۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۲
سخنگوی شورای نگهبان

چه کسانی رد صلاحیت می شوند؟

معانی سیاسی که از سوی گروه‌ها و اشخاص مطرح می‌شود در حیطه تخصصی ما نیست و درباره آن اظهارنظر نمی‌کنم.
کد خبر : ۴۳۱۶۱
"صراط" - عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز خود در خصوص حضور خواص مردود و ساکتین در برابر فتنه ۸۸ در انتخابات مجلس نهم اظهار داشت: معانی سیاسی که از سوی گروه‌ها و اشخاص مطرح می‌شود در حیطه تخصصی ما نیست و درباره آن اظهارنظر نمی‌کنم. وی که به سؤال خبرنگار فارس پاسخ می داد افزود: رفتار نامزدها باید بر اساس قانون و مقررات باشد و قطعا کسانی که در فتنه مشارکت و حضور جدی داشتند بر اساس قانون انتخابات برای حضور آنها منع وجود دارد. وی در عین حال با بیان اینکه درباره تعریف خواص مردود و ساکتین که تعابیر سیاسی هستند اظهارنظر نمی‌کند متذکر شد که مصادیق این دو تعبیر پس از آنکه نامزدها ثبت نام کردند و پس از بررسی اظهارنظر خواهد شد. خبرنگاری از شورای نگهبان سؤال کرد که آیا این شورا برای بررسی صلاحیت اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده دسته بندی خاص مدنظر است که وی پاسخ داد:‌ ابدا؛ هیچگونه دسته بندی برای بررسی صلاحیت افراد وجود ندارد. کدخدایی افزود: ملاک برای بررسی صلاحیتها مواد ۲۸ تا ۳۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و رفتار و عملکرد خود فرد است. وی در پاسخ به سؤالی دیگر درخصوص صلاحیت افراد دارای تابعیت دوگانه اظهار داشت: طبق قانون مدنی کسانی که دارای تابعیت دوگانه هستند نمی‌توانند به مصادق امور سیاسی نائل شوند. کدخدایی در عین حال از توضیح درباره مصادیق تابعیت دوگانه خودداری کرد و گفت که هرکس اعلام کند دارای تابعیت دوگانه است رد صلاحیت می‌شود اما ملاک برای شورای نگهبان همان تابعیتی است که فرد در فرم ثبت نام اعلام می‌کند. وی خاطرنشان کرد که در دوره‌های گذشته مواردی بوده که صلاحیت افراد به دلیل داشتن تابعیت دوگانه تأیید نشده اما در پاسخ به خبرنگاری که خواستار توضیح بیشتر درباره مصادیق تابعیت دوگانه و اظهارنظر درباره داشتن گرین‌کارت شده بود اظهارنظر در این زمینه را به وزارت امور خارجه و وزارت کشور محول کرد.
نظرات بینندگان
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۹ - ۲۱ آبان ۱۳۹۰
۲
۱
اگر ............... از روز اول به وظایف خدایی یش عمل ؛ و در مسیر قانونی اش با سرعت تعیین شده حرکت میکرد وگهی از خط کنار و گهی از خط وسط عبور نمی کرد امروز شاهد ای همه مشکلات نبودیم . بهر حال ماهی را هر وقت زنده از آب بگیرند حلال است یا جلوی ضرر را هر وقت بگیرند غنیمت است . امیدواریم دیگر به جز قانون اسلامی چیز دیگری در صلاحیت افراد نقش نداشته باشد . آخه تجربه نشان می دهد که در دوران های مختلف افرادی پدید می آیند که خود را جلوتر و بالاتر از قانون می دانند می توانند صلاحیت بی صلاحیت ها را بگیرند
بچه های جبهه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
یکی از مشکلات کشور ما در همه موضوعات کم توجهی به موضوع نظارت است که باید روز گاری حل شود البته شورا نگهبانن تا حالا بد عمل نکرده ولی از این به بعد باید هواسشو جمع کنه که مبادا سفارشهای سیاسیون در کار های این نهاد مهم تاثیر داشته باشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۰
۵
۳
چه کسانی رد صلاحیت می شوند؟
هرکسی که آقایون از خودش یا قیافش یا طرز فکرش خوششون نمیاد به خصوص جریان زایییده توهم موسوم به انحرافی !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۱ - ۲۱ آبان ۱۳۹۰
۴
۵
اگر هر کس و ناکسی، و هر بی سر و پا و کارتن خوابی بخواد نامزد انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری بشه، به نظرتون چی میشه؟!
درود بر شورای محترم نگهبان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
با این توهینی که به کارتن خوابها کردی همه حرفتو خراب کردی .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۱ - ۲۱ آبان ۱۳۹۰
۳
۲
برای شورای نگهبان همان تابعیتی است که فرد در فرم ثبت نام اعلام می‌کند!کروبی هم قراره در فرم بنویسه من در فتنه ۸۸ نقشی ندارم و از مخالفان بزرگ فتنه هستم!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۴۸ - ۲۲ آبان ۱۳۹۰
۱
۱
رفسنجانی مطمئنه که لیست کارگزاران هیچ کدام رد صلاحیت نمی شوند بنابر این به جذب مردودان مدعی اصلاحات می پردازد ولی شما همه را مشغول جریان موهوم انحرافی کرده اید.
ايمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۶ - ۲۲ آبان ۱۳۹۰
۳
۲
چه کسانی رد صلاحیت می شوند؟
كساني كه به تعبير آقايان خودي نباشند. تخصص و توانايي و احساس تعهد مهم نيست.