۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۹
برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی عرب در پی بیداری اسلامی در منطقه

ارتش اسرائیل صفحه عربی راه‌اندازی کرد

با افزایش اهمیت افکار عمومی اعراب در پی بیداری اسلامی در منطقه، ارتش اسرائیل در جهت بالا بردن نفوذ اجتماعی و دیپلماسی عمومی خود صفحه عربی خود را در فیس‌بوک راه‌اندازی کرد.
کد خبر : ۴۲۰۲۹

به گزارش فارس به نقل از «لس‌آنجلس تایمز»، ارتش اسرائیل بعد از گذشت ماه‌ها از بازبینی سایت‌های اجتماعی خود، نسخه رسمی فیس‌بوک عربی خود را راه اندازی می‌کند.

همراه با وبلاگ نظامی انگلیسی زبان و شبکه های «توییتر» و «یوتیوب» که عموما انگلیسی زبان هستند، این سایت عربی اطلاعاتی در ارتباط با فعالیت‌های ارتش اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی و دیگر مسائل مرتبط را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد و همچنین می‌تواند به عنوان مکانی برای گفت و گو با خوانندگان مورد استفاده قرار گیرد.
 
لس آنجلس تایمز نوشت که ممکن است بعضی از تحلیلگران افکار عمومی اعراب در مورد اسرائیل و فعالیت‌های نظامی این رژیم را مهم ندانند و اعتقاد داشته باشند که تنها باید بر روی افکار عمومی در غرب که نفوذ سیاسی بین‌المللی دارد تمرکز داشت. اما در واقع این طرز فکر بسیار کهنه شده است. وقتی که رژیم‌های رهبران باسابقه عرب به علت قیام‌های مردمی فرو می‌پاشند پس افکار عمومی اعراب هم اهمیت زیادی دارد و اسرائیل من جمله ارتش این رژیم هم نیاز به توجه به آن دارد.

«آویشای آدرا» که یک سخنران عرب و چهره شناخته شده در شبکه «الجزیره» و دیگر رسانه های عربی زبان است، به سبب افزایش حضور رسانه های عربی خرسند است اما با این حال در یک مصاحبه با نشریه «تایمز» بر نیاز به حضور در رسانه های اجتماعی هم تاکید کرد.

آدرا اگرچه تصدیق کرد که حضور سایتی با محتوای عربی که به عنوان یک منبع موثق اطلاعات در نظر گرفته شود چالش برانگیز خواهد بود اما وی گفت که این تلاش برای کسب اطمینان از انتشار متوازن‌تر اطلاعات لازم بود.

آدرا اضافه کرد که تنها حضور یک رسانه در زمان پاسخ به بحران‌ها باعث ایجاد ارتباط با مخاطب و جلب اطمینان وی نمی‌شود و این ارتباط نیاز به پرورش و مراقبت روزانه هم از طریق رسانه های سنتی و هم مدرن دارد.
 

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۱۵:۱۵ - ۱۴ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
اسراییل وقتی دید نژادپرستی عربی کهنه شده به کمک فرقه انحرافی وهابی خودش شتافت تا نزاع شیعه و وهابی رو دنبال کنه!