۰۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۹

‎بررسي‌ استعفای‌مطهری‌به تعویق‌افتاد

هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد که با موافقت علی مطهری، بررسی استعفای این نماینده به روز چهارشنبه موکول شد.
کد خبر : ۴۰۹۹۱
به گزارش صراط به نقل از فارس، جمشید انصاری نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی طی تذکری با استناد به ماده 93 آئین‌نامه داخلی مجلس گفت که این ماده عنوان می‌کند نماینده متقاضی استعفا باید استعفای مدلل خود را خطاب به رئیس مجلس نوشته و رئیس مجلس در اولین جلسه آن را قرائت و در دستور کار هفته بعد صحن علنی قرار دهد.

وی افزود: ‌اگر هیئت رئیسه بررسی استعفای علی مطهری را در دستور کار هفته جاری قرار داده، پس می‌تواند طبق آئین‌نامه آن را به روزهای سه‌شنبه یا چهارشنبه هم موکول کند.

نماینده مردم زنجان در مجلس در پایانخواستار بررسی استعفای علی مطهری در روزهای آینده شد.

برپایه این گزارش علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: استعفای افراد باید از درون یک پروسه به ما برسد البته وقتی مطهری استعفا داد،‌بنده در مسافرت بودم اما رئیس وقت جلسه اعلام کرد که باید استعفا نامه را به رئیس مجلس داد.

وی افزود: بنده هم که از مسافرت بازگشتم از مطهری خواستم که استفعفا ندهد اما وی نپذیرفت.

رئیس مجلس در پایان سخنان خود بررسی استعفای نماینده تهران را به خود مطهری واگذار کرد و از وی خواست که نظرش را در بررسی استعفایش در روز جاری یا روزهای آینده اعلام کند.

بر این اساس علی مطهری نماینده مردم تهران نیز طی سخنانی در این باره گفت: اگر احتمال اینکه هیئت رئیسه طرح سؤال از رئیس جمهور را با اضافه شدن چند امضا مجددا به جریان بیندازد، بنده استعفایم را پس می‌گیرم اما در غیر این صورت استعفا باید بررسی شود.

رئیس مجلس در پاسخ به این اظهارات گفت: ما رجال الغیب نیستیم که آیا نمایندگان متقاضی سؤال از رئیس جمهور اضافه می‌شوند یا نه، لذا دوستان می‌توانند امضاهای طرح سؤال از رئیس جمهور  را پس گرفته و یا به آن اضافه کنند.

لحظاتی بعد، پس از اینکه هیئت رئیسه وارد دستور جلسه علنی شد، محبی‌نیا یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد که علی مطهری نماینده تهران با بررسی موضوع استعفایش در روز چهارشنبه هفته جاری موافقت کرده است.
برچسب ها: استعفا مطهری مجلس