۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵

نشست رهبر کره‌شمالی با رئیس‌جمهور کره‌جنوبی

نشست رهبر کره‌شمالی با رئیس‌جمهور کره‌جنوبی
رهبر کره‌شمالی در دیدار با هیاتی بلندپایه از سئول، خواستار تداوم مذاکرات دو کره شد و پیشنهاد رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی را برای برگزاری نشستی دوجانبه پذیرفت.
کد خبر : ۴۰۵۸۸۵

صراط: «کیم‌جونگ اون» رهبر کره‌شمالی پس از دیدار روز دوشنبه با هیاتی عالی‌رتبه از سئول، با برگزاری یک نشست با «مون جائه این» رهبر کره‌جنوبی موافقت کرده است.

به گزارش تسنیم، خبرگزاری رسمی کره‌شمالی نوشت، کیم از هیات کره‌جنوبی که حامل پیام مون جائه این بود، «به گرمی استقبال کرد.» بعد از این‌که «نماینده ویژه کره‌جنوبی رغبت رئیس‌جمهور مون جائه این را برای برگزاری نشست با رهبر کره‌شمالی و تبادل دیدگاه‌ها به کیم مطرح کرد» وی نیز با این پیشنهاد موافقت کرد.

طبق این گزارش، کیم جونگ اون با هیات کره‌جنوبی، که روز دوشنبه وارد پیونگ‌یانگ شد، درباره راه‌های کاهش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره گفت‌وگو کرد.

همچنین به گزارش خبرگزاری کره‌شمالی، کیم و هیات کره‌جنوبی «درباره راه‌های کاهش تنش نظامی در شبه‌جزیره کره و پیشبرد گفت‌وگوها، تماس و همکاری تبادل نظر کردند.»

مذاکرات رهبر کره‌شمالی با هیات بلندپایه کره‌جنوبی در یک دهه گذشته بی‌سابقه است و به نظر می‌رسد این دیدار بخشی از پیامد رویکرد در برگزاری مشترک المپیک زمستانی باشد.

براین اساس، هیات بلندپایه کره‌جنوبی در تلاش است تا زمنیه مذاکرات بین کره‌شمالی و آمریکا در خصوص بحران شبه‌جزیره کره فراهم شود.