۱۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۵

پیست اسکی دیزین باز شد

پیست بین‌المللی دیزین، از امروز پانزدهم آبان‌ماه برای استفاده علاقه‌مندان ‌به‌ویژه اسکی‌بازان آماده است
کد خبر : ۴۲۳۴۹

به گزارش صراط به نقل از فارس:با توجه به بارش مطلوب برف طی دو هفته اخیر و افزایش ارتفاع برف در این منطقه که در بالای پیست دیزین به یک‌ونیم متر، در وسط پیست به70 تا 80 سانتی‌متر، و در پایین پیست به حدود 45 سانتی‌متر می‌رسد، برای نخستین‌بار پیست دیزین پانزدهم آبان‌ماه آماده بهره‌برداری می‌شود.

بنا به این گزارش علاوه بر بارش برف، تمام تمهیدات برای آماده‌سازی پیست مانند زیرسازی، جمع کردن بوته‌ها و تیغه‌های آن‌ها و نیز کوبیدن پیست‌ها به‌وسیله چهار دستگاه برف‌کوب انجام شده است.

تمام فضاهای موجود این پیست بین‌المللی مانند مدرسه اسکی، هتل‌ها، رستوران‌ها و بالابرها آماده شده است تا علاقه‌مندان به طبیعت و اسکی بتوانند استفاده لازم را از آن‌ها ببرند.

برای ایمنی بیشتر اسکی‌بازان، تابلوها و علائم اخباری و اخطاری در پیست نصب شده و عرضه بلیت و استفاده از تله‌کابین و بالابرها به صورت مکانیزاسیون انجام خواهد شد.

پیست بین‌المللی دیزین دارای 15 دستگاه بالابر شامل چهار تله‌کابین، سه تله‌سی‌یژ و‌ ۸ تله‌اسکی است و علاوه بر این ۴ دستگاه برف‌کوب‌، دو هتل، دو رستوران، درمانگاه، دو مدرسه و 18 مسیر اسکی به طول ۳ تا ۷ کیلومتر در فضای 550 هکتاری دیزین آماده خدمات‌رسانی است.

به طور میانگین این پیست در طول هفته پذیرای حدود 5 هزار اسکی باز و علاقه‌مند به این رشته است که ‎30 درصد آنان را بانوان تشکیل می‌دهند.

برچسب ها: پیست دیزین