۰۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۰

نمایش بزرگ ترین قطعه طلای جهان

وزن این قطعه طلای بزرگ بیشتر از هزار کیلو است و ارزش آن بالغ بر چهل میلیون یورو برآورد شده است. در یک طرف این قطعه طلا تصویر یک کانگورو در حال پریدن و در طرف دیگر آن چهره ملکه انگلیس که استرالیا تحت حاکمیت او محسوب می شود، حک شده است.
کد خبر : ۴۰۶۴۱

بزرگ ترین و گران قیمت ترین قطعه طلای موجود در جهان روز پنجشنبه در استرالیا رونمایی شد.

به گزارش صراط به نقل از واحد مرکزی خبر، وزن این قطعه طلای بزرگ بیشتر از هزار کیلو است و ارزش آن بالغ بر چهل میلیون یورو برآورد شده است. در یک طرف این قطعه طلا تصویر یک کانگورو در حال پریدن و در طرف دیگر آن چهره ملکه انگلیس که استرالیا تحت حاکمیت او محسوب می شود، حک شده است.

این قطعه طلای بزرگ و باارزش در آستانه نشست سران کشورهای مشترک المنافع در شهر پرث به نمایش گذاشته شده است. نشست نمایندگان کشورهای مشترک المنافع قرار است در شهر پرث که در یک منطقه سرشار از معادن قرار گرفته است، برگزار شود.

اد هاربوز، از مسئولان مالی شهر پرث، با بیان اینکه این قطعه طلا بزرگ ترین قطعه طلای موجود در جهان است، اعلام کرد نود و نه ممیز نود و نه صدم درصد عناصر تشکیل دهنده این قطعه باارزش را که یک هزار و دوازده کیلوگرم وزن دارد، طلای خالص تشکیل می دهد. پهنای این تکه طلای بزرگ هشتاد سانتیمتر و ضخامت آن دوازده سانتیمتر است. ساخت این قطعه طلای بزرگ هجده ماه وقت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پرث، ارزش این قطعه طلا پنجاه و سه میلیون و پانصد هزار دلار استرالیا معادل چهل میلیون و چهارصد هزار یورو برآورد شده است.

 

برچسب ها: طلا بزرگترین قطعه