۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۷
کن میزبان رهبران جهان:

نشست گروه 20 ختم به خیر شد

نشست گروه 20 کشور قدرتمند صنعتی دنیا در حالی به کار خود در شهر کن کشور فرانسه پایان داد که یونان و بحران اروپا محور اصلی این نشست محسوب می شد.
کد خبر : ۴۲۰۲۸
نشست گروه 20 کشور قدرتمند صنعتی دنیا در حالی به کار خود در شهر کن کشور فرانسه پایان داد که یونان و بحران اروپا محور اصلی این نشست محسوب می شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی(سنا)، نشست این گروه در شهر کن موجب شد تا جرج پاپاندرو، نخست وزیر یونان، از تصمیم همه پرسی برای دریافت بسته نجات مالی اروپا صرف نظر کند.

بر این اساس، مخالفت آلمان و فرانسه به عنوان دو رهبر قدرتمند اروپا در خصوص رفراندوم یونان موجب شد تا پاپاندرو از این تصمیم صرف نظر کند.

این در حالی است که، طی این نشست، سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر ایتالیا، برای جلب نظر صندوق بین المللی پول و دریافت کمک هایی از این نهاد تلاش کرد که در آخر موجب شد تا صندوق بین المللی پول قبول کند که با بررسی طرح ریاضت اقتصادی این کشور در صورت لزوم از اقتصاد ایتالیا حمایت کند.

بر اساس این گزارش، طی این نشست مقرر شد تا بودجه صندوق حمایت از اروپا افزایش یابد و نیکولاس سارکوزی رئیس جمهور فرانسه ارائه جزئیات آن را به ماه های بعد موکول کرد.

در این میان، باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده و دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا از افزایش قدرت اقتصادی منقطقه یورو حمایت کردند و در عین حال افزودند آمریکا و بریتانیا برای افزایش بودجه صندوق حمایت از اروپا آمادگی هیچ گونه کمک مالی را ندارند.

گفتنی است، طرح به رفراندوم گذاشتن پذیرش بسته حمایت مالی در یونان موجب شد تا مخالفان دولت پاپاندرو رسماً خواهان استعفای وی از مسند قدرت شوند اما جرج پاپاندرو با عقب نشینی در خصوص همه پرسی این طرح، اوضاع را آرام کرد اما ممکن است این مخالفت ها موجب فشار بر وی و استعفا از نخست وزیری تا چند روز آتی شود که این امر موجب تأخیر در ارائه بسته کمک مالی از سوی اتحادیه اروپا خواهد شد.