۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱

ایجاد توازن قوا در منطقه با دست‌یابی ایران به قدرت دفاعی

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: جمهوری اسلامی ایران درتقابل با قدرت نابرابر با دست‌یابی به قدرت دفاعی توازن قوا در منطقه ایجاد کرد.
کد خبر : ۴۱۱۹۰۵

حجت‌الاسلام علی سعیدی امروز در در همایش وحدت و اخوت رده‌های مستقر سپاه و ارتش در استان اصفهان با اشاره به تقابل جمهوری اسلامی ایران با دشمنان اظهار کرد: جنگ نیابتی و جنگ نرم مستقیم دو تهدید مهم متوجه انقلاب اسلامی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وی افزود: آمریکایی‌ها پس از دخالت مستقیم نظامی در بالکان، افغانستان و عراق به این نتیجه رسیدند که جنگ مستقیم نظامی هزینه‌های بالایی دارد، به همین خاطر تصمیم گرفتند که جنگ نظامی را نیابتی کنند که یکی از این جنگ‌ها جنگ 33 روزه لبنان با رژیم اشغالگر قدس برای نابودی حزب‌الله لبنان بود و رژیم صهیونیستی به نیابت از آمریکا وارد جنگ شد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با اشاره به سخن وزیر امور خارجه وقت آمریکا که می‌گفت«این جنگ درد زایمان خاورمیانه جدید است»، گفت: حزب‌الله در آن زمان بیشترین ضربه را به طرح دشمن زد، یعنی یک گروه چریکی توانست در شرایطی بزرگترین طرح آمریکا را خنثی کند.

حجت‌الاسلام سعیدی خاطرنشان کرد: آنچه امروز در عراق و سوریه و یمن می‌بینید همان جنگ نیابتی است که آمریکایی‌ها در منطقه راه انداخته‌اند که با کمال تأسف در این جنگ‌های نیابتی خسارات فراوانی به سرمایه‌های انسانی، نظامی و اقتصادی منطقه وارد شده است.

وی عنوان داشت: جنگ‌های نیابتی پیامدهای سنگینی مانند نابودی ارتش‌های منطقه که سرمایه برای آینده منطقه بودند و تلفات انسانی را دربرداشت و رژیم صهیونیستی را در حاشیه امن قرار داد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا تأکید کرد: اقدام جمهوری اسلامی در زمینه مقابله نظامی در برابر دشمنان تبدیل نبرد نابرابر به نبرد نامتقارن و با ترکیب قدرت و قوت اقتدار را به وجود آورد؛ از ابتدای انقلاب همچنان این مسأله مطرح بود که توان ما نسبت به ارتش آمریکا و ناتو نابرابر است اما هنر ما این است نبرد را از نابرابر به نامتقارن تبدیل کنیم.

حجت‌الاسلام سعیدی با بیان این که 3 دیدگاه درباره تقابل با قدرت نابرابر وجود دارد، اضافه کرد: دیدگاه اول تسلیم شدن است، دیدگاه دوم بی‌تفاوتی و بی‌طرفی و گذشتن از کنار قدرت است مانند برخی کشورها که در نهایت تسلیم شدن را در پی دارد.

وی ادامه داد: یک روش هم مانند عربستان است که تمام اختیار خود را در دست قدرت‌ها متجاوز قرار دهید مانند عربستان؛ امروز ذلت عربستان و عزت انقلاب اسلامی را با نقش‌آفرینی بن‌سلمان می‌بینیم و این بیش از تسلیم شدن است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با اشاره به دیدگاه سوم که ایستادگی مشروط و تغییر در صحنه نبرد است، اذعان داشت: این ایستادگی دارای الزاماتی است و بنده می‌خواهم اقدامات جمهوری اسلامی را در عمل به این الزامات تشریح کنم.

حجت‌الاسلام سعیدی با تشریح اقدام اول جمهوری اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی با دست‌یابی به قدرت دفاعی توازن قوا را در منطقه ایجاد کرد؛ دومین اقدام جمهوری اسلامی بحث بومی‌سازی فرهنگ مقاومت و نشر آن در منطقه از جمله در سوریه، عراق، لبنان و یمن است.

وی با بیان این موضوع که ما باید مسائل را فراتر از حوادث سوریه بینیم، متذکر شد: ظهور امام زمان(عج) یک تحول عظیمی در منطقه می‌خواهد که این برعهده جمهوری اسلامی گذاشته شده است و وظیفه ما را سنگین‌تر خواهد کرد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا بیان داشت: سومین اقدام بهره‌گیری از ضعف‌ها و تناقضات دشمن است که نمونه آن هم همین ماجرای اخیر بمباران شیمیایی در دوما بود که واقعا دشمن در این قضیه رسوا شد؛ البته اقدام دشمن هم در این زمینه که معلوم هم نبود که آمریکایی‌ها صورت حساب اضافی به بن سلمان داده‌اند یا واقعاً 105 موشک شلیک کرده‌اند، نشان از ضعف آن‌ها بود.

حجت‌الاسلام سعیدی خاطرنشان کرد: یکی از تدابیر هوشمندانه نظام تکیه بر مقاومت بود نظام با اکسیر مقاومت در منطقه توانست موانع را بر طرف کند و الان مقاومت حرف اول را در عراق و سوریه می‌زند.

وی یادآور شد: وقتی با اصرار جمهوری اسلامی به بشار نیروهای بسیج مردمی تجهیز شدند میدان طوری تغییر کرد که سوریه از سقوط دمشق به وضعیت فعلی رسید؛ راهبردهای جمهوری اسلامی در تقابل با دشمنان در منطقه موفقیت‌آمیز بود و جمهوری اسلامی هزینه کمی متحمل شد، اما سود زیادی برد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در مورد تهدید دوم که متوجه جمهوری اسلامی است، ابراز داشت: جبهه استکباری به رهبری آمریکایی‌ها مستقیماً جنگ نرم را برعهده گرفته است و امروز بیشترین چیزی که جمهوری اسلامی را تهدید می‌کند شکاف درون نظام است.

وی در پایان اضافه کرد: روسیه بیشتر از ایران تحت فشار است، تحریم‌های بیشتری را تحمل می‌کند و پول‌های بیشتری در خارج از کشور دارد اما 70 درصد مردم به پوتین رأی دادند و دلیل آن ایستادگی پوتین در مقابل زورگویی آمریکاست.