۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۵
به مناسبت گراميداشت روزجهاني تخم مرغ؛

بزرگترين املت ايراني با1000تخم مرغ طبخ شد

بزرگترين املت ايراني به طول 40 متر به مناسبت گراميداشت روزجهاني تخم مرغ با همت شبكه بهداشت و درمان شهرستان گناوه طبخ و رونمايي شد.
کد خبر : ۴۳۷۴۹

به گزارش صراط به نقل از خبرگزاري موج ،سرپرست شبكه بهداشت و درمان شهرستان گناوه در آيين رونمايي از اين املت گفت: براي پخت اين املت يك هزار عدد تخم‌مرغ، 60 كيلوگرم گوجه فرنگي، 40 كيلوگرم پنير پيتزا و 30 ليتر روغن استفاده شد.
دكتر اسماعيل منصوري زاده افزود: براساس اطلاعات بدست آمده تاكنون املتي به اين اندازه در كشور طبخ نشده كه اميدواريم با اين اقدام ركوردي با نام شهرستان گناوه در كشور ثبت شود.
وي با بيان اينكه اين ابتكار به منظور تبليغ و ترويج فرهنگ استفاده از تخم مرغ در سبد غذايي خانوارها صورت گرفته است، يادآورشد: براي طبخ اين املت معاونت دانشگاه علوم پزشكي استان بوشهر و شركت صنايع تبديلي پارس آيلين مهر با شبكه بهداشت ودرمان اين شهرستان همكاري ومساعدت كردند.
سرپرست شبكه بهداشت ودرمان گناوه به نقش و فوايد تخم مرغ اشاره كرد و گفت: اين ماده مغذي سرشار از اسيدهاي آمينه است كه براي بدن ضرورت دارد.
وي افزود: تخم مرغ همچنين منبع بسيار غني و جايگزيني مناسب براي گوشت قرمز است كه مي توان از آن غذاهاي مختلفي طبخ و از آن بهره برد.
دكتر منصوري استفاده بي رويه و زياد از تخم مرغ را به ويژه براي بيماران قلبي و عروقي و داراي چربي بالا مفيد ندانست و از مردم خواست تا اين ماده مغذي را در سفره غذايي خود قراردهند و به طور اصولي از آن بهره ببرند.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۲۵ آبان ۱۳۹۰
۲
۰
در این شرایط که تخم مرغ به خاطر کمبود در جامعه ، هر عدد 250 تومان است
استفاده از 1000 تخم مرغ برای رکورد شکنی نه تنها ....بلکه ... است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۲۵ آبان ۱۳۹۰
۲
۰
خیلی عالیه،این واقعا باعث افتخاره که رکورددار املت باشیم.من خودم احساس غرور ملی تمام وجودمو فرا گرفته،احسنت احسنت،به امید روزی که رکورد آب گوشت را در جهان به نام خودمون ثبت کنیم.
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۱۶ - ۲۵ آبان ۱۳۹۰
۱
۰
چه کسانی خوردند؟
abbas
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۲۶ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
مگه توی املت پنیر پیتزا هم میریزن؟