؟؟؟؟؟؟
محمد رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
(ما اینطور تشخیص داده ایم) مثل این نظر ابو عطا خواندن قورباغه در سر بالا رفتن اب است است . شخصیت ها........... اگر تا قبل از 86 بر بواسطه تخریبهای شدید راست و چپ پنهان بود امروز از همیشه روشنتر است . (ها.......... زنده است تا نهضت زنده است )ما هم اصرار بر نشان دادن جایگاه بی بدیل ایشان در انقلابیم داریم کسی جرات داره جلوی این روند را بگیره .
همتی
|
-
|
۱۸:۲۶ - ۰۷ آبان ۱۳۹۰
۵
۱
مخا لفان ایه ... ها شمی جریان انحرافی و کسانیکه جریان انحرافی را مسیولیت دادند که 3000میلیارد حیف و میل نمایند. ایه... هاشمی شاگرد مکتب امام خمینی است ومصلحت کشور وانقلاب را بهتر از ........ می داند.
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۱ - ۰۷ آبان ۱۳۹۰
۵
۱
هاشمي شناسنامه انقلاب است. تمام اين مخالفين از شدت عصبانيت اين مزخرفاتو ميگن.اگر در اخرين خطبه ايت الله هاشمي رفسنجاني به فرموده هاي اين مسئول گوش داده ميشود مملكت تو اين بحران نبود.مملكت ما به امسال ايت الله هاشمي بيشتر احتياج داره تا اقاي .......... كه نجوه صحبت كردنش با فحاشي ما برنامه ديروز امروز فردا اقاي ............ رو يادمون نميره كه چقدر به مسئولين سابق نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران توهين كردن.پس براي امسال اين اقايون سكوت بهترين سلاحه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۶ - ۰۷ آبان ۱۳۹۰
۱
۱
تا انتخابات بتازید بعدش ورق برمیگرده کوتوله های سیاسی میرن کنار
ابراهیم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۹ - ۰۸ آبان ۱۳۹۰
۳
۱
هاشمی شناسنامه این انقلاب است.اول امام خمینی و بعد هاشمی رفسنجانی.کسی که امام فرمودند انقلاب پاینده است هاشمی زنده است یعنی این انقلاب را در حال حاضر فقط رهبری و هاشمی میتوانند هدایت کنند.روزی در جمع یاران هاشمی به شهید بهشتی گفتند:این تهمتهای تلخ آزارت نمیدهد؟شهید بهشتی در جواب گفتند:این آسیاب به نوبت.نوبت تو هم میشود.و حالا بعد از 30 سال نوبت تخریب هاشمی و تهمت زدن به کسی که دست راست امام خمینی بوده رسیده.
س
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۷ - ۰۹ آبان ۱۳۹۰
۱
۱
در مقابل حقایق تاریخی نباید ایستاد.روزی شمر از سرداران صفین بود. آیا می توان اسناد تاریخی را کتمان کرد.ها.......... قبل از انقلاب از انقلاب خورده است....................
فروزان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۶ - ۱۰ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
چه بسیار کسانی که در ابتدای امر خود را حامی نظام جمهوری اسلامی نشان دادند ولی به محض اینکه پست و مقامشان در خطر افتاد ، نظام را به چالش کشیدند.

حضرت آیت الله رفسنجانی همچون آیت الله منتظری به محض اینکه پست و مقامش را در خطر دید ، نظام جمهوری اسلامی را به چالش کشید.