۱۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۳

گلایه رسانه های ضدانقلاب از مواضع گنجی

اكبر گنجي مي گويد دريافت كمك مالي از دولت هاي خارجي، اپوزيسيون را نيروي وابسته به بيگانگان مي كند. با اين حال، او خود در ميان اپوزيسيون با اين پرسش مواجه شده كه «پس تو خودت چرا اين همه پول از بيگانگان گرفته اي؟
کد خبر : ۴۲۹۴۴
به گزارش صراط  به نقل از کیهان ، گنجي در مصاحبه با دويچه وله گفت: مسئله دريافت كمك مالي گروهها و فعالان سياسي از دولت هاي خارجي، موضوعي است كه به وابستگي آنان انجاميده و مخالفان را به «چلبي»ها تبديل مي كند. 

نيروهاي سياسي مخالف رژيم بايد از ميان مردم بجوشند و داراي پايگاه اجتماعي باشند. اگر باشند، مردم به آنها كمك مالي خواهند كرد، اگر نباشند، با پول دولت هاي خارجي، به نيروهاي آنان تبديل مي شوند.
 
از طرف ديگر، اگر منظور از كمك دولت هاي خارجي «اپوزيسيون سازي» ، مشابه عراق و ليبي، توسط آنهاست، قطعا اين كار نادرستي است. 

مگر هيچ دولت دموكراتيكي اجازه مي دهد كه دولت ديگري براي آنها اپوزيسيون سازي كند؟ 

هرچند منطق گنجي منطق درستي است اما وي شخصا از آلودگان به همين كمك هاي مالي است و به همين دليل، پايگاه اينترنتي ايران گلوبال كه بر طيفي از عناصر ورشكسته فراري وابسته است، به كنايه و اعتراض خطاب به گنجي نوشت: آقاي گنجي! اگر پول گرفتن از بيگانگان بد است، چرا خودتان اين همه پول از بيگانگان در قالب جايزه مي گيريد؟!
 
سؤالي كه درباره سخنان وي پيش مي آيد اين است كه اگر دريافت كمك مالي از خارجي ها ناپسند است، پس چرا خود گنجي بارها كمك هاي مالي در قالب جوايز بين المللي از خارجي ها دريافت كرده و مي كند؟! 

اين بيگانگان چه كساني هستند، آيا آنهايي كه به گنجي پول مي دهند بيگانه به حساب نمي آيند و فاميل و خويشاوند او هستند و يا عاشق چشم و ابروي ايشان هستند؟!