۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۴

تکذیب بازداشت مرتضی و محسن طاهری

برادران طاهری بازداشت خود در مدینه به دلیل تقلبی بودن روادید را تکذیب کردند.
کد خبر : ۴۱۶۸۹

به گزارش صراط به نقل از خبرآنلاین برگرداندن تعدادی از زائران خانه خدا، به دلیل ویزای تقلبی، باعث حرف و حدیثهایی در سطح جامعه شد. برخی از زائران اعلام کردند ویزاهایشان تقلبی نبوده و سفارت عربستان، این ویزاها را صادر کرده ولی کد مخصوص زائران را در آن درج نکرده بود.

شایعه دستگیری دو نفر از مدیران کاروانهای حج نیز در این میان به گوش رسید و نام محسن و مرتضی طاهری به عنوان بازداشت شدگان در ارتباط با ماجرای ویزاهای تقلبی، مطرح شد.

برادران طاهری اظهار کردند شایعه دستگیری آنها به دلیل صدور ویزای
تقلبی، شایعه است و ویزاها نیز جعلی نبوده، بلکه سفارت عربستان، این ویزاها را به صورت قانونی صادر کرده، ولی در فرودگاه مدینه، این ویزاها را نپذیرفتند.

محسن طاهری در گفتگو با خبرآنلاین گفت: "زمانی که پرواز ما در فرودگاه مدینه به زمین نشست، مقامات سعودی هم پروازیهای ایرانی اهل تسنن را از ما جدا کرده و ویزای آنها بلافاصله تایید شد. ولی ما را به بهانه جعلی بودن ویزا، بلاتکلیف رها کردند و پاسخ سئوالات ما را نمی دادند."

این مداح کاروان در ادامه گفت: "یک روز از صبح تا شب، بلاتکلیف رها شدیم و تنها یک بطری آب به ما داده شد. حتی اجازه خرید غذا و یا خوراکی را هم ندادند."

وی در ادامه تاکید کرد که سفارت عربستان برای هر زائر ایرانی این پرواز، 6 میلیون تومان دریافت کرده و زائران با پرواز هواپیمایی ایران ایر و تأیید قانونی خروج از ایران به عربستان رفته بودند.
با این وجود، وی شایعه بازداشت خود و برادرش را تکذیب کرد و از مسئولان سعودی، خواستار پاسخگویی در مقابل این رفتار ناشایست شد.