۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۸

‌حسینی از سفر خاوری مطلع بود

نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: حسینی از قریب‌الوقوع بودن سفر خاوری به لندن مطلع بود اما آیا اطلاع نداشت که وی قرار است به لندن رفته و از آنجا دیگر به ایران باز نگردد.
کد خبر : ۴۱۴۳۲
نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: حسینی از قریب‌الوقوع بودن سفر خاوری به لندن مطلع بود اما آیا اطلاع نداشت که وی قرار است به لندن رفته و از آنجا دیگر به ایران باز نگردد.
به گزارش صراط به نقل فارس، سید‌حسین دهدشتی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در ادامه جلسه علنی استیضاح وزیر اقتصاد طی سخنانی گفت: آنچه ‌اسلام عرضه کرده، ایجاد ثبات در مدیریت‌ها‌‌ست و در شرایط کنونی که کشور ما فاقد نظام حزبی مؤثر است، این امر اهمیت دو چندانی دارد.
وی افزود: افراد در سیستم شایسته‌سالار با معیارهای مختلفی انتخاب می‌شوند و مطالعات هم نشان می‌دهد که سرمایه‌داری رفیق‌بازانه یکی از عوامل اصلی بحران مالی در آسیا بوده و این امر به تولید و اشتغال هم ضربه زده است.
نماینده مردم آبادان در مجلس تصریح کرد:‌ آیا وزیر اقتصاد این قواعد اسلامی و عقلانی را در نفس مدیران رعایت کرده یا رفیق‌بازی در عزل و نصب‌ها مؤثر بوده است.
دهدشتی اضافه کرد:‌ وزیر اقتصاد به یقین می‌دانست که جهرمی تخصص کافی برای تصدی مدیرعاملی بانک صادرات را نداشت لذا باید تلاش می‌کرد که وی را منصرف کند اما چرا به رقم علم و یقین بر عدم صلاحیت جهرمی، برای وی استعلام هم گرفت.
وی خاطرنشان کرد: تعجبی ندارد که در این ساختار رفاقت‌گرا افراد تأییدیه می‌گیرند البته وزیر اقتصاد فقط نماینده ۴۲ درصد از سهام دولت بود و با چه استدلالی وی توانسته بود نمایندگان دیگر را هم در شورای‌عالی بانک‌ها مجاب به نفع جهرمی کند.
این طراح استیضاح وزیر اقتصاد همچنین اظهار داشت: نصب جهرمی با نقض مقررات شایسته‌سالاری همراه بود لذا تبعاتی هم در پی داشت البته جهرمی پس از روی کار آمدن در بانک صادرات، بسیاری از مدیران باسابقه را عزل کرده و تعدادی مدیر غیربانکی را به بانک آورد.
دهدشتی در ادامه سخنرانی خود به موضوع منصوب شدن خاوری به عنوان مدیرعامل بانک ملی هم اشاره کرد و در این زمینه گفت: خاوری در سال ۸۸ به دعوت وزیر اقتصاد مدیرعامل بانک ملی شد اما در مهرماه سال ۸۹ یعنی یک سال و نیم پس از نصب وی، بانک مرکزی تأیید صلاحیت مدیران بانکی را امری لازم اعلام کرده و اسامی مدیران تأیید صلاحیت شده را منتشر می‌کند اما در میان اسامی اعلام شده نامی از خاوری وجود نداشت.
وی افزود: خاوری دارای دو تابعیت بود و نصب اینگونه افراد با تابعیت دوگانه ممنوع است، آیا در دو سال اخیر وزیر اقتصاد متوجه نشد که خاوری دو تابعیت دارد و خانواده‌اش هم در ایران نیستند.
نماینده مردم آبادان در مجلس همچنین تاکید کرد: حسینی از قریب‌الوقوع بودن سفر خاوری به لندن مطلع بود اما آیا اطلاع نداشت که وی قرار است به لندن رفته و از آنجا دیگر به ایران باز نگردد.
برچسب ها: حسینی خاوری لندن