۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۲

وصیت حافظ اسد به پسرش در خصوص ایران

'حافظ اسد' رئیس جمهور فقید سوریه، در وصیتنامه اش خطاب به پسرش 'بشار' نوشته است: «تو می توانی همیشه به ایرانیان تکیه کنی؛ اما هرگز به رهبران عرب اعتماد نکن.»
کد خبر : ۴۳۴۰۴
به گزارش صراط، سایت صدای آمریکا در تاریخ 11نوامبر (20آبان) به نقل از نشریه "فارین پالیسی" -چاپ آمریکا- نوشت: «دیپلمات های ایرانی در دمشق می گویند "حافظ اسد" رئیس جمهور فقید سوریه، در وصیتنامه اش خطاب به پسرش "بشار" نوشته است: «تو می توانی همیشه به ایرانیان تکیه کنی؛ اما هرگز به رهبران عرب اعتماد نکن.»
صدای آمریکا افزود: «پشتیبانی قوی رهبران کنونی ایران از رهبران کنونی سوریه نشانگر رابطه ویژه دمشق با تهران است. در حالی که اتحادیه عرب ناتوان از پیشبرد نقشه راه برای جلوگیری از سرکوب نظامی در سوریه است، تهران از همه امکاناتش برای حفظ متحد منطقه ای خود بهره می گیرد.»

گفتنی است همزمان با خیزش امواج بیداری اسلامی در منطقه و فروپاشی رژیم های وابسته به آمریکا و به تبع آن انزوای بیشتر رژیم صهیونیستی، پروژه ای برای تضعیف جبهه مقاومت در منطقه کلید خورده است.

آمریکا و متحدانش برای برون رفت از این وضعیت بحرانی با تحریک عده ای در کشور سوریه سعی دارند اعتراضات این کشور را نیز در راستای انقلاب های عربی جلوه دهند اما مردم سوریه با  حمایت میلیونی و پرشور از بشاراسد  نشان دادند که به توطئه بیگانگان تن نمی دهند. جمهوری اسلامی ایران نیز با توجه به اصل عدم دخالت بیگانگان در امور سایر کشورها، خواهان پایان گرفتن دخالت آمریکا و کشورهای غربی و بعضی از حکومت های مرتجع منطقه در مسائل داخلی سوریه می باشد.
نظرات بینندگان
سعید
|
Canada
|
۲۳:۳۷ - ۲۲ آبان ۱۳۹۰
۰
۱
بیچاره رئیس حکومتی که بجای تکیه بر مردمش بر حکومت یک کشور بیگانه تکیه می کند!
ایرانی دوستدار اهل بیت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۲۹ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
حرف حساب که جواب نداره اگر اعراب قابل اعتماد بودند که در مقابل رژیم منحوس صهیونی دلشون به حال کودکان ومظلومان غزه میسوخت وجبهه گیری میکردند دریغ از یک جو غیرت