۰۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۰

اقدام جدید آل‌سعود برای سرکوب اعتراضات

کد خبر : ۴۱۱۵۳
یک پایگاه عرب زبان با اشاره به تدابیر امنیتی شدید نیروهای آل سعود علیه مردم منطقه القطیف در شرق عربستان و تبدیل آن به پادگان نظامی، آن را به مثابه مجازات جمعی ساکنان آن دانسته است.

به گزارش مهر پایگاه العوامیه در مطلبی با عنوان "مجازات دسته جمعی منطقه قطیف از سوی آل سعود" آورده است : مقامات سعودی از فوریه گذشته و پس از تحرکات مردم منطقه القطیف دست به مجازات جمعی آنها زده اند.

این پایگاه می افزاید: نیروهای سرکوبگر سعودی به همراه نیروهای پلیس بیش از 15 مرکز ایست بازرسی در مبادی ورودی و خروجی و مرکز منطقه القطیف ایجاد کرده اند و همه این نیروها تا دندان مسلح هستند.

هر فردی که برای اولین بار به این منطقه وارد می شود به خوبی نبرد مقامات سعودی با مردم قطیف را مشاهده می کند و اینکه چگونه به پادگانی نظامی تبدیل شده است.

پایگاه مذکور ذکر کرد: تحریک اهالی به وسیله نیروهای امنیتی و ایجاد محدودیت برای کارهای روز مره ساکنان سبب خشم ساکنان شده است.

ناظران وقایع منطقه القطیف عربستان بر این باورند که مقامات عربستان به طور پیوسته به دنبال شیوه هایی برای نابودی تحرکات مشروع جوانان منطقه هستند.

این پایگاه می افزاید: بسیاری از جوانان در صفحه پایگاه اجتماعی "فیس بوک" این اقدامات تحریک آمیز و بازداشت بی حساس و کتاب مردم را محکوم کرده اند.

بسیاری از شخصیتهای دینی نیز این اقدامات کینه توزانه نیروهای آل سعود و تبدیل منطقه القطیف به پادگانی نظامی را به شدت مورد انتقاد قرار داده اند.

پایگاه مذکور بیان کرد: در همین راستا جمعیت توسعه و تغییر در رایزنی با سازمان عفو بین الملل موضوع مجازات جمعی ساکنان منطقه القطیف، پرونده زندانیان و آزادی های عمومی را مورد بررسی قرار داد.
نظرات بینندگان
علی فدایی سید علی
|
GERMANY
|
۰۰:۴۲ - ۰۹ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
آل سعود + آل خلیفه = وهابی ضد شیعه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۷ - ۰۹ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
من عرب زبان واز خوزستانم واز این سعودیهای
وهابی بی پدر ومادر متنفرم