۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۱

توضیح دهقان درباره خبر بررسی قانون اساسی

کد خبر : ۴۲۵۴۳

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهاراتی که به نقل از وی در ارتباط با اقدامات دفتر مقام معظم رهبری در بررسی اصلاح قانون اساسی مطرح شده بود، گفت: این مطالب نظر شخصی بنده و برخی کارشناسان بود و ارتباطی با دفتر مقام معظم رهبری نداشته است.

به گزارش صراط، محمد دهقان در گفتگو با فارس تاکید کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران یکی از مترقی‌ترین قوانین جهان است که توانسته کارآمدی بالای نظام جمهوری اسلامی را نشان دهد و اگر هم قرار است اصلاحی در این قانون صورت گیرد، ساز و کارهای خاص را طبق همین قانون دارد و این اصلاح نهایتا با تدبیر مقام معظم رهبری خواهد بود.قانون اساسی خود ظرفیت اصلاح را دارا می باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهاراتی که خبرنگار سیاسی فارس به نقل از وی در ارتباط با اقدامات دفتر مقام معظم رهبری در بررسی اصلاح قانون اساسی مطرح کرده بود، گفت: این مطالب نظر شخصی بنده و برخی کارشناسان بود و ارتباطی با دفتر مقام معظم رهبری نداشت.گرچه ممکن است این کارشناسان رفت و آمدی هم با این دفتر داشته باشند.ولی لزوما نظر آنها نظر دفتر معظم له نیست و مطالبی که منسوب به مقام معظم رهبری و دفتر ایشان است را باید همین مرجع رسمی اعلام کند.

دهقان گفت: ممکن است برخی از کارشناسان حقوقی در خصوص اصلاح ساختار سیاسی نظام اظهارنظرهایی داشته باشند و بعضی از این افراد هم با دفتر معظم‌له ارتباطی داشته باشند، اما معنای آن این نیست که دفتر به صورت مستقیم ساختار سیاسی کشور و قانون اساسی را بررسی کرده باشد. معنای این اقدام، اصلاح سیاسی نظام نیست.

 وی یادآور شد: تاکنون کارشناسان از جمله نمایندگان مجلس و دولت و شورای نگهبان در ارتباط با حیطه وظایف قانونی و اختیارات قوا با هدف رفع اختلافات سلیقه ای جلساتی داشته‌اند، اما این جلسات الزاما برای برای اصلاح ساختار سیاسی قانونی اساسی نبوده است.

 وی در پایان اظهار داشت: قانون اساسی میثاق ملی ما است و طی 33 سال اخیر به خوبی کشور را اداره کرده و طرح این مباحث نباید به گونه‌ای باشد که مخاطب از آن برداشت کند که نظام کارآمدی لازم را نداشته است.

وی مجددا تاکید کرد: مطالبی که روز دوشنبه خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس اعلام کرده نظر دفتر مقام معظم رهبری نبوده و دیدگاه شخصی من می باشد.



خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم