۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۶

رییس‌جمهور:امروز زمان وحدت و همدلی است

کد خبر : ۴۱۵۳۵
احمدی نژاد با بیان اینکه امروز کشورهای غربی به دنبال فشار به ملت ایران با اتهامات مختلف هستند گفت: امروز روز وحدت و همدلی است، امروز روزی است که همه دست در دست هم دهند برای مقابله با طراحی‌های ناجوانمردانه مستکبران.

محمود احمدی‌نژاد در جلسه بعداظهر مجلس شورای اسلامی با اشاره به استیضاح وزیر اقتصاد و امور دارایی تصریح کرد: بحث ها و موضوعات خوبی مطرح شد و فکر نمی‌کنم ضرورتی وجود داشته باشد به این مسائل بپردازم، استیضاح حق نمایندگان مجلس است و دولت به همه حقوق نمایندکان به‌طور کامل احترام می‌‌گذارد.

رئیس‌جمهور درادامه در بخش اول سخنان خود به تحولات منطقه و برخی از شرایط داخلی کشور اشاره کرد و ادامه داد: امروز تحولات رنگ و بوی دیگری پیدا کرده است، در تمام دنیا یک بیداری در وقوع است و نارضایتی عمومی از وضع موجود در همه دنیا اتفاق افتاده است و همه به دنبال نظم جدیدی هستند؛ در تمام دنیا فریاد آزادی، کرامت‌خواهی و تفاضا برای اعمال حاکمیت ملی به آسمان بلند شده است.



وی افزود: در این شرایطی که نظم عادی به پایان راه رسیده و دنیا به دنبال نظم جدیدی است نوبت هنرمندی و هنرنمایی ملت ایران است؛ امروز وقت آن رسیده که بتوانیم الگوی‌های متعالی مبتنی بر فرهنگ ناب واسلام ناب و اندیشه‌های متعالی را به دنیا عرضه کنیم.



رئیس دولت ادامه داد: باور من این است که تنها ملتی که می‌تواند به این نیاز تاریخ پاسخ دهد، ملت ایران است اما در نقطه مقابل مستکبرانی که بیش از ۴۰۰ سال در دنیا حاکم بوده‌اند، متحد شده‌اند و با طراحی سناریوی جدید می‌خواهند تحولات را مدیریت کنند.



احمدی نژاد گفت: آنها می‌خواهند برجریانات بیداری ملت‌ها سوار شوند و به این حرکت‌ها را به نفع خود مصادره کنند و مجددا دوره سیاهی را تاریخ بشر و ملت‌ها رقم بزنند؛ حوادثی که اتفاق  می‌افتد شباهت‌هایی با حوادث اوائل قرن بیستم دارد؛ حکومت عثمانی ضعف‌ها و اشکلاتی داشت عدالت را رعایت نکرد و دنیای استعماری غرب از این نقطه ضعف استفاده کرد و  وضع منطقه را بهم زد و حیثیت، فرهنگ و تاریخ ملت را به تاراج برد.



رئیس شورای‌ عالی امنیت ملی بیان کرد: امروز آنها دنبال استفاده از فرصت‌ها هستند و می‌خواهند جریان بیداری و عدالت‌خواهی ملت‌ها را مدیرت کنند؛ اگر آنها بتوانند خاورمیانه را مدیریت کنند، اگر بتوانند رژیم صهیونستی را از مخمصه سنگین فقدان مشروعیت و بریدگی  از ملت‌های منطقه نجات دهند و آن را تثبیت کنند دوباره یک دوره طولانی بر ما و دنیا مسلط خواهند شد.



وی یادآور شد: آنها به دنبال تسلط منطقه هستند و ما به دنبال آزادی منطقه هستیم، ملت ایران یکی از بزرگترین موانع بر سر راه اهداف مستکبران است؛ امروز ملت ایران و جمهورس اسلامی در برابر اقدامات آنها ایستادگی کرده‌اند و طبیعی است که برای زمین‌گیر کردن ملت ایران برنامه‌های ویژه داشته باشند.



رئیس‌جمهور ادامه داد: آنها همیشه به دنبال فشار بر ایران هستند، نقض حقوق بشر، برنامه هسته ای و سناریو‌های اتهام زنی از جمله اقدامات کشورهای غربی برای فشار به ایران است.



 احمدی نژاد بیان داشت: غربی‌ها به دنبال این هستند که با سوء استفاده از مدیریت آژانس بین‌‌‌المللی اتمی به ایران فشار وارد کنند و بگویند ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای است.



وی ادامه داد: اوباما رئیس‌جمهور آمریکا  برای اتهام زنی جدید به ایران متوسل به دروغ شدو به ملت ایران اتهام تروریستی زدند.



وی گفت: ملت ایران یکی از برگترین قربانی‌ها ترور است؛۴۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی،  رئیس‌جمهور، وزرا و... بسیاری دیگر قربانی ترور بوده‌اند.



وی تاکید کرد: امروز روز وحدت و همدلی است، امروز روزی است که همه دست در دست هم دهند برای مقابله با طراحی‌های ناجوانمردانه مستکبران.

 محمود احمدی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه در ۶ سال اخیر کارهای بزرگی صورت گرفته است که جزو آرزوها بوده و همه دوست داشتند این کارها انجام بگیرد، گفت: در این ۶ سال ایران هسته‌ای شد که کار بزرگی بود و در تاریخ ایران و شاید تاریخ خیلی از کشورها نظیر نداشته باشد.

وی با بیان اینکه هر یک از کشورهایی که در حال حاضر هسته‌ای هستند، در حدود ۱۵ یا ۱۶ سال مشکلات تحمل کرده‌اند و کار علمی و فنی کرده‌اند تا هسته‌ای شدند، گفت: اما ایران با اینکه فناوری‌اش غنی‌سازی نبود به سرعت پیشرفت کرد، فضایی شد، ماهواره پرتاب کرد و تمام فناوری‌هایش یکجا در اختیار قرار گرفت.

رئیس جمهور با بیان اینکه در نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی سرعت رشد علمی ایران در دنیا اول شده است، گفت: نسبت به مدت مشابه کارهای عمرانی نیز ۲/۲ برابر شده است و بعضی کارهایی انجام گرفت که در کشورهای دیگر ۲۰ سال زمان می‌خواست.

وی گفت: قانون اصل ۴۴ به‌عنوان تئوری اقتصاد جمهوری اسلامی ایران تصویب شد و کاری بسیار سنگین در این راستا انجام گشت و حتی شاید جا داشت که دولت هیچ کار دیگری به غیر از اجرای این قانون انجام ندهد و تمام توان خود را در اجرای اصل ۴۴ که تحول بزرگی در اقتصاد کشور است، به کار گیرد.

احمد‌ی‌نژاد با اعلام اینکه این قانون تصویب و اجرای آن شروع شد، ادامه داد: طرح مسکن مهر که در کشور اجرا شد و قانون آن توسط مجلس تصویب شد، برای اولین بار انجام گرفت و همه تلاطم‌ها در بازار مسکن مهار شد و برای اولین‌بار آرامش نسبی در خانواده ها و نظام ذهنی مردم به‌وجود آمد.

رئیس جمهور به قانون مدیریت حمل و نقل اشاره کرد و گفت: دولت این قانون را نیز اجرا و مدیریت کرد و سوخت نزدیک به ۲ میلیون خودرو عوض شد و ۵/۱ میلیون خودرو از رده خارج شد و شاخص‌های آلودگی ما تغییر کرد که این کار بسیار بزرگی بود که در وضعیت تولید و مصرف بنزین نیز تاثیر گذاشت.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه حدود ۴۰ میلیون نفر نیز از سهام عدالت دولت دهم برخوردار شده‌اند، گفت: ضریب جینی کاهش قابل توجهی پیدا کرد و از بالای ۴/۰ در حال حاضر زیر ۳۸/۰ هستیم و این رقم به سرعت در حال کاهش است. رئیس قوه مجریه با اعلام اینکه مراکز علمی در کشور در طول این سال‌ها چند برابر شده است، افزود: صادرات غیرنفتی که جزو آرزوهای ما بوده است از کمتر از ۷ میلیارد در سال ۸۳ به ۶/۳۲ در سال گذشته رسید.

وی با بیان اینکه ۵/۳۵ درصد صادرات غیرنفتی ایران رشد داشته است و واردات ما ۵/۴ درصد کاهش داشته است، گفت: ما با فساد مبارزه کرده‌ایم که همه اینها یک آرزو بوده است. طرح هدفمند کردن یارانه‌ها انجام گرفت که همه دوست داشتند آن را انجام دهند اما همدلی لازم به وجود نیامد تا اینکه بین مجلس و دولت یک اتفاق از نظر به وجود آمد و این طرح بزرگ اجرا شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه اشکالات موجود باید با اشکالات مورد انتظار مقایسه شود، گفت: انتظار ۷۰ تا ۸۰ درصد تورم و رکود اقتصادی بود که این اتفاق نیفتاد و جای شکر آن باقی است. دولت کوچک شد و ۱۰ درصد کارکنان دولت کاهش پیدا کرده است که تمام اسناد آن موجود است و این یک اتفاق بزرگ است.

وی به ادغام ۴ وزارتخانه اشاره کرد و گفت: بدون آنکه مشکلی در فضای کشور به وجود بیاید این اتفاق افتاد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همه این اقدامات نتیجه همدلی است، گفت: ما با یکدیگر کار کردیم و نتیجه گرفتیم. در شرایطی که دنیا با رکود مواجه بود، اقتصاد ایران فعال بود و طرح‌های بزرگ اقتصادی در کشور پیاده شد. در حال حاضر نیز اصلاح ساختار اقتصادی انجام شده و ۶ مورد از آن در آستانه اجرایی شدن است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه نهادهای بین‌المللی که معمولا موفقیت‌های ایران را اعلام نمی‌کنند در حال حاضر مجبور شده‌اند که به موفقیت‌های ایران اذعان کنند، ادامه داد: همین امسال که خیلی‌ها انتظار داشتند با هدفمند کردن یارانه‌ها تولید ما دچار مشکل شود و رشد و تولید ما متوقف و حتی رکود داشته باشیم، آمار تولید ما افزایش داشت.

