۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱

بازار اسباب‌بازی‌ در دست واردات و قاچاق

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه تمامی وزارتخانه‌ها باید با همکاری یکدیگر از واردات اسباب‌بازی‌های قاچاق جلوگیری کنند، خواستار حمایت از تولید داخلی در این حوزه شد.
کد خبر : ۴۲۴۷۲۷

اصغر مسعودی   در خصوص عدم توجه دولت به حوزه اسباب‌بازی‌ها گفت: یکی از مهمترین مباحثی که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و در زمینه فرهنگی نیز تاثیرگذار است، حوزه اسباب‌بازی‌ها می‌باشد؛ در واقع اسباب‌بازی‌ها فرهنگ‌سازی می‌کنند و نباید تنها به عنوان سرگرمی به آنها نگاه کرد.

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی افزود: توجه به اسباب‌بازی‌ها می‌تواند در زمینه اشتغال و درآمدزایی و سرمایه‌گذاری مثمرالثمر باشد؛ با توجه به اینکه فرهنگ کشورمان، فرهنگی دینی، اسلامی و ایرانی است، به طور قطع باید اسباب‌بازی‌ها متناسب با فرهنگ کشوررمان باشد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه به دلیل مشغله‌های موجود در کشور، توجهی به کارهای اساسی و زیربنایی نمی‌شود و دچار غفلت شده است، تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تنهایی نباید عهده‌دار مباحث مربوط به اسباب‌بازی‌ها باشد، بلکه باید در بحث محتوایی و همچنین در بحث صادرات و واردات اسباب‌بازی‌ها تمامی وزارتخانه‌ها با همکاری یکدیگر از واردات اسباب‌بازی‌های قاچاق جلوگیری کرده و واردات براساس فرهنگ کشورمان صورت بگیرد.

این نماینده مجلس در دوره دهم یادآور شد: متاسفانه در این موضوع چندین الگو و متد معرفی شد، ولی در زمینه اسباب‌بازی نتوانست در میان کودکان جای خود را باز کنند، بنابراین لازم است که با دقت و جذابیتی بیشتر وارد عرصه شده و سرمایه‌گذاری جدی صورت می‌گرفت.

مسعودی با تاکید بر اینکه در مباحث مربوط به اسباب‌بازی‌ها سرمایه‌گذاری مناسبی صورت نگرفته، ادامه داد: در زمینه واردات و کالای قاچاق نیز اقدام جدی صورت نگرفته و از کسانی که در داخل در این زمینه در حال فعالیت هستند، حمایتی صورت نمی‌پذیرد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر در زمینه اسباب‌بازی‌ها خواهان رسیدن به یک نقطه مطلوب هستیم، باید تمامی دستگاه‌های اجرایی با همکاری یکدیگر در جهت حمایت از تولیدات داخلی اسباب‌بازی قدم‌های محکمی بردارند./