۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۸

اژه‌اي، احمدي‌نژاد را به مناظره طلبيد

کد خبر : ۴۲۶۸۳
به گزارش صراط گروه سیاسی روزنامه تهران امروز نوشت:
كمي بعد از آنكه محمود احمدي‌نژاد در جمع حاميانش از حاشيه‌هاي عزل منوچهر متكي سخن گفت و مطالبي در مورد محسني اژه‌اي و معاونانش در وزارت اطلاعات مطرح كرد، وزراي اخراجي كابينه دولت دهم سخنان وي را تكذيب كردند. در اين رابطه منوچهر متكي اعلام كرد كه شایسته جایگاه ریاست جمهوری نیست که در اظهارات 20 سطری ایشان، 24 نکته خلاف واقع، ناروا و یا ادعای نادرست وجود داشته باشد. محسني اژه‌اي نيز با ابراز ترديد در مورد اين اظهارات گفت: اگر این مطالب درست باشد، خیلی مایل هستم آقایان جلسه را تشکیل بدهند و خبرنگاران هم تشریف بیاورند و جواب بدهیم. جوابها نباید از مردم پوشیده بماند. اما اين اولين تكذيب‌هاي وزراي سابق نبود. از اولين روزهاي عزل وزير خارجه پيشين روايت‌هاي متفاوتي از واقعيت‌هاي اين موضوع بيان شد و با وقوع اين تغيير و تحول، نوك انتقادات بسياري از كارشناسان، فعالين سياسي و مسئولين كشور به سمت احمدي‌نژاد نشانه رفت.
منتقدين با بيان اينكه عزل منوچهر متكي در شرايطي كه وي مشغول انجام ديدار رسمي با مسئولين كشور سنگال بوده و در ماموريت ديپلماتيك به سر مي‌برد، معتقدند كه اين امر با موازين ديپلماتيك و بين‌المللي مغايرت داشته و به منافع ملي و پرستيژ بين‌المللي ما لطمه وارد نمود.
منوچهر متكي بنا به گفته خودش براي رعايت مصالح ملي هرگز حاضر به گفتن حقيقت نشد و اعلام كرد كه در موقعيتي مناسب لب به سخن خواهد گشود. محسني اژه‌اي نيز كه ماجراي بركناري وي همچون ساير عزل و نصب‌هاي دولت بسيار پر سر و صدا بوده است در باب ماجراي بركناري خود سخني نگفته و بعدها در موارد ديگري نيز ترجيح داد سكوت كند. اين بار اما در مقابل انتشار سخنان منتسب به احمدي‌نژاد عكس العمل شديدي داشته و رئيس‌جمهور را به مناظره دعوت كرد.

وي همچنين تمام سخنان گفته شده در مورد خودش و وزارت اطلاعات را تكذيب نمود. اما سخنان اخير احمدي‌نژاد چه بود؟ احمدي‌نژاد در سخنان جنجالي اخير خود در مورد عزل متكي گفت: در جلسه‌ای تصمیم بر آن گرفته شد که متکی از دولت کنار گذاشته شود ولی پس از آن جلسه وی در جلسات دولت حضور نیافت تا آنکه یک شب ساعت 12 ایشان را پیدا کردیم و به وی پیشنهاد ریاست سازمان انرژی اتمی را دادیم که ایشان گفت من می‌خواهم برای گسترش روابط به سنگال بروم و پس از بازگشت در خصوص این مورد صحبت خواهیم کرد و پس از آن به وی گفتم که از نظر من شما دیگر وزیر نیستید. پس از سفر متکی به سنگال آقایان در پایگاه اطلاع رسانی ریاست‌جمهوری حکم ایشان را زود منتشر کردند که من گفتم که این حکم را بردارید و آنها مقاومت کردند و گفتند که این خبر اعلام شده است.

رئيس جمهور همچنين در مورد محسني اژه‌اي و وزارت اطلاعات ادعا كرد كه: به اژه‌اي گفتم دو نفر از معاونين شما دنبال براندازي هستند اما وي قبول نكرد تا اينكه كار از كار گذشت و فتنه شده بود. همچنين رئيس‌جمهور بيان كرد كه بعدا اژه‌اي فهميد كه آنها بر انداز هستند و لي گفت كه نمي‌شود كاري كرد اينها همه جا را گرفته‌اند و فتنه فراگير شده است ولي گفتم خودم به صحنه مي‌آيم و موضوع را حل مي‌كنم.

اين سخنان جنجالي احمدي‌نژاد كه فقط منحصر به اژه‌اي و متكي نبود و بسياري از شخصيت‌هاي ديگر را نيز شامل مي‌شود هر روزه با واكنش‌هاي تند و تكذيب‌هاي پياپي مواجه مي‌شود و انتظار بر اين است كه در روزهاي آينده عكس العمل‌هاي بيشتر و شديدتري را در اين رابطه شاهد باشيم.  
سيد صاحب صادقي
نظرات بینندگان
علی زنده به عشق سیدعلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۴ - ۱۸ آبان ۱۳۹۰
۳
۲
اصلا مقصود آقای احمدی نژاد از طرح این مباحث به شکل غیررسمی در بازار شایعات چه بود؟
من 10 درصد را گفتم و 25درصد را بگم و بقیه اش رو نگم!!! این شکل حرف زدن جز زیر سوال بردن نظام و ایجاد بدبینی بدون دلیل در اذهان مردم نسبت به ارکان حکومتی چه ثمری دارد؟
آیا باید برای حفظ قدرت و اجازه دادن به انحراف و فساد به عده ای از حلقه یاران نزدیک، کل نظام را وجه المصالحه قرار داد؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
نشان مي دهد دولت چه دشمناني دارد همون بهتر كه رييس جمهور نداشته باشيم و نخست وزيز توسط مجلس تعيين بشه 25ميليون نظرشون به يك نفره اونوقت هركي از راه مي رسه يه متلك نثارش مي كنه واقعا جايگاه مردمي رييس جمهور اينه كه دهن به دهن يه اينها بزاره توكدوم كشور اينجوري
ساسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۳ - ۱۸ آبان ۱۳۹۰
۲
۲
آقاي اژه اي بگم ؟ بگم؟
سبحان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۲ - ۱۸ آبان ۱۳۹۰
۲
۲
درود بر آقای احمدی نژاد که خواب خوش را از مفسدان و بدئکاران ربوده....
راز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پس مديران اينجانب دزدي كردند چند شبه خواب ندارم!
ناصر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۳ - ۱۹ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
میگن آقای ....به محسن رضایی گفته: بگم کی فهمیده را هل داد زیر تانک
masih
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۹ - ۱۹ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
khodaya az dast in aghaye raees be ki panah bebarim