وی با بیان اینکه معنی همه این پیشرفت‌ها این است که کشور سرپا ایستاده است، گفت: افزایش شاخص بورس و همه نکاتی را که اعلام کردم همه در سایه همدلی و وحدت اتفاق می‌افتد. شما قانون را در اختیار دولت قرار دادید در هر کجا که لازم بود و دولت هم همه را سر وقت انجام داد.

احمدی‌نژاد با اشاره به تخلف مالی اخیر با بیان اینکه موضع دولت از ابتدا مشخص بود، گفت: ما مخالف یک ریال سوءاستفاده هستیم. هر کسی در هر جا و هر جایگاهی که هست باید با او برخورد قاطع شود. دنبال این موضوع در حال حاضر هستیم، از قبل هم بوده‌ایم.

وی تاکید کرد: هر کس در هر کجای کشور چه در دولت و چه در خارج از دولت است باید با او برخورد شود. این موضوع را قبلا اعلام کردم و اکنون نیز اعلام می‌کنم.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه در جایی در خارج از سیستم بانکی ال‌سی تقلبی وارد شده است، گفت: دستگاه قضا با هر کس که رشوه گرفته است، این موضوع را پشتیبانی کرده و هر کس هر غلطی کرده برخورد قاطع کند و رسیدگی کند و این موضوع نباید موجب بدبینی و تضعیف همدلی بین قوای کشور شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه در یک جبهه و نه در دو جبهه قرار داریم، گفت: همه ایستاده‌اند تا ریشه فساد را از این کشور بردارند.

وی تاکید کرد: نتیجه این تخلف این است که همه به این نتیجه رسیدیم که یک اشکال ساختاری وجود دارد که باید برطرف و تبدیل به یک فرصت برای کشور شود. مجلس و دولت باید نتیجه متعالی از اتفاق اخیر در کشور بگیرد و همه مراقب باشیم که کسی یکدیگر را متهم نکند.

احمدی‌نژاد در ادامه دفاع از وزیر کابینه‌اش گفت: سوالات و ابهاماتی پیش آمده که باید روشن شود. مدارک و اسناد آن نیز موجود است که تقدیم می‌شود و مجلس هر تصمیمی که بگیرد همه به آن احترام می‌گذارند.

وی افزود: آقای حسینی یکی از بهترین وزرای اقتصاد کشور است. هم جوان است، هم پاک و هم دلسوز. او شبانه‌روز به انجام کارها مشغول بود و خود نمایندگان این را می‌داند. به همین دلیل هم به او رأی اعتماد بالایی دادند.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس سند پاکی دولت است و نشان داد که هیچ کس در دولت دنبال فساد نبوده، بلکه همه به دنبال ریشه‌کن کردن فساد بودند.

رئیس جمهور با بیان اینکه تعامل حسینی در این مدت با دولت خوب بوده است، گفت: در این ۶ ماه گذشته هر گاه ما با وزیر کار داشتیم، می‌گفتند به کمیسیون‌های مجلس رفته است و این نشان‌دهنده تعامل خوب وزرای دولت با مجلس است.

وی با بیان اینکه کدام دولت می‌تواند با این همه فشار که بر روی اوست، کارهای خوب انجام بدهد و جلوی بیگانه بایستد و پاسخگو هم باشد، گفت: این تحریم‌های ناجوانمردانه که تمامی معادلات بانکی ما را تحت تاثیر قرار داده، سنگین‌ترین هجمه اقتصادی به نظام بانکی ما بوده است، اما ما چون خودمان را نوکر مردم می‌دانیم تحمل کردیم.

احمدی‌نژاد گفت: باید در این شرایط حساس به سمتی برویم که تمامی تحولات در جهت آرمان‌های بلند انقلاب تثبیت شود و دشمن نتواند نتیجه‌ای از تحرکات خود به‌دست آورد.

وی با بیان اینکه مجلس و دولت هر دو مردمی هستند، گفت: امروز از کوبیدن دولت و مجلس سود نمی‌برد جز دشمن. باید مراقبت کنیم تا کارها درست انجام شود و از کارهای همدیگر تعابیر غلط نداشته باشیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه یک اتفاق افتاده است و همه بسیج شده‌اند تا مشکل را حل کنند، ادامه داد: اجازه دهید کشور از وجود آقای حسینی استفاده کند. دولت به کار ایشان نیاز دارد و اقتصاد امروز کشور نیازمند این است که وزارت اقتصاد محکم باشد تا بتواند سیاست‌ها را جلو ببرد.

وی در پایان از نمایندگان خواست تا حسینی را با رأی بالا به دولت برگرداند تا برنامه‌های تحولات اقتصادی کشور بتواند بهتر از گذشته ادامه یابد.