۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۸

بزرگترین مشکل زیباسازی شهر تهران

مدیرعامل سازمان زیباسازی، عدم هماهنگی، بین سازمانهای زیرمجموعه شهرداری را بزرگترین مشکل زیباسازی شهر تهران عنوان کرد.
کد خبر : ۴۱۷۱۳

 به گزارش صراط به نقل از معماری نیوز دکتر سید محمد جواد شوشتری، مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران، در نشستی با موضوع زیبایی شناسی منظر شهری گفت: در حال حاضر، فاصله شهر تهران با شهرهای دیگر دنیا در خصوص زیباسازی شهری، بسیار زیاد است.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران در ادامه گفت: متأسفانه شاخصی برای ارزیابی زیبایی و زیبا شناسی منظر شهری در تهران وجود ندارد که ما فعالیت های خود را بر اساس آن برنامه ریزی کنیم .

شوشتری با اشاره به این که به زودی کتابی با عنوان مقایسه شهر تهران با سایر شهری های دنیا در زمینه شاخص‌های زیباشناسی و زیباسازی شهری چاپ و روانه بازار می شود، خاطرنشان کرد: بزرگترین مشکل ما در حوزه زیباسازی، نبود هماهنگی بین سازمانهای داخل شهرداری تهران است. از همین رو همکارانم با استفاده از تیم های تخصصی در سازمان زیباسازی طی یکسال گذشته اقدام به مطالعه و جمع آوری مجموعه ای از شاخص ها در زمینه زیباسازی کرده اند.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران، با بیان این که تا هفته پژوهش از ۱۲۰ پروژه پژوهشی زیباسازی رو نمایی می شود، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۴ میدان از میادین اصلی شهر در دست بازسازی است که برای این موضوع از شرکت های برجسته برای همکاری دعوت به عمل آمده است.

وی همچنین از معدودیت های نیروی انسانی متخصص در زمینه اجرای پروژه های شهری به خصوص زیباسازی تأکید کرد و گفت: تلاش داریم شهر را برای شهروندان طوری طراحی کنیم که راحت باشند که در همین زمینه در آینده نزدیک پیاده راه سازی در برخی نقاط پرتردد شهر تهران آغاز می شود. وی افزود: معماری این فضاها باید کاملا بر اساس اصول معماری ایرانی و اسلامی صورت پذیرد و در عین حال با استانداردهای علمی دنیا منطبق باشد.

شوشتری در پایان خاطر نشان کرد: سازمان زیباسازی شهر تهران به عنوان سازمان متولی و متصدی زیبایی شهر تهران از اساتید دانشگاهی، دانشجویان و فعالان این حوزه دعوت می کند تا با این سازمان همکاری کنند و نتیجه حاصله برای شهر ترکیبی از تجربه و خلاقیت باشد.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۱ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
با لا خره سرت تو کدوم توبره س صراط جون
قا........ یا اح ........ لا............ یا؟؟؟؟؟