۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۹

اخراج ۵۰ کارمند سی‌ان‌ان

کد خبر : ۴۳۱۳۹

به گزارش صراط به نقل از خبر:پس از سه سال تحقیق و بررسی حدود ۵۰ کارمند سی‌ان‌ان در نیویورک، آتلانتا، واشنگتن، میامی و لس آنجلس تعدیل می‌شوند.
 جمعه روز خوبی برای حدود ۵۰ کارمند سی‌ان‌ان در آمریکا نبود و آنها با نامه تعدیل خود روبرو شدند.

در ادامه این تصمیم‌گیری بخش بایگانی سی‌ان‌ان به آتلانتا منتقل می‌شود و بخش بایگانی شبکه در واشنگتن کوچک خواهد شد، این درحالی است که بخش بایگانی نیویورک کاملا تعطیل می‌شود.

کمپانی سی‌ان‌ان فرصت‌های شغلی خود در آتلانتا را افزایش می‌دهد و امیدوار است به وضعیت پیش از تعدیل بازگردد.

سخنگوی سی‌ان‌ان گفت: «انتظار داریم تعداد فرصت‌های شغلی در شش ماه آینده تقریبا ثابت باقی بماند و با سال گذشته تفاوت چندانی نداشته باشد.»

بخش تولید برنامه‌های زنده سی‌ان‌ان در واشنگتن هم با تعدیل روبرو شد. در ای-میلی که روز جمعه جک وومک، یکی از مدیران ارشد سی‌ان‌ان برای کارکنان ارسال کرد اشاره کرده بود فناوری روز با امکانات ویرایش و دیگر امکانات رسانه‌ای خود نیاز به برخی مشاغل ویرایشی و روزنامه‌نگاری را رفع کرده است.

وومک در بخشی از ای-میل خود نوشته است: «هدف ما اطمینان از قرار گرفتن افراد مناسب در مکان‌های مناسب بوده است تا انتظارات از برنامه‌هایمان برآورده شود. سرمایه‌گذاری فنی در اتاق‌های خبر مجال بیشتری به ویرایش و نشر آنلاین اخبار می‌دهد. این تکامل یعنی افراد بیشتری اخبار بیشتری را سریع‌تر ویرایش و منتشر می‌کنند.»

مدیر ارشد سی‌ان‌ان ادامه داد: «در نتیجه استفاده از این فناوری و تغییر روند کار، سی‌ان‌ان تعدادی از ویراستارهای رسانه‌ای خود را تعدیل می‌کند.»

سی‌ان‌ان شبکه تلویزیونی متعلق به شرکت رادیو و تلویزیون ترنر (از زیرمجموعه‌های گروه تایم وارنر) است که در ۱ ژوئن ۱۹۸۰ آغاز به کار کرد. این شبکه یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های خبری است.