۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶

ضرورت برخورد جدی با مفسدان اقتصادی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: بیشتر مشکلات کشور ریشه داخلی دارد و باید قوه قضاییه به شدت با مفسدان اقتصادی برخورد کند.
کد خبر : ۴۲۷۹۵۳

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم صبح امروز چهارشنبه در خطبه های نماز عید قربان تبریز که با حضور پرشور و باشکوه مردم تبریز در مصلی اعظم این شهر برگزار شد، اظهار داشت: عید قربان درس ‌های بزرگی دارد که زنده نگه ‌داشتن روح ایثار پدران و تسلیم بودن فرزندان یکی از آنها است.

به گزارش مهر، وی با تاکید بر اینکه خویشتنداری انسان در مقابل غرایز انسانی از دیگر درس های این عید بزرگ است، ابراز داشت: عید قربان روز قبولی توبه‌ها است.

آل هاشم همچنین به فلسفه عید قربان اشاره کرد و افزود: عید قربان بازگشت انسان به مقام تقرب الهی است، این تقرب نیز در سایه مبارزه با هواهای نفسانی حاصل می شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به فاجعه منا گفت: این حادثه نتیجه بی کفایتی مسئولان سعودی اتفاق افتاد و ما نیز در کشورمان خیلی از عزیزانمان را از دست دادیم.

خودکفایی در ساخت هواپیمای جنگی از برکات انقلاب اسلامی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به ساخت هواپیمای جنگی کوثر توسط متخصصان ایرانی گفت: خودکفایی در ساخت هواپیمای جنگی از برکات انقلاب اسلامی است. ما به این جوانان اعتماد کردیم و نتیجه آن این شد. این موفقیت را به فعالان در صنایع دفاعی تبریک می ‌گویم.

وی گفت: اقتدار نظامی ایران باعث شده که تهدید نظامی و وقوع جنگ از دستور کار دشمن خارج شود. دشمن حالا در فکر جنگ اقتصادی است.

وی همچنین گفت: ایران و ملت بزرگ آن همیشه ثابت کرده‌ اند که ضربه بزرگی به متجاوزان وارد می کنند.

مشکلات مختلف اقتصادی مردم باید حل شود

آل هاشم با اشاره به اینکه مشکلات مختلف مردم باید هرچه سریعتر حل و فصل شود، گفت: مسئولان باید کمر همت بسته و تلاش کنند تا از وضعیت فعلی عبور کنیم.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه این مشکلات به خاطر شیوه مدیریت نهادهای مختلف به وجود آمده است، گفت: یکی از مطالبه های جدی مردم تغییر در تیم اقتصادی دولت است.

وی همچنین با بیان اینکه با رژیم آمریکا مذاکره‌ ای نمی کنیم، ادامه داد: آنها متقلب هستند و اصلا نمی شود اعتمادی به آنها کرد. مذاکره با این رژیم زورگو و پرتوقع وسیله‌ ای برای کاهش دشمنی نیست.

آل هاشم گفت: مذاکره با آمریکا ابزاری است که آمریکا را بیشتر به اهدافش می‌ رساند.