۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۳

توضیحاتی درموردماجرای گرین‌کارت آقاتهراني

کد خبر : ۴۱۶۸۵

مسؤول دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، هدف از پخش برخی از اخبار در خصوص دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی را تضعیف این جبهه و حجت الاسلام آقا تهرانی دانست و توضیحاتی درباره داشتن گرین کارت ارائه کرد.

به گزارش صراط، حجت الاسلام ناصر سقای بی ریا مسؤول دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با رسا، در واکنش به جنجال رسانه ای برخی از سایت های خبری در خصوص برخورداری حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی دبیرکل جبهه پایداری و نماینده مجلس شورای اسلامی از گرین کارت و مغایرت این مساله با قوانین جمهوری اسلامی ایران،‌ گفت: این مساله اشتباه فاحشی است که یا در اثر کم اطلاعی و یا بی سوادی اتفاق افتاده و یا افراد این مساله را می دانستند و عمدا این اشتباه را دامن زدند.

حجت الاسلام سقای بی ریا گفت: گرین کارت تابعیت نیست،‌ تابعیت اصطلاحا «ستیزن شیپ» است، گرین کارت یک ویزای دائمی است که به کسانی که پنج سال در آمریکا ساکن باشند تعلق می گیرد و مستلزم هیچ گونه قسم و امثال آن نیز نیست.

وی با بیان اینکه داشتن گرین کارت خلاف قانون جمهوری اسلامی هم نیست،‌ ابراز داشت:‌ در حال حاضر عده ای از کارمندان دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی در واشنگتن گرین کارت دارند و این مساله نه تنها مخالف قوانین کشور نیست، بلکه جمهوری اسلامی ایران تلاش دارد برای کارمندان وزارت امور خارجه گرین کارت تهیه کند تا رفت و آمدشان تسهیل شود.

حجت الاسلام سقای بی ریا گفت: در نیویورک نیز کارمندان ما در هیات کنسولگری و سفرای بین المللی که در سازمان ملل هستند نیز بعضا گرین کارت دارند.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تاکید کرد: گرین کارت یک مدرک سکونت در کشور آمریکا است که به کسانی که در آنجا ساکن هستند اجازه می دهد تردد بدون تقاضای ویزا داشته باشند.

حجت الاسلام سقای بی ریا افزود:‌ شاهد بر اینکه گرین کارت تابعیت نیست،‌ این است که برای کسانی که گرین کارت دارند گذرنامه آمریکایی صادر نمی شود و با وجود این کارت رفت و آمدهایشان روی گذرنامه ای که از کشور خودشان دارند صورت می گیرد.

مسؤول دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: این یک اشتباه فاحشی است که کسانی از روی بی اطلاعی و یا عناد به آن دامن زده اند و همه جا نیز تکرار کردند.

وی در خصوص اظهارنظر برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این خصوص و اهداف و اغراض آنان از این موضوع،‌ گفت: نمی شود گفت چه کسانی از روی غرض ورزی و چه کسانی از روی اشتباه این مساله را بیان کرده اند چراکه ممکن است کسانی باشند که از روی اشتباه این مساله را بیان کرده باشند.

حجت الاسلام سقای بی ریا تاکید کرد: با توجه به اینکه این حرف ها بعد از اظهارات محکم حجت الاسلام والمسملین دکتر آقا تهرانی دبیرکل جبهه پایداری آغاز شد، می شود تصور کرد که طراحان احتمالا از قبل چنین نقطه ای را نشانه گذاری و هدف قرار داده بودند تا در زمان مناسبی آن را پخش کنند و باعث تضعیف شخص ایشان و جبهه پایداری شوند.

نظرات بینندگان
محسن از ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۱ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
چرا نظر رو نزاشتی صراط
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۱ آبان ۱۳۹۰
۰
۱
اخه گین کارتو واسه چی گرفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۱ آبان ۱۳۹۰
۰
۱
ماهم ............................ دوست دارم تهرانی کاندید شود و ببیند طرفداران احمدی نژآد ..... به چه روزی می افتند
احمدی ............................... رایمون پس بده
من
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۱ آبان ۱۳۹۰
۰
۱
یادم میاد مدتها قبل تو جبهه میگفتند اگه ذکر هر روزتون مرگ بر آمریکا نباشه حتما یه جای کارتون مشکل داره.....اما امان از زمانیکه متوجه میشیم که بعضیها در کشور دشمن پایگاه خصوصی زدندو ..........کجائید ای شهیدان خدائی بلا جویان دشت کربلائی.........