۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱

400 غیر نظامی از غوطه شرقی خارج شدند

400 غیر نظامی از غوطه شرقی خارج شدند
استاندار ریف دمشق با اشاره به اینکه ارتش سوریه در صدد است که منطقه غوطه شرقی را به صورت کامل آزاد کند، اظهار داشت که تروریستها به خاطر پیشرویهای ارتش سوریه وضعیت خوبی در این منطقه ندارند.
کد خبر : ۴۰۷۳۲۰

صراط: همزمان با عملیات نظامی ارتش سوریه در مناطق مختلف غوطه شرقی دمشق، خروج افراد غیر نظامی و افراد مسلح از این منطقه همچنان ادامه دارد.

به گزارش فارس، «علاء منیر إبراهیم» استاندار ریف دمشق اعلام کرد که طی چند روز گذشته 400 غیر نظامی از مناطق تحت اشغال تروریست‌ها در غوطه شرقی خارج شدند که 237 نفر از این افراد در اردوگاه «الدویر» مقیم بوده اند.

ابراهیم در گفت‌وگو با روزنامه الوطن سوریه اعلام کرد که دولت این کشور طرحی را برنامه ریزی کرده است که در جریان آن، خدمات لازم برای 5 هزار نفر پس از خروج از غوطه فراهم خواهد شد.

این افراد در مراکز موقت باقی خواهند ماند تا مناطقی که در آن زندگی می‌کرده اند از تروریستها پس گرفته شود.
وی پیش بینی کرد که در حال حاضر احتمالا بیش از 300 هزار غیر نظامی در شهرک «دوما» حضور دارند و دولت سوریه در تلاش است که به محض ورود ارتش این کشور به مناطق تحت اشغال تروریستها، نهادهای دولتی را ایجاد کند.

استاندار ریف دمشق روز گذشته از اردوگاه الدویر دیدن کرد تا از نزدیک شاهد وضعیت غیر نظامیانی باشد که از غوطه خارج شده اند و در این اردوگاه اسکان یافته اند.

ابراهیم در خصوص وضعیت تروریستها اظهار داشت که دولت از آغاز، در حال مذاکراه با این افراد است تا به راهکار سیاسی دست یابد و این افراد از این منطقه خارج و به ادلب منتقل شوند.

وی خاطر نشان کرد که ارتش سوریه مأموریت دارد که تروریسم را در هر جا که باشد، از بین ببرد و کنترل مناطق را به دست گیرد.

این مسئول سوری با بیان اینکه دمشق به این مسیر ادامه خواهد داد، اظهار داشت که برخی از افراد مسلح حاضر در غوطه به خاطر ارتباط با سرویسهای خارجی حاضر به سازش و مصالحه نیستند، ولی اگر افراد مسلح هوشیار شوند، می بینند که باید سلاح خود را تحویل دهند و مؤسسات دولتی فعالیت خود را مجددا آغاز کند.

ابراهیم با تأکید بر اینکه ارتش سوریه به عملیات خود ادامه خواهد داد تا کنترل کامل منطقه غوطه شرقی را به دست گیرد، اعلام کرد با توجه به پیشرویهای مداوم ارتش سوریه، تروریستها وضعیت خوبی ندارند و به زودی این منطقه باز پس گرفته خواهد شد.

وی در خصوص شمار تروریستهایی که از غوطه خارج شدند، خاطر نشان کرد که طرفهای مختلفی در این خصوص فعالیت می‌کنند و نمیتوان رقم معینی در این خصوص ارائه کرد.

استاندار دمشق  اظهار داشت که کارگاههای آواربرداری در شهر داریا فعالیت خود را آغاز کرد و تلاش می‌شود که 100 هزار نفر از ساکنان این منطقه به منازل خود بازگردند.

ابراهیم در پایان تأکید کرد که این افراد به زودی به منازل خود باز خواهند گشت و هدف اصلی بازگرداندن آنان در سریعترین زمان ممکن است